הרמב"ם בפ"ה מדעות הלכה י"א: דרך בעלי דעה שיקבע לו אדם מלאכה המפרנסת אותו תחילה ואח"כ יקנה בית דירה ואחר כך ישא אשה שנאמר מי האיש אשר נטע כרם ולא חללו מי האיש אשר בנה בית חדש ולא חנכו מי האיש אשר ארש אשה ולא לקחה אבל הטפשין מתחילין לישא אשה ואח"כ אם תמצא ידו יקנה בית ואחר כך בסוף ימיו יחזור לבקש אומנות או יתפרנס מן הצדקה וכן הוא אומר בקללות אשה תארש בית תבנה כרם תטע כלומר יהיו מעשיך הפוכין כדי שלא תצליח את דרכיך ובברכה הוא אומר ויהי דוד לכל דרכיו משכיל וה' עמו
ולפי זה בימינו שתחילה נושאים אישה ורק אח"כ קונים דירה (בדרך כלל), והרבה פעמים גם עבודה מוצאים רק אחרי הנישואין, זה התקיימות הקללות ממש.
ואמנם עיי"ש בספר המפתח שמה שכתב הרמב"ם לגבי הפרנסה זה רק לשיטתו שאסור לת"ח התפרנס מאחרים.
הקללות בימינו לפי הרמב"ם?..
-
- הודעות: 127
- הצטרף: ה' מרץ 28, 2019 2:12 pm
- עיסוק תורני: חבר פורום נדברו
Re: הקללות בימינו לפי הרמב"ם?..
למעשה אין כונת הרמב"ם לאפוקי מדורנו שהרי כל אדם בדורנו יש לו פרנסה ודירה שאליה נכנס אחרי החתונה
-
- הודעות: 127
- הצטרף: ה' מרץ 28, 2019 2:12 pm
- עיסוק תורני: חבר פורום נדברו
Re: הקללות בימינו לפי הרמב"ם?..
הרמב"ם לא אומר שאח"כ לא יהיה פרנסה ודירה בכלל אלא "יהיו מעשיך הפוכין כדי שלא תצליח דרכך", משמע שעצם הסדר ההפוך הזה הוא הקללה
-
- הודעות: 127
- הצטרף: ה' מרץ 28, 2019 2:12 pm
- עיסוק תורני: חבר פורום נדברו
Re: הקללות בימינו לפי הרמב"ם?..
כמדומה שקשר הרשב"ם לכאן הוא שבשאלת האימות של עכשיו צריך לכתוב רשב"ם ובטעות כתב הכותב גם בהודעה רשב"ם ודוק.
Re: הקללות בימינו לפי הרמב"ם?..
למה אתה מגלה ?אורח כתב: ↑ כמדומה שקשר הרשב"ם לכאן הוא שבשאלת האימות של עכשיו צריך לכתוב רשב"ם ובטעות כתב הכותב גם בהודעה רשב"ם ודוק.
עכשיו יוכלו להיכנס לכאן גויים ונשים.