והנה מלאכה היא עשייה.
אך פירש הרמב"ן וז"ל:
והיינו שפירש הרמב"ן שמלאכה הכוונה לעצם ממונו של האדם, שנקרא כך כיון שהוא נפעל ע"י מלאכה. וקצת תמוה שנזקק לזה, ולמה לא פירש בפשיטות שמלאכה היא עשייה?"איש ואשה אל יעשו עוד מלאכה" - הממון יקרא מלאכה וכן אם לא שלח ידו במלאכת רעהו (לעיל כב ז) לרגל המלאכה אשר לפני (בראשית לג יד) וכל המלאכה נמבזה ונמס (שמואל א טו ט) והענין שלא יביאו עוד שום דבר למלאכת הקדש אבל אמר אל יעשו עוד מלאכה להכניס הנשים שלא יהיו עוד טוות את העזים והנה גם ההבאה יקרא מעשה ומנע מהם הכל