פורים תורה
-
- הודעות: 57
- הצטרף: ב' מרץ 11, 2019 12:06 am
פורים תורה
לכאורה איך מותר להשתכר הא כתיב לא תשכרו ? (לא תשקרו ובת קוף כבת כף) אלא עשה דחייב איניש דוחה לאו דלא תשכרו. ועשה דוחה לא תעשה נלמד מכלאים בציצית וזהו שאנו אומרים שושנת יעקב צהלה ושמחה (ויכלו להשתכר) בראותם יחד תכלת מרדכי והסיקו דעשה דוחה ל"ת
Re: פורים תורה
כבר שמעתי מי שהקשה סתירה בין שני מקראות מפורשים, כתוב אחד אומר "לתור את הארץ באנו", וכתוב שני אומר "ולא תתורו". יבוא @אוהד זוטשקא אמסנא ויביא את הכתוב השלישי המכריע ביניהם...אוהד זוטשקא אמסנא כתב: ↑ לכאורה איך מותר להשתכר הא כתיב לא תשכרו ? (לא תשקרו ובת קוף כבת כף) אלא עשה דחייב איניש דוחה לאו דלא תשכרו. ועשה דוחה לא תעשה נלמד מכלאים בציצית וזהו שאנו אומרים שושנת יעקב צהלה ושמחה (ויכלו להשתכר) בראותם יחד תכלת מרדכי והסיקו דעשה דוחה ל"ת
-
- הודעות: 57
- הצטרף: ב' מרץ 11, 2019 12:06 am
Re: פורים תורה
אין לי תשובה.אולי עד פורים בע"האליקים כתב: ↑כבר שמעתי מי שהקשה סתירה בין שני מקראות מפורשים, כתוב אחד אומר "לתור את הארץ באנו", וכתוב שני אומר "ולא תתורו". יבוא @אוהד זוטשקא אמסנא ויביא את הכתוב השלישי המכריע ביניהם...אוהד זוטשקא אמסנא כתב: ↑ לכאורה איך מותר להשתכר הא כתיב לא תשכרו ? (לא תשקרו ובת קוף כבת כף) אלא עשה דחייב איניש דוחה לאו דלא תשכרו. ועשה דוחה לא תעשה נלמד מכלאים בציצית וזהו שאנו אומרים שושנת יעקב צהלה ושמחה (ויכלו להשתכר) בראותם יחד תכלת מרדכי והסיקו דעשה דוחה ל"ת
Re: פורים תורה
כתיב ונתתי את לבי לתור בחכמה
וכתיב ולא תתורו אחרי לבבכם
אלא שצדיקים מדברים אל לבם וכמש"כ היא מדברת על ליבה
רשעים מדברים בלבם ויאמר המן בליבו וכדברי הגמ' עיש
כתב בצדיקים "לתור את הארץ באנו"
וכתיב במקטרגים "מתור הארץ באנו" באיוב
ל"ק הא במצרים הא בארץ ישראל. והא היפכא מסתברא?
ועוד הא כתיב "קול התור נשמע בארצנו".
וכתיב ולא תתורו אחרי לבבכם
אלא שצדיקים מדברים אל לבם וכמש"כ היא מדברת על ליבה
רשעים מדברים בלבם ויאמר המן בליבו וכדברי הגמ' עיש
כתב בצדיקים "לתור את הארץ באנו"
וכתיב במקטרגים "מתור הארץ באנו" באיוב
ל"ק הא במצרים הא בארץ ישראל. והא היפכא מסתברא?
ועוד הא כתיב "קול התור נשמע בארצנו".
Re: פורים תורה
אם כבר קושיות חזקות הרי שאינו מובן מה שכתוב שובר כל עצמותיו אחת מהם לא נשברה, אתמהה.אוהד זוטשקא אמסנא כתב: ↑ לכאורה איך מותר להשתכר הא כתיב לא תשכרו ? (לא תשקרו ובת קוף כבת כף) אלא עשה דחייב איניש דוחה לאו דלא תשכרו. ועשה דוחה לא תעשה נלמד מכלאים בציצית וזהו שאנו אומרים שושנת יעקב צהלה ושמחה (ויכלו להשתכר) בראותם יחד תכלת מרדכי והסיקו דעשה דוחה ל"ת
Re: פורים תורה
עכשיו חשבתי לתרץ כי כידוע פרשת ציצית כתובה בתורה בסוף פרשת שלח, היינו אחרי פרשת המרגלים, ומתחילה היה זה דבר של רשות אם תרצה תתור ואם לא לא, כמו שאמר הקב"ה למשה שלח לך לדעתך, אבל אחר שיצא ממנו החורבן של מעשה המרגלים ציווה ולא תתורו...אליקים כתב: ↑כבר שמעתי מי שהקשה סתירה בין שני מקראות מפורשים, כתוב אחד אומר "לתור את הארץ באנו", וכתוב שני אומר "ולא תתורו". יבוא @אוהד זוטשקא אמסנא ויביא את הכתוב השלישי המכריע ביניהם...אוהד זוטשקא אמסנא כתב: ↑ לכאורה איך מותר להשתכר הא כתיב לא תשכרו ? (לא תשקרו ובת קוף כבת כף) אלא עשה דחייב איניש דוחה לאו דלא תשכרו. ועשה דוחה לא תעשה נלמד מכלאים בציצית וזהו שאנו אומרים שושנת יעקב צהלה ושמחה (ויכלו להשתכר) בראותם יחד תכלת מרדכי והסיקו דעשה דוחה ל"ת
אלא שאינני יודע אם מותר לומר שטיקל כזה גם בפורים.
Re: פורים תורה
מה הראיה מלתור את הארץ ?!אליקים כתב: ↑כבר שמעתי מי שהקשה סתירה בין שני מקראות מפורשים, כתוב אחד אומר "לתור את הארץ באנו", וכתוב שני אומר "ולא תתורו". יבוא @אוהד זוטשקא אמסנא ויביא את הכתוב השלישי המכריע ביניהם...אוהד זוטשקא אמסנא כתב: ↑ לכאורה איך מותר להשתכר הא כתיב לא תשכרו ? (לא תשקרו ובת קוף כבת כף) אלא עשה דחייב איניש דוחה לאו דלא תשכרו. ועשה דוחה לא תעשה נלמד מכלאים בציצית וזהו שאנו אומרים שושנת יעקב צהלה ושמחה (ויכלו להשתכר) בראותם יחד תכלת מרדכי והסיקו דעשה דוחה ל"ת
- הרי המרגלים נענשו על כך.