על פי פירוש רש"י שם בפירוש הראשון, המשפט מתאים לאשת ינאי המלך בדווקא.אמר לה ינאי מלכא לדביתיה אל תתיראי מן הפרושין ולא ממי שאינן פרושין אלא מן הצבועין שדומין לפרושין שמעשיהן כמעשה זמרי ומבקשין שכר כפנחס
וכך כתב שם:
ושמעתי לבאר שהפרושים אינם חשודים להזיק לאשת ינאי שהרי לא עשתה להם כלום. והצדוקים גם הם אינם חשודים שהרי אדרבה ינאי קירבן. אבל הצבועים הם אלה שהיו רוצים להציג את עצמם כפרושים, ובאמת הם צדוקים בליבם, והם חשודים להזיק לאשת ינאי או בניה כדי להראות שליבם עם הפרושים. ולכן הם המסוכנים. ומה זה "מבקשים שכר כפנחס". כתב רש"י שהם אומרים לבריות לכבדם (לא שמבקשים שכר בשמים שהרי אינם טועים).אל תתיראי מן הפרושין - שהפרושין היו שונאין אותו לפי שהרג מן החכמים הרבה ונהפך להיות צדוקי כדאמר בקידושין (דף סו.) וכשמת היתה אשתו יראה מהן שלא יעבירו המלוכה מבניה והיתה אומרת לו לבקש מלפניהם עליה ואמר לה אל תתיראי מן הפרושין שצדיקים הן ולא יגמלוך רעה ולא לבניך שלא חטאו להם:
ולא ממי שאינן פרושין - שהם אוהביי:
אלא מן הצבועים - כלומר שאין מראיתם כתולדותם אלא צבועין מבחוץ ואין תוכן כברם:
שמעשיהם כמעשה זמרי - שהן רשעים ומבקשים שכר כפנחס אומרים לבריות לכבדן כפנחס