אדמו"רים שירדו מאדמו"רותם
אדמו"רים שירדו מאדמו"רותם
לע"ע ידועים לי שלושה כאלו: ר' דב בער מליאובה, האדמו"ר מיבלונה ור' ברוך ממונקאטש.
היו עוד?
היו עוד?
-
- הודעות: 21
- הצטרף: ה' פברואר 07, 2019 10:19 pm
Re: אדמו"רים שירדו מאדמו"רותם
.
נערך לאחרונה על ידי אליקים ב ד' אוגוסט 14, 2019 9:13 am, נערך פעם 1 בסך הכל.
Re: אדמו"רים שירדו מאדמו"רותם
אולי יש למנות גם את רבי שלמה מזוועהיל שכשעלה לא"י הסתיר את זהותו ולא שימש באדמורו"ת (עד שנתגלה), ואת רבי שמחה בונים מאוטבוצק שכשעלה לא"י (בפעם השניה) לא הסכים לשמש באדמורו"ת (וגם בלי זה, כנראה בא"י לא היה לו כלפי מי לשמש כאדמו"ר כי הוא עלה בגפו ללא חסידיו ואפילו ללא משפחתו).
-
- הודעות: 21
- הצטרף: ה' פברואר 07, 2019 10:19 pm
Re: אדמו"רים שירדו מאדמו"רותם
הצדיק הקדוש מריבניץ זצוק"ל נשאל פעם ע"י אחד (או מחסידי יוצאי בית צאנז או סאטמאר וכדו') באיזה רמה הוא מחזיק מהליעובער זצ"ל והוא אמר כמו אצלכם הרב משינאווא זצ"ל !!
Re: אדמו"רים שירדו מאדמו"רותם
נערך לאחרונה על ידי אבן יקרה ב א' אוגוסט 18, 2019 11:39 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.
Re: אדמו"רים שירדו מאדמו"רותם
ראוי למחוק את הערך במכלול. כתבתי במפורש 'לפי המכלול', ולכן לא עלי תלונותיך אלא עליו (מן הסתם מקורו מויקיפדיה ואין כ"כ קושיא).
בשיפולי גלימתך: ודאי תסכים שבעיני הרה"ק הדברי חיים מצאנז זי"ע הליעווער לא היה נחשב "כשווה בין שווים" כשאר קני המנורה של הרוז'ינער. הצעיר באלפי הביא שבעיני הרה"ק מריבניץ זי"ע הוא היה כשווה בין שווים (כקני המנורה של הצאנזער...), אז יש כאן מחלוקת בין גדולי עולם, ו'הליעווער זצוק"ל נחשב...' זה לא לגמרי מוסכם.
אתה טוען שהתיאור ההיסטורי שבמכלול אינו נכון, או שהוא נכון ואעפ"כ הוא היה כקני המנורה וכו'?
(מחקתי את הודעתי המדוברת)
Re: אדמו"רים שירדו מאדמו"רותם
ר' שלמה חיים מסדיגורה (הנקרא ר' שלמה'ניו השני) נהג באדמורו"ת עד מלחמת העולם הראשונה, ומהמלחמה כשעבר לגור בווינא הפסיק, וגם הפסיק ללבוש שטריימל, ויש הרבה גירסאות למה עשה כן, י"א כדי לקרב את הרחוקים כמו שידוע שכתב מאמרי יהדות בעיותנות החילונית כאן בארץ אחרי השואה, וי"א שכשנהיה אדמו"ר נתנו לו קוויטלאך אנשים שעוד היא אצל הרה"ק מרוז'ין והוא אמר אח"כ שהרגיש שהם לא עשו את זה אמיתי רק כהצגה, והוא שהיה איש אמת במאה אחוז לא יכל לסבול את זה ולכן בהזדמנות הראשונה הוא הוריד את האדמורו"ת. כנראה שיש עוד גירסאות, זה מה שאני זוכר כעת.
-
- הודעות: 127
- הצטרף: ה' מרץ 28, 2019 2:12 pm
- עיסוק תורני: חבר פורום נדברו
Re: אדמו"רים שירדו מאדמו"רותם
והחסידים הפסיקו לנסוע אליו?אורח כתב: ↑ ר' שלמה חיים מסדיגורה (הנקרא ר' שלמה'ניו השני) נהג באדמורו"ת עד מלחמת העולם הראשונה, ומהמלחמה כשעבר לגור בווינא הפסיק, וגם הפסיק ללבוש שטריימל, ויש הרבה גירסאות למה עשה כן, י"א כדי לקרב את הרחוקים כמו שידוע שכתב מאמרי יהדות בעיותנות החילונית כאן בארץ אחרי השואה, וי"א שכשנהיה אדמו"ר נתנו לו קוויטלאך אנשים שעוד היא אצל הרה"ק מרוז'ין והוא אמר אח"כ שהרגיש שהם לא עשו את זה אמיתי רק כהצגה, והוא שהיה איש אמת במאה אחוז לא יכל לסבול את זה ולכן בהזדמנות הראשונה הוא הוריד את האדמורו"ת. כנראה שיש עוד גירסאות, זה מה שאני זוכר כעת.
Re: אדמו"רים שירדו מאדמו"רותם
כבר לא היה כ"כ מי שיסע אליו אחרי המלחמה הראשונה שבה רוב הקהילות באזור שבו היו לו חסידים נחרבו, ובפרט אחרי המהפכה הקומוניסטית שרוסיה נסגרה אין יוצא ואין בא, וכידוע חסידי סדיגורה באו בעיקר מרוסיה.
-
- הודעות: 127
- הצטרף: ה' מרץ 28, 2019 2:12 pm
- עיסוק תורני: חבר פורום נדברו
Re: אדמו"רים שירדו מאדמו"רותם
אם כך מסתבר שהיו עוד אדמורי"ם שאחרי מלחה"ע הראשונה כבר לא היתה להם חצר. אכן?
Re: אדמו"רים שירדו מאדמו"רותם
הדברי חיים מצאנז דיבר על כל בני הריז'נער בשווה, ויצא גם נגד הרה"ק רא"י מסא"ג ושאר האחים קדושי ושרפי עליון.אליקים כתב: ↑ראוי למחוק את הערך במכלול. כתבתי במפורש 'לפי המכלול', ולכן לא עלי תלונותיך אלא עליו (מן הסתם מקורו מויקיפדיה ואין כ"כ קושיא).
בשיפולי גלימתך: ודאי תסכים שבעיני הרה"ק הדברי חיים מצאנז זי"ע הליעווער לא היה נחשב "כשווה בין שווים" כשאר קני המנורה של הרוז'ינער. הצעיר באלפי הביא שבעיני הרה"ק מריבניץ זי"ע הוא היה כשווה בין שווים (כקני המנורה של הצאנזער...), אז יש כאן מחלוקת בין גדולי עולם, ו'הליעווער זצוק"ל נחשב...' זה לא לגמרי מוסכם.
אתה טוען שהתיאור ההיסטורי שבמכלול אינו נכון, או שהוא נכון ואעפ"כ הוא היה כקני המנורה וכו'?
(מחקתי את הודעתי המדוברת)
Re: אדמו"רים שירדו מאדמו"רותם
אם כך מסתבר שהיו עוד אדמורי"ם שאחרי מלחה"ע הראשונה כבר לא היתה להם חצר. אכן?
אכן כך, כמעט כל האדמורי"ם שעברו לגור בווינא במלחמה הראשונה לא חזרו אח"כ למקומותיהם כי לא היה להם לאן ולמי לחזור.
אכן כך, כמעט כל האדמורי"ם שעברו לגור בווינא במלחמה הראשונה לא חזרו אח"כ למקומותיהם כי לא היה להם לאן ולמי לחזור.
-
- הודעות: 127
- הצטרף: ה' מרץ 28, 2019 2:12 pm
- עיסוק תורני: חבר פורום נדברו
Re: אדמו"רים שירדו מאדמו"רותם
אני לא מבין, וכי במלחה"ע הראשונה נהרגו אלפי חסידים? היתה אז שואה? לאן נעלמו כל החסידים? בשלמא הערים ובתיהכ"נ נחרבו אבל לאיפה נעלמה החסידים?
מה שלא חזרו למקומותיהם, הרי הרבה אדמורי"ם אחרי מלחה"ע הראשונה עזבו את עיירותיהם ועברו לווארשא, וקראתי היכן שהוא שהאדמורי"ם העדיפו אז את הערים הגדולות תחת העיירות הקטנות. אז כנראה יש סיבה משותפת למעברי האדמורי"ם לוורשא ולווינא, ומהי? וכי כל האדמורי"ם שעברו לוורשא כבר לא היו להם חסידים בעיירותיהם? הרי גם לפנ"כ החסידים לא היו בהכרח בעיירת הרבי אלא היו מפוזרים.
מה שלא חזרו למקומותיהם, הרי הרבה אדמורי"ם אחרי מלחה"ע הראשונה עזבו את עיירותיהם ועברו לווארשא, וקראתי היכן שהוא שהאדמורי"ם העדיפו אז את הערים הגדולות תחת העיירות הקטנות. אז כנראה יש סיבה משותפת למעברי האדמורי"ם לוורשא ולווינא, ומהי? וכי כל האדמורי"ם שעברו לוורשא כבר לא היו להם חסידים בעיירותיהם? הרי גם לפנ"כ החסידים לא היו בהכרח בעיירת הרבי אלא היו מפוזרים.
Re: אדמו"רים שירדו מאדמו"רותם
אחרי מלחמת העולם הראשונה, עם המהפכה התעשייתית, החל תהליך העירוניות (אורבניזציה) - ואחוז גדול של האוכלוסיה יושבי עיירות וכפרים עברו לערים, ביניהם גם אחב"י, שעזבו ברבבותיהם את העיירות והכפרים ועברו לערים גדולות.
Re: אדמו"רים שירדו מאדמו"רותם
אז זה לא עונה על שאלת @איינער מענטש מה קרה לציבור החסידים אחרי המלחמה.
Re: אדמו"רים שירדו מאדמו"רותם
קרו שלשה דברים אחרי המלחמה, 1. שהרבה אנשים נהרגו במלחמה (לא בממדים של שואה כמובן אבל בכל זאת הרבה אנשים נהרגו ולא סתם קראו לה "המלחמה הגדולה"), 2. היתה המהפכה הקומוניסטית שסגרה את שערי רוסיה, 3. ההתדרדרות הרוחנית שהייתה אז ואכמ"ל.
Re: אדמו"רים שירדו מאדמו"רותם
האדמו"ר מקוצק התסגר בחדרו בסוף ימיו ושלח כל חסידיו. יש חילוקי גרסאות בדיוק מה היה. בבריסק יש קבלה שהוא חזר בו מחסידות לגמרי. אבל יש גרסאות אחרות.
נערך לאחרונה על ידי אחד מעיר ב ש' אוגוסט 31, 2019 8:56 pm, נערך 2 פעמים בסך הכל.
Re: אדמו"רים שירדו מאדמו"רותם
ראה בכתבה המצ"ב שכל הסיפור הזה הוא פייק ניוז:
ורמזתי על זה כאן viewtopic.php?f=9&t=178#p1257
וממילא אין צורך להזדקק לכל הפרשנויות האלו
וה"קבלה" הבריסקאית היא כמובן גיחוך גמור, בהיות וגדולי תלמידיו המשיכו לנסוע אליו גם אחרי ההסתגרות (גם אם היא היתה), והם המשיכו להיות חסידים ולשמש באדמורו"ת, למשל החי' הרי"ם, רבי העניך מאלכסנדר, רבי יחיאל מאיר מגוסטינין, האבנ"ז, בנו רבי דוד ועוד.
נערך לאחרונה על ידי מתודה ב א' ספטמבר 01, 2019 2:40 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.
Re: אדמו"רים שירדו מאדמו"רותם
היה את הרב שמואל אהרן שדרוביצקי שהיה אדמו"ר בביאליסטוק לזמן מה, ואחרי המלחמה היה מגדולי עסקני אגו"י. מישהו יודע פרטים?
Re: אדמו"רים שירדו מאדמו"רותם
בתור היסטוריון מומחה מהשורה הראשונה וכאחד שמכיר את חסידות קוצק גור פשיסחא היטב זה רבות בשנים הנני רואה צורך להגיב בצורה חדה שאינה משתמעת לשתי פנים. מגוחך יהא להתפלסף על דבר זה! אין צורך ואין אפשרות! לאדם שלא זיכך את עצמו ולא תיקן את מידותיו ובפרט חטאות נעוריו, להבין ולו במעט את שיחם ושיגם של אותם קדושי עליון שרפי מעלה אשר מחשבותיהם ורצונותיהם גבוה מעל גבוה ויעידו על כך כל השרויים במחיצתם ועל אחת כמה וכמה מתלמידיהם הדבקים ומקושרים אליהם ששמים את ליבם לכל תנועה והגה ורצון שלהם וכבר אמרו חז"ל אפילו שיחת חולין של ת"ח צריכה לימוד וק"ן בן בנו של ק"ו על הרה"ק מקוצק אשר רבבות חסידים יראים ושלמים מהם גאוני עולם שרפי מעלה פועלי ישועות שהעניקו חמה בקומתן ורוב תורתם ויראתם ממנו אם במישרים אם בעקיפין. מגוחך הוא אותו "אחד מעיר" ועצתי לך כדבריו הידועים של ה"חידושי הרי"ם" על מה דאי' בשו"ע (או"ח א,ג,) "ראוי לכל ירא שמים שיהא מיצר ודואג על חורבן בית המקדש" והשאלה זועקת לשמים! ומי שאיננו ירא שמים, וכי אינו צריך להצטער? והתשובה נוקבת! מי שאינו ירא שמים בל לו להכניס את עצמו באשליות שהוא כביכול מבין ומרגיש את החסרון בחורבן ביהמ"ק, יצטער וידאג קודם כל על חורבן עצמו ולב יודע מרת נפשו ואל תהיה מתעסק הפוסל בקדשים מה עוד שפנימיותך ובורותך בעובדות הבסיסיות ניכרת לכל. וחבל... וכבר אמרו חז"ל "כל המלעיג על דברי חכמים נידון בצואה רותחת" עי' עירובין כא' ב' וגיטין נז' א'. בתקוה להבנה והפנמה ובאיחול חם שפעם אחרת תעשה קצת שיעורי בית לפני שאתה כותב ו"גם אויל מחריש חכם יחשב".מתודה כתב: ↑
ראה בכתבה המצ"ב שכל הסיפור הזה הוא פייק ניוז:
הסתגרות הרבי_ פייק מיתוס - Makor Rishon, 2_1_2019.pdf
ורמזתי על זה כאן viewtopic.php?f=9&t=178#p1257
וממילא אין צורך להזדקק לכל הפרשנויות האלו, ובמיוחד לזו האחרונה והנוראית
וה"קבלה" הבריסקאית היא כמובן גיחוך גמור, בהיות וגדולי תלמידיו המשיכו לנסוע אליו גם אחרי ההסתגרות (גם אם היא היתה), והם המשיכו להיות חסידים ולשמש באדמורו"ת, למשל החי' הרי"ם, רבי העניך מאלכסנדר, רבי יחיאל מאיר מגוסטינין, האבנ"ז, בנו רבי דוד ועוד.
יעקב ק.
Re: אדמו"רים שירדו מאדמו"רותם
עירבבת בין האב לבנו. אביו ר' מאיר שלום היה אדמו"ר בביאליסטוק תחת חותנו ר' נחומק'ה מקוברין, ר' שמואל אהרן לא היה אדמו"ר ואכן היה מעסקני אגו"י (לא רק אחרי המלחמה, עוד לפניה בווילנא אצל ר' חיים עוזר).
Re: אדמו"רים שירדו מאדמו"רותם
בלי להכנס בכלל לנידון, שתי שאלות לי אליך:
א. מה הקשר בין היותך "היסטוריון מומחה מהשורה הראשונה" לבין דברי הכיבושין שאתה נותן כאן על כבודם של צדיקים.
ב. אם אתה אכן "היסטוריון מומחה מהשורה הראשונה" ודאי שמך ידוע ומפורסם; מדוע אינך כותב כאן בשמך המלא? בינתיים זה לא מוסיף כלום כשאתה נשאר אנונימי.
Re: אדמו"רים שירדו מאדמו"רותם
באמת מוזר לקרוא לזה היסטוריון ועוד מומחה ועוד מהשורה ראשונה.
ההיסטוריונים המומחים, דווקא אלו דעתם על מה שקרה אצל האדמו"ר מקאצק, שזו לא היתה הסתגרות שלו, אלא שסגרו אותו בכוח לאחר של"ע לא הלך עוד בדרכו הקודמת [לא רק שחזר בו מדרכי החסידות].
אבל אנו איננו חיים מפי ההיסטוריונים המומחים המשכתבים את ההיסטוריה לפי הגחמות שלהם.
ההיסטוריונים המומחים, דווקא אלו דעתם על מה שקרה אצל האדמו"ר מקאצק, שזו לא היתה הסתגרות שלו, אלא שסגרו אותו בכוח לאחר של"ע לא הלך עוד בדרכו הקודמת [לא רק שחזר בו מדרכי החסידות].
אבל אנו איננו חיים מפי ההיסטוריונים המומחים המשכתבים את ההיסטוריה לפי הגחמות שלהם.
Re: אדמו"רים שירדו מאדמו"רותם
אדמו"ר שכונן בית מדרשו בכפר חסידים בקום המדינה ושוב פרש מפני מעשה מביש שאין כאן מקומו
Re: אדמו"רים שירדו מאדמו"רותם
אחר כל המלל, לא ברור כוונתך. האם אתה, בתור היסטריון מומחה לדבריך, מכחיש העובדה שהוא שלח חסידיו והסתגר בחדרו עשרים שנים האחרונות בחייו? אולי תעלה המחקר שלך, אם יהיה סביר לא יהיה לי בעיה לקבל הצד שלך כאפשרות או אפילו אמת המוחלט, לפי חוזק הטענות. אני לא מומחה להיסטוריה בכלל, ולא לקוצק בפרט, ואין לי התחייבות לשום צד. אבל דומני שזה דבר ידוע ומקובל על כולם. חפשתי באוצר החכמה "מקוצק{10}הסתגר" ומצאתי עובדא זו בכמה ספרים, אף אחד מהם לא הסוג שהוא חשוד לחפש רעת הקוצקר. מהם שכתבו שמעט מקורבים זכו גם אחר ההסתגרות לכנס עליו. לגבי תפילה יש סתירה אם הוא יצא מחדרו לתפילה, או שהם פתחו דלת חדרו שהיה צמוד לבהכ"נ. אבל כנראה זה מוסכם על כולם שהוא הסתגר בחדרו עשרים שנה והפסיק לנהוג באדמו"רות, למרות שלא מעט חסידים עדיין ניסו מזלם אצלו.יעקב ק כתב: ↑בתור היסטוריון מומחה מהשורה הראשונה וכאחד שמכיר את חסידות קוצק גור פשיסחא היטב זה רבות בשנים הנני רואה צורך להגיב בצורה חדה שאינה משתמעת לשתי פנים. מגוחך יהא להתפלסף על דבר זה! אין צורך ואין אפשרות! לאדם שלא זיכך את עצמו ולא תיקן את מידותיו ובפרט חטאות נעוריו, להבין ולו במעט את שיחם ושיגם של אותם קדושי עליון שרפי מעלה אשר מחשבותיהם ורצונותיהם גבוה מעל גבוה ויעידו על כך כל השרויים במחיצתם ועל אחת כמה וכמה מתלמידיהם הדבקים ומקושרים אליהם ששמים את ליבם לכל תנועה והגה ורצון שלהם וכבר אמרו חז"ל אפילו שיחת חולין של ת"ח צריכה לימוד וק"ן בן בנו של ק"ו על הרה"ק מקוצק אשר רבבות חסידים יראים ושלמים מהם גאוני עולם שרפי מעלה פועלי ישועות שהעניקו חמה בקומתן ורוב תורתם ויראתם ממנו אם במישרים אם בעקיפין. מגוחך הוא אותו "אחד מעיר" ועצתי לך כדבריו הידועים של ה"חידושי הרי"ם" על מה דאי' בשו"ע (או"ח א,ג,) "ראוי לכל ירא שמים שיהא מיצר ודואג על חורבן בית המקדש" והשאלה זועקת לשמים! ומי שאיננו ירא שמים, וכי אינו צריך להצטער? והתשובה נוקבת! מי שאינו ירא שמים בל לו להכניס את עצמו באשליות שהוא כביכול מבין ומרגיש את החסרון בחורבן ביהמ"ק, יצטער וידאג קודם כל על חורבן עצמו ולב יודע מרת נפשו ואל תהיה מתעסק הפוסל בקדשים מה עוד שפנימיותך ובורותך בעובדות הבסיסיות ניכרת לכל. וחבל... וכבר אמרו חז"ל "כל המלעיג על דברי חכמים נידון בצואה רותחת" עי' עירובין כא' ב' וגיטין נז' א'. בתקוה להבנה והפנמה ובאיחול חם שפעם אחרת תעשה קצת שיעורי בית לפני שאתה כותב ו"גם אויל מחריש חכם יחשב".מתודה כתב: ↑
ראה בכתבה המצ"ב שכל הסיפור הזה הוא פייק ניוז:
הסתגרות הרבי_ פייק מיתוס - Makor Rishon, 2_1_2019.pdf
ורמזתי על זה כאן viewtopic.php?f=9&t=178#p1257
וממילא אין צורך להזדקק לכל הפרשנויות האלו, ובמיוחד לזו האחרונה והנוראית
וה"קבלה" הבריסקאית היא כמובן גיחוך גמור, בהיות וגדולי תלמידיו המשיכו לנסוע אליו גם אחרי ההסתגרות (גם אם היא היתה), והם המשיכו להיות חסידים ולשמש באדמורו"ת, למשל החי' הרי"ם, רבי העניך מאלכסנדר, רבי יחיאל מאיר מגוסטינין, האבנ"ז, בנו רבי דוד ועוד.
יעקב ק.
ואולי יצא הקצף על מה שאחד כתב אחרי בשם היסטוריונים שהוא פרק עול. באמת לא ידעתי גרסה זו [אני לי לא היסטוריון מומחה, ולא בקי לקוצק כש"כ] ולא לזה רמזתי. אני הייתי נותן פרשנות טוב יותר להעובדות שאומרים בלחישה. ובכל אופן לא היה לי כוונה לאשר ולחזק שום גרסה.
נערך לאחרונה על ידי אחד מעיר ב ש' אוגוסט 31, 2019 8:55 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.
Re: אדמו"רים שירדו מאדמו"רותם
בחיפוש ברשת מצאתי מחקר באנגלית על מה שקרה. הוא הביא שם גרסאות גרועות בהרבה ממה ששמעתי וידעתי מקיומן, ואולי על זה יצא הקצף של @יעקב ק בחשובו שלזה כוונתי.
מסקנתו הוא שאין ראיות אמינות לעובדא לא נעימה, ולדעתו מסתבר יותר שנעתק מאדם פחות מפורסם. אבל זה ברור גם לפי דבריו שהקוצקר הסתגר עשרים שנה, והפסיק לנהוג באדמו"רות. וגם הוא הודה ששמועות הסתובבו גם אז.
מסקנתו הוא שאין ראיות אמינות לעובדא לא נעימה, ולדעתו מסתבר יותר שנעתק מאדם פחות מפורסם. אבל זה ברור גם לפי דבריו שהקוצקר הסתגר עשרים שנה, והפסיק לנהוג באדמו"רות. וגם הוא הודה ששמועות הסתובבו גם אז.
- קבצים מצורפים
-
- The_Friday_Night_Incident_in_Kotsk_Histo.pdf
- (639.74 KiB) הורד 134 פעמים
נערך לאחרונה על ידי אחד מעיר ב ש' אוגוסט 31, 2019 8:54 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.
Re: אדמו"רים שירדו מאדמו"רותם
חושבני שכדאי לעצור כאן את הדיון (לפחות את הדיון הספציפי על הרבי מקוצק). מכאן ואילך אם ייכתבו כאן הודעות בנידון הרבי מקוצק נאלץ למחוק אותן.
Re: אדמו"רים שירדו מאדמו"רותם
הדברי חיים מצאנז דיבר על כל בני הריז'נער בשווה, ויצא גם נגד הרה"ק רא"י מסא"ג ושאר האחים קדושי ושרפי עליון.
[/quote]
מבלי להכניס ראשי בין ההרים אך למען הדיוק הד"ח יצא נגדם אחרי שהחזיקו ידם עם אחיהם, ואז דרך אגב היו לו עוד תלונות
[/quote]
מבלי להכניס ראשי בין ההרים אך למען הדיוק הד"ח יצא נגדם אחרי שהחזיקו ידם עם אחיהם, ואז דרך אגב היו לו עוד תלונות
Re: אדמו"רים שירדו מאדמו"רותם
ברור שלא נהג באדמו"רות אפילו לזמן מה?
Re: אדמו"רים שירדו מאדמו"רותם
ר' מאיר שלום נפטר בכ"ב אב ת"ש, חודשיים אחרי שהנאצים כבר כבשו את ליטא, קשה להאמין שהספיקו להכתיר את ר' שמואל אהרן לאדמו"ר (אם כי אין לשלול זאת לגמרי, היו אדמורי"ם שהוכתרו בתוך הגטאות).
שו"ר בהמכלול (https://www.hamichlol.org.il/%D7%97%D7% ... 7%95%D7%A7) שר' שמואל אהרן מילא את מקום אביו, ולא ברור אם מילא את מקומו ברבנות או באדמורו"ת.
שו"ר בהמכלול (https://www.hamichlol.org.il/%D7%97%D7% ... 7%95%D7%A7) שר' שמואל אהרן מילא את מקום אביו, ולא ברור אם מילא את מקומו ברבנות או באדמורו"ת.
-
- הודעות: 127
- הצטרף: ה' מרץ 28, 2019 2:12 pm
- עיסוק תורני: חבר פורום נדברו
Re: אדמו"רים שירדו מאדמו"רותם
אגב, מישהו יודע פרטים על בנו הרב מאיר שלום? הוא ידען גדול ביחוס וכדו'.
-
- מנהל
- הודעות: 26
- הצטרף: א' ינואר 20, 2019 9:02 pm
Re: אדמו"רים שירדו מאדמו"רותם
הג''ר שמער'ל גור אריה זצ''ל חתנו הבכור של הריי''צ, נהג גינוני אדמו''רות חב''דיים לפחות בשנה הראשונה שאחרי פטירת חמיו. עד שבשלב מסויים קיבל עליו את גיסו הרמ''מ מליובאוויטש.