איסור לא תלבש - בעישון
איסור לא תלבש - בעישון
בספר תשובות והנהגות כתב שיש איסור מיוחד על נשים לעשן משום איסור לא ילבש. [תשובות והנהגות ח"א סי' תנו]
וצריך עיון אם נמשך אחר עניני צניעות או מקורו הלכתי טהור?!
וצריך עיון אם נמשך אחר עניני צניעות או מקורו הלכתי טהור?!
-
- הודעות: 911
- הצטרף: ה' ינואר 24, 2019 5:18 pm
- עיסוק תורני: צמא לדבר ה'
- דוא"ל: 9090674b@gmail.com
- יצירת קשר:
-
- הודעות: 369
- הצטרף: ד' אוקטובר 10, 2018 8:24 pm
Re: עישון נשים
http://beta.hebrewbooks.org/reader/read ... hlts=&ocr= ("ואשר לשאלה השניה")
אוסר מצד צניעות ולא מצד לא ילבש.
אוסר מצד צניעות ולא מצד לא ילבש.
Re: עישון נשים
'לא ילבש' הוא מעשה התקשטות, והוא האיסור של הגברים
לנשים יש 'לא יהיה כלי גבר על אשה', והדוגמא היא כלי נשק, וכמובן לבוש גברי.
אכילת מאכל שגברים רגילים לאכול - לא יכול להיות נכלל אוטומטית בכלל זה בלי ראיה מפורשת.
גברים רגילים לשתות יין ולא נשים, ועם זאת אשה שרגילה לשתות יין - פוסקים לה גם יין בכתובתה [בתנאים מסויימים]
עישון דומה לאכילה ולא ללבישה או לנשיאת כלי המיוחד לגברים.
בסיטואציות מסויימות יתכן ויהא בזה חוסר צניעות בשל ההבלטה שזה מבליט אותה, אבל במקרים אחרים לא שייכת בזה חוסר צניעות, כגון בחדר שלה.
לנשים יש 'לא יהיה כלי גבר על אשה', והדוגמא היא כלי נשק, וכמובן לבוש גברי.
אכילת מאכל שגברים רגילים לאכול - לא יכול להיות נכלל אוטומטית בכלל זה בלי ראיה מפורשת.
גברים רגילים לשתות יין ולא נשים, ועם זאת אשה שרגילה לשתות יין - פוסקים לה גם יין בכתובתה [בתנאים מסויימים]
עישון דומה לאכילה ולא ללבישה או לנשיאת כלי המיוחד לגברים.
בסיטואציות מסויימות יתכן ויהא בזה חוסר צניעות בשל ההבלטה שזה מבליט אותה, אבל במקרים אחרים לא שייכת בזה חוסר צניעות, כגון בחדר שלה.
Re: עישון נשים
צ"ל שכוונת הגרמ"ש כמו ה'גונב נפש' של החזו"א, שאין הכוונה שזו המצוה ממש אלא שזה רוח המצוה ומה שנלמד ממנה.
Re: עישון נשים
רבי @יואל שילה טוען (ובצדק) שבמלבוש תליא מילתא, ואין שום משמעות למידת השכיחות של הדבר אצל הנשים. האיסור הוא רק בלבוש.
-
- הודעות: 5
- הצטרף: ה' ינואר 24, 2019 8:26 pm
Re: עישון נשים
יין לא אסור מחמת לא ילבש, אלא מחמת שכשנשים שותות יין זהו מעשה פריצות, וזה לא קשור כמה שכיח או לא שכיח, אגב מי אמר שמצוי ולא מצוי נקבע לפי נשים חרדיות?אורח כתב: ↑ יש חילוק בין שתיית יין שבכל זאת מצוי קצת אצל נשים, משא"כ עישון שאינו מצוי כלל
באופן כללי בעולם כן יש נשים מעשנות.
Re: עישון נשים
יתכן, ראיתי פעם טענה שמותר לגברים ללכת עם עגילים, כיון שכיום כבר יש הרבה גברים עם עגילים ויש עגילים שהם מיוחדים לגברים זה לא רק תכשיט של נשים,
ואולי גם לייזר, זה תלוי אם זה דבר שיש אותו בצורה מיוחדת לגברים, כי ודאי שהמקור הוא ייפוי של נשים [כמו עגילים].
Re: עישון נשים
יש להפריד בין שני נידונים
יש 'תיקוני אשה', ויש 'מלבוש אשה'.
'תיקוני אשה' איננו בתוצאה אלא באמצעי, ו'מלבוש אשה' הוא בתוצאה.
הבטה במראה והסרת השער וכיו"ב אינם מלבוש אשה, אלא תיקוני אשה, מאחר וגם דרך גברים להסיר שער מסויים, כגון במספריים או מכונת גילוח וכיו"ב - והתיקוני אשה - הוא אופן ההסרה, כגון בפינצטה, ע"י חוט, שעווה, לייזר, וכל כיו"ב.
אם זה הפך לתיקוני גברים - לחיי, אך קשה להאמין שהגל העכור הזה שטף כל כך הרבה גברים.
יש 'תיקוני אשה', ויש 'מלבוש אשה'.
'תיקוני אשה' איננו בתוצאה אלא באמצעי, ו'מלבוש אשה' הוא בתוצאה.
הבטה במראה והסרת השער וכיו"ב אינם מלבוש אשה, אלא תיקוני אשה, מאחר וגם דרך גברים להסיר שער מסויים, כגון במספריים או מכונת גילוח וכיו"ב - והתיקוני אשה - הוא אופן ההסרה, כגון בפינצטה, ע"י חוט, שעווה, לייזר, וכל כיו"ב.
אם זה הפך לתיקוני גברים - לחיי, אך קשה להאמין שהגל העכור הזה שטף כל כך הרבה גברים.
Re: עישון נשים
צריך לשים לב שבשביל שיהפוך לתיקוני גברים לא צריך חרדים יעשו את זה, מספיק שזה דרך חילונים גמורים, וכבר נהיה דרך גברים [כמו עגילי גברים].יואל שילה כתב: ↑ יש להפריד בין שני נידונים
יש 'תיקוני אשה', ויש 'מלבוש אשה'.
'תיקוני אשה' איננו בתוצאה אלא באמצעי, ו'מלבוש אשה' הוא בתוצאה.
הבטה במראה והסרת השער וכיו"ב אינם מלבוש אשה, אלא תיקוני אשה, מאחר וגם דרך גברים להסיר שער מסויים, כגון במספריים או מכונת גילוח וכיו"ב - והתיקוני אשה - הוא אופן ההסרה, כגון בפינצטה, ע"י חוט, שעווה, לייזר, וכל כיו"ב.
אם זה הפך לתיקוני גברים - לחיי, אך קשה להאמין שהגל העכור הזה שטף כל כך הרבה גברים.
Re: עישון נשים
יש לך הוכחה?
דרך חז"ל היתה ללבוש גלימות כעין שמלות, ודרך האינדיאנים להתאפר בצבעי מלחמה ולענוד עגילים ונזמים וכו', ודרך הסקוטים ללבוש חצאיות, ודרך השיקסעס ללבוש מכנסים.
לא סביר שזה ישפיע עלינו.
ולכאורה המדד הוא מה שמקובל כאן ועכשיו, אא"כ יש לך הוכחה.
דרך חז"ל היתה ללבוש גלימות כעין שמלות, ודרך האינדיאנים להתאפר בצבעי מלחמה ולענוד עגילים ונזמים וכו', ודרך הסקוטים ללבוש חצאיות, ודרך השיקסעס ללבוש מכנסים.
לא סביר שזה ישפיע עלינו.
ולכאורה המדד הוא מה שמקובל כאן ועכשיו, אא"כ יש לך הוכחה.
Re: עישון נשים
אכן, אין לא ילבש בגלימות כעין שמלות של חז"ל כיון שהם בגדי גברים [גם כיום], להתאפר בצבעי מלחמה ודאי שמותר שכן זה רק דרך גברים, לענוד עגילים ונזמים שעונדים האינדיאנים גם לכאו' מותר, כי שוב זה בכלל לא אותו סוג עגילים ונזמים שהולכות נשותינו ואפילו לא נשותיהם, ואדרבה, לנשים לכאו' אסור לענוד נזמי אינדיאנים. אינני יודע איזה חצאיות לובשים הסקוטים, ובמכנסיים של שיקצעס לגבר אכן יש לא ילבש שכן זה עשוי לנשים, והשיקצעס שלובשות מכנסיים לכאו' לא עוברות בלא יהיה כלי גבר אלא רק משום צניעות, כיון שזה עשוי במיוחד לנשים.
Re: עישון נשים
כלומר, אתה מתכוון לומר ש'דרך נשים' ו'דרך גברים' נקבעת על פי רגע מסויים בהיסטוריה, ומקום מסויים בגלובוס, ללא שום שינויים בין התקופות והמקומות?
-
- הודעות: 7
- הצטרף: ד' ינואר 15, 2020 5:03 pm
Re: עישון נשים
אולי דברים השתנו פעם הסבתות הזקנות היו מעשנות בתוך הבית או בחצר.
היום זה נהפך שרק בנות רחוב ומתקלקלות או חופשיות הם מעשנות.
וכידוע שלא ילבש זה תלוי בתקופה ובדור.
ולכן ברחוב וגאי שיש לאסור ובצנעה יש לעיין.
היום זה נהפך שרק בנות רחוב ומתקלקלות או חופשיות הם מעשנות.
וכידוע שלא ילבש זה תלוי בתקופה ובדור.
ולכן ברחוב וגאי שיש לאסור ובצנעה יש לעיין.
Re: עישון נשים
לא ילבש לא קשור לבנות רחוב ומקולקלות (אולי בעיה אחרת של חילול ה')דודי חיימים כתב: ↑ אולי דברים השתנו פעם הסבתות הזקנות היו מעשנות בתוך הבית או בחצר.
היום זה נהפך שרק בנות רחוב ומתקלקלות או חופשיות הם מעשנות.
וכידוע שלא ילבש זה תלוי בתקופה ובדור.
ולכן ברחוב וגאי שיש לאסור ובצנעה יש לעיין.
Re: עישון נשים
לאו דוקא מקולקלות יש היום מגמה של עישון בקרב בנות סמינרים ונשות אברכים שרואות בעישון משהו ישיבתי ויש לי עוד מה להאריך בענין
Re: עישון נשים
באיזה יקום אתה חי?אורח כתב: ↑ לאו דוקא מקולקלות יש היום מגמה של עישון בקרב בנות סמינרים ונשות אברכים שרואות בעישון משהו ישיבתי ויש לי עוד מה להאריך בענין
Re: עישון נשים
[quote=מלאך post_id=5092 user_id=212]
[quote=אורח post_id=5089]
לאו דוקא מקולקלות יש היום מגמה של עישון בקרב בנות סמינרים ונשות אברכים שרואות בעישון משהו ישיבתי ויש לי עוד מה להאריך בענין
[/quote]
באיזה יקום אתה חי?
[/quote]
כאן בעיר התורה ב"ב
שמעתי סיפור מכלי ראשון על בחור מישיבת חברון שבאחד הפגישות עם ארוסתו ביקש רשות לעשן והפתיעה אותו שגם היא ביקשה ממנו רשות לעשן וסיפרה לו שבגיל 16 אחיה עישנו בפורים והציעו לה סיגריה עד שהשתכנעה ונהנתה ובמשך הזמן היתה מעשנת אחת ליום
[quote=אורח post_id=5089]
לאו דוקא מקולקלות יש היום מגמה של עישון בקרב בנות סמינרים ונשות אברכים שרואות בעישון משהו ישיבתי ויש לי עוד מה להאריך בענין
[/quote]
באיזה יקום אתה חי?
[/quote]
כאן בעיר התורה ב"ב
שמעתי סיפור מכלי ראשון על בחור מישיבת חברון שבאחד הפגישות עם ארוסתו ביקש רשות לעשן והפתיעה אותו שגם היא ביקשה ממנו רשות לעשן וסיפרה לו שבגיל 16 אחיה עישנו בפורים והציעו לה סיגריה עד שהשתכנעה ונהנתה ובמשך הזמן היתה מעשנת אחת ליום
-
- הודעות: 369
- הצטרף: ד' אוקטובר 10, 2018 8:24 pm
Re: עישון נשים
מוזר יותר ממוזר, אולי במגזר המסוים עליו דיברת, יש דברים כאלו, ועדיין אני נוטה שלא להאמין.אורח כתב: ↑כאן בעיר התורה ב"ב
שמעתי סיפור מכלי ראשון על בחור מישיבת חברון שבאחד הפגישות עם ארוסתו ביקש רשות לעשן והפתיעה אותו שגם היא ביקשה ממנו רשות לעשן וסיפרה לו שבגיל 16 אחיה עישנו בפורים והציעו לה סיגריה עד שהשתכנעה ונהנתה ובמשך הזמן היתה מעשנת אחת ליום
Re: עישון נשים
[quote=מלאך post_id=5097 user_id=212]
[quote=אורח post_id=5094]
[quote=מלאך post_id=5092 user_id=212]
[quote=אורח post_id=5089]
לאו דוקא מקולקלות יש היום מגמה של עישון בקרב בנות סמינרים ונשות אברכים שרואות בעישון משהו ישיבתי ויש לי עוד מה להאריך בענין
[/quote]
באיזה יקום אתה חי?
[/quote]
כאן בעיר התורה ב"ב
שמעתי סיפור מכלי ראשון על בחור מישיבת חברון שבאחד הפגישות עם ארוסתו ביקש רשות לעשן והפתיעה אותו שגם היא ביקשה ממנו רשות לעשן וסיפרה לו שבגיל 16 אחיה עישנו בפורים והציעו לה סיגריה עד שהשתכנעה ונהנתה ובמשך הזמן היתה מעשנת אחת ליום
[/quote]
מוזר יותר ממוזר, אולי במגזר המסוים עליו דיברת, יש דברים כאלו, ועדיין אני נוטה שלא להאמין.
[/quote]
בעיקר לאחרונה שיש סיגריות אלקטרוניות שיש להם ריח נעים
ואפשר לברר את המציאות בסמינר כהנא ומאיר ועוד
[quote=אורח post_id=5094]
[quote=מלאך post_id=5092 user_id=212]
[quote=אורח post_id=5089]
לאו דוקא מקולקלות יש היום מגמה של עישון בקרב בנות סמינרים ונשות אברכים שרואות בעישון משהו ישיבתי ויש לי עוד מה להאריך בענין
[/quote]
באיזה יקום אתה חי?
[/quote]
כאן בעיר התורה ב"ב
שמעתי סיפור מכלי ראשון על בחור מישיבת חברון שבאחד הפגישות עם ארוסתו ביקש רשות לעשן והפתיעה אותו שגם היא ביקשה ממנו רשות לעשן וסיפרה לו שבגיל 16 אחיה עישנו בפורים והציעו לה סיגריה עד שהשתכנעה ונהנתה ובמשך הזמן היתה מעשנת אחת ליום
[/quote]
מוזר יותר ממוזר, אולי במגזר המסוים עליו דיברת, יש דברים כאלו, ועדיין אני נוטה שלא להאמין.
[/quote]
בעיקר לאחרונה שיש סיגריות אלקטרוניות שיש להם ריח נעים
ואפשר לברר את המציאות בסמינר כהנא ומאיר ועוד
Re: עישון נשים
באמת מענין, שמישהו יקח את הנושא של לא ילבש ויבהיר כמה שאלות כגון אלו:
לפי מי זה נקבע, אם לפי החילונים, כמה אחוזים מהם, אם זה בכדי שיראה מוזר, אצלם כבר כמעט כלום לא מוזר.
אם לפי החרדים, איך יתפתחו מנהגי גברים, אם הגבר הראשון שיעשה זאת עובר עבירה?
מדוע מראה הותרה לכמעט כל הליטאים? מי התיר אותה? וכנ"ל.
מאיפה החידוש שיש שני דינים (לבישה ותיקון), ויש מציאות שאין בתוצאה איסור רק בדרך אליה??
במה באמת נאסרו נשים, והאם יש להם איסור ב"תיקוני גברים"?
האם כל תיקון ויפוי הוא נשי בעצם? איך כל הציבור מסתרק ומתנאה?
שמעתי פעם לחלק בין יפוי לסידור, יש לזה מקור? מה הגדר?
האם למלך יש קולא בזה כי עליו להתנאות? ואולי המלך מוכיח שאין איסור בהתנאות..
לפי מי זה נקבע, אם לפי החילונים, כמה אחוזים מהם, אם זה בכדי שיראה מוזר, אצלם כבר כמעט כלום לא מוזר.
אם לפי החרדים, איך יתפתחו מנהגי גברים, אם הגבר הראשון שיעשה זאת עובר עבירה?
מדוע מראה הותרה לכמעט כל הליטאים? מי התיר אותה? וכנ"ל.
מאיפה החידוש שיש שני דינים (לבישה ותיקון), ויש מציאות שאין בתוצאה איסור רק בדרך אליה??
במה באמת נאסרו נשים, והאם יש להם איסור ב"תיקוני גברים"?
האם כל תיקון ויפוי הוא נשי בעצם? איך כל הציבור מסתרק ומתנאה?
שמעתי פעם לחלק בין יפוי לסידור, יש לזה מקור? מה הגדר?
האם למלך יש קולא בזה כי עליו להתנאות? ואולי המלך מוכיח שאין איסור בהתנאות..
-
- הודעות: 911
- הצטרף: ה' ינואר 24, 2019 5:18 pm
- עיסוק תורני: צמא לדבר ה'
- דוא"ל: 9090674b@gmail.com
- יצירת קשר:
Re: עישון נשים
היום ראיתי בת סמינר ליטאית נכנסת לחנות של סיגריות אלקטרוניות מסקרן אותי אם היא קנתה לעצמה או שרצתה לקנות מתנה לאחיה וכד'
Re: עישון נשים
אפשר לומר דאף שהוא כותב לא תלבש אבל שורשו הוא מדין צניעות.
כמו שיש לדון לגבי מכנסי נשים האם מלבד איסור הצניעות יש גם איסור דלא תלבש או דהיות והרבה נשים הולכות כך ויש מכנסיים המיחדות לנשים לא יהיה בזה איסור לא תלבש.
ומה שנראה לי לומר בזה הוא : דאיסור לא תלבש כפוף לאיסור צניעות. ולכך בגד שיש בו איסור צניעות אם תחילת ייעודו היה לגברים הוא עדיין בכלל איסור דלא תלבש.
ולכן יש עדיין מקום רב לדון האם כוונתו לכתוב לא תלבש מדיני לא תלבש או לא תלבש מידיני הצניעות וק"ל.
Re: עישון נשים
היות ויש דין צניעות לעולם הבגד והמעשה אינו יכול להשתנות ודו"קחכימא דיהודאי כתב: ↑יין לא אסור מחמת לא ילבש, אלא מחמת שכשנשים שותות יין זהו מעשה פריצות, וזה לא קשור כמה שכיח או לא שכיח, אגב מי אמר שמצוי ולא מצוי נקבע לפי נשים חרדיות?אורח כתב: ↑ יש חילוק בין שתיית יין שבכל זאת מצוי קצת אצל נשים, משא"כ עישון שאינו מצוי כלל
באופן כללי בעולם כן יש נשים מעשנות.
Re: איסור לא תלבש - בעישון
עוד הפעם מניין לכם שאינו מצוי ביודעי ומכירי שיש הרבה נשות אברכים שמעשנות בסתר
Re: איסור לא תלבש - בעישון
[quote=אורח post_id=5650]
עוד הפעם מניין לכם שאינו מצוי ביודעי ומכירי שיש הרבה נשות אברכים שמעשנות בסתר
[/quote]
גם אם יש ודאי שלא הרבה
עוד הפעם מניין לכם שאינו מצוי ביודעי ומכירי שיש הרבה נשות אברכים שמעשנות בסתר
[/quote]
גם אם יש ודאי שלא הרבה
Re: עישון נשים
יעוי' כאןאורח כתב: ↑ לאו דוקא מקולקלות יש היום מגמה של עישון בקרב בנות סמינרים ונשות אברכים שרואות בעישון משהו ישיבתי ויש לי עוד מה להאריך בענין
https://din.org.il/2019/03/05/%d7%a2%d7 ... %99%d7%aa/