תפוס לשון אחרון
הערות להמכלול
Re: הערות להמכלול
אני לא כ''כ בקי בדבר הזה, אבל הארגון -חשוב ככל שיהיה- זכאי לערך?
מילא דרשו, מפעל הש"ס, אבל זה סה''כ ארגון בן שנה.
מילא דרשו, מפעל הש"ס, אבל זה סה''כ ארגון בן שנה.
Re: הערות להמכלול
אם כותבים ערך על 'נדרים פלוס' יש לכתוב גם על 'קהילות'.
כדאי לכתוב גם על הקבצים התורניים הפופולאריים: ישורון, חצי גיבורים, מוריה וכו' (בקטגוריה הזו https://www.hamichlol.org.il/%D7%A7%D7% ... 7%99%D7%9D )
כדאי לכתוב גם על הקבצים התורניים הפופולאריים: ישורון, חצי גיבורים, מוריה וכו' (בקטגוריה הזו https://www.hamichlol.org.il/%D7%A7%D7% ... 7%99%D7%9D )
Re: הערות להמכלול
אגב, בענין נדרים פלוס וקהילות אפשר לפנות אליהם שישרטטו את הערך. זה אמור להיות אינטרס שלהם ולו בשביל פרסומת.
Re: הערות להמכלול
חיפשתי בגוגל ולא מצאתי הרבה חומר על הארגון הנ"ל כך שיקשה לכתוב עליו ערך, אבל אתה מוזמן להביא את החומר ונוכל לעבוד עליו. ואקדמנו בתודה ובברכת הצלחה.
Re: הערות להמכלול
@דוד ריזל היקר, התחלתי כאן, אתה מוזמן לעזור לי להמשיך ולהוסיף. ואקדמנו בתודה ובברכת הצלחה.דוד ריזל כתב: ↑ הייתי מציע לפתוח ערך על רבי זלמן לייב אסטולין
כאן כתבתי עליו מעט
viewtopic.php?p=1314#p1314
Re: הערות להמכלול
לא שמעתיאורח כתב: ↑ התפרסם לפני זמן מה שכמה רבנים חשובים יצאו נגד המכלול משהו יכול להרחיב בענין
אבל ככלל לא נראה לי שזה לענין להעלות כזאת שאלה באשכול הנוכחי שחברים יקרים ונכבדים עוסקים כאן בצורה ענינית ובעבודה מרתקת מייסדים דבר גדול לדורות
במיוחד ע''י אורח
אם יש לך ביקורת כלשהי נא הבא אותה בצורה מסודרת, אם יש איזה מכתב וכדו'.
בהצלחה
Re: הערות להמכלול
בחיפוש של פורום כמו שלנו - התוצאה מודגשת בצבע צהוב, מה שמקל על מציאת המילים המבוקשות בתוך הודעה ארוכה.
בהמכלול, כמו בכל אתרי הויקי, זה לא קיים. וזה מקשה מאוד על מציאת התוצאה המבוקשת בתוך ערך ארוך.
בהמכלול, כמו בכל אתרי הויקי, זה לא קיים. וזה מקשה מאוד על מציאת התוצאה המבוקשת בתוך ערך ארוך.
Re: הערות להמכלול
ואגב בערך הנ"ל נשמטו שמות שני תלמידיו העיקריים - הגר"י גולדשטיין זצ"ל עורך ש"ס שוטנשטיין ומראשי האנצ"ת ומחכמי ישיבת איתרי, ויבלח"א ראש הישיבה כיום הג"ר אריאב עוזר שליט"א.
כמו"כ לא הוזכרו דעותיו החריגות...
כמו"כ לא הוזכרו דעותיו החריגות...
Re: הערות להמכלול
אני מציע להעביר את האשכול הזה ל"איש את רעהו יעזורו". כך לא תהיה תחושה שמכניסים דברים בטלים לבית המדרש.
-
- הודעות: 361
- הצטרף: ד' אוקטובר 10, 2018 8:24 pm
Re: הערות להמכלול
לא הבנתי מה זה עונה. המכלול לא מיועד רק למידע על גדולי הדורות או תולדות עם ישראל. וכשהנושא הוא רחוק מזה האם לא יהיה לזה מקום בפורום כלל? משא"כ להכניס באיש את רעהו אפשר כל מה שצריכים ולא מזיק אם זה גם תולדות עם ישראל.
Re: הערות להמכלול
אולי כוונת המנהל שם שבינתיים זה נשאר ב'בינו' כיון שמדובר בעיקר על פרטים היסטוריים, ואם זה יגלוש לענינים אחרים זה אכן יזוז משם.
Re: הערות להמכלול
לכל חברי האשכול הזה
בנוגע למכלול: אני הייתי שם יותר משנה ובכמה חודשים שימשתי כמפעיל מערכת. בהיסטוריה הרחוקה שלו ייבאו כל דבר ולא מחקו אלא אם כן זו היתה כפירה מפורשת.כך נוצרו פעמים רבות דיונים על דברים מסויימים האם מותר להשאירם או שהם כפירה. כיום המדיניות השתנתה ומתייחסים ברצינות לכל תלונה של משתמש על משפט שלדעתו הוא כפירה. אמנם מצוי מאוד שקוראים נתקלים במושג לא מוכר ומחליטים מיד שהוא כפירה, בעוד העורכים סבורים שאין בזה בעייה. במקרה כזה הסמכות להכריע היא של הוועדה הרוחנית. מ"מ אם מישהו מוצא דבר שלדעתו הוא כפירה, לא ראוי שיחליט מיד ש"לאף אחד שם לא איכפת מזה" כי ייתכן שלא שמו לב לזה ולא ידעו שיש הרואים בזה כפירה. אמנם אחד מהראשונים שם פיתח סקריפט לבדדוק באופן אוטומטי מילים חשודות. אבל לא תמיד זה מספיק.
לכן הפיתרון הוא רק שמי שרואה משהו ידווח על זה בדיווח על תוכן לא הולם. @עמוס חדד אני לא רואה פיתרון בשביל אלה שלא רוצים להירשם.
בנוגע למכלול: אני הייתי שם יותר משנה ובכמה חודשים שימשתי כמפעיל מערכת. בהיסטוריה הרחוקה שלו ייבאו כל דבר ולא מחקו אלא אם כן זו היתה כפירה מפורשת.כך נוצרו פעמים רבות דיונים על דברים מסויימים האם מותר להשאירם או שהם כפירה. כיום המדיניות השתנתה ומתייחסים ברצינות לכל תלונה של משתמש על משפט שלדעתו הוא כפירה. אמנם מצוי מאוד שקוראים נתקלים במושג לא מוכר ומחליטים מיד שהוא כפירה, בעוד העורכים סבורים שאין בזה בעייה. במקרה כזה הסמכות להכריע היא של הוועדה הרוחנית. מ"מ אם מישהו מוצא דבר שלדעתו הוא כפירה, לא ראוי שיחליט מיד ש"לאף אחד שם לא איכפת מזה" כי ייתכן שלא שמו לב לזה ולא ידעו שיש הרואים בזה כפירה. אמנם אחד מהראשונים שם פיתח סקריפט לבדדוק באופן אוטומטי מילים חשודות. אבל לא תמיד זה מספיק.
לכן הפיתרון הוא רק שמי שרואה משהו ידווח על זה בדיווח על תוכן לא הולם. @עמוס חדד אני לא רואה פיתרון בשביל אלה שלא רוצים להירשם.
Re: הערות להמכלול
לא הבנתי מה אתה רוצה. האשכול הזה לא מיועד רק לדיווח על תוכן בלתי הולם, אלא גם על תיקונים והוספות וכיו"ב, שכמדומה שרוב האשכול הזה עוסק בחלק הזה. וכבר כתבתי שמטרת האשכול היא כדי שגם אלו שבין כה וכה אינם רשומים שיוכלו להוסיף להמכלול.
Re: הערות להמכלול
אני רציתי להתייחס לטענה שהועלתה שיש בעיות במכלול ולכן לא ראוי לעשות אשכול על זה בפורום. ומכיון שיש כאלה שלא רוצים להירשם, ביקשתי פיתרון גם לזה.
Re: הערות להמכלול
לא הבנתי. למה אין פתרון? אפשר לדווח שם או כאן. לא?
Re: הערות להמכלול
וכמובן שאין צורך (וגם אין ראוי, וכפי שהעירו) לחזור כאן על דברים בלתי הולמים, אלא רק לציין שבערך פלוני בכותרת פלונית יש דברי כפירה הטעונים תיקון.
Re: הערות להמכלול
אם חשובים הם בעיניך, העתיקם הנה, למען ידעו גם המנועים (מדעתם) מלראות הדברים במקורם.
Re: הערות להמכלול
בערך על הרמב"ם ברשימת תלמידיו:
א. יש להסיר את רבינו יהונתן מלוניל, שלא היה תלמידו כלל. הוא רק התכתב עם הרמב"ם ואף הגן עליו מהתקפות מתנגדיו. גם בערך על ר"י מלוניל מבואר שלא היה תלמידו אלא רק מעריצו.
ב. יש להוסיף את רבנו חננאל בן שמואל (לאפוקי מר"ח בן חושיאל הידוע), שככל הנראה היה תלמיד הרמב"ם ואף מחותנו, כמבואר בהקדמת מהדורת אופק לחידושיו עמ"ס עירובין. כמו"כ יש להוסיף בערך על ר"א בן הרמב"ם את רחב"ש שלפי הנ"ל היה חותנו.
א. יש להסיר את רבינו יהונתן מלוניל, שלא היה תלמידו כלל. הוא רק התכתב עם הרמב"ם ואף הגן עליו מהתקפות מתנגדיו. גם בערך על ר"י מלוניל מבואר שלא היה תלמידו אלא רק מעריצו.
ב. יש להוסיף את רבנו חננאל בן שמואל (לאפוקי מר"ח בן חושיאל הידוע), שככל הנראה היה תלמיד הרמב"ם ואף מחותנו, כמבואר בהקדמת מהדורת אופק לחידושיו עמ"ס עירובין. כמו"כ יש להוסיף בערך על ר"א בן הרמב"ם את רחב"ש שלפי הנ"ל היה חותנו.
Re: הערות להמכלול
בערך על הרמ"ה, בין אלו שפנו אליו בשאלות, מוזכרים רבנו יהונתן מלוניל ורבנו אהרן בר משולם מלוניל.
כפי הידוע לי הם לא פנו אליו בשאלות, ואדרבה הם (לפחות ר"א) השיבו בתקיפות להתקפותיו הנמרצות של הרמ"ה על ספרי הרמב"ם, כמובא באגרות הרמ"ה כתאב אל רסאייל. אם אני טועה יתקנוני החברים.
כפי הידוע לי הם לא פנו אליו בשאלות, ואדרבה הם (לפחות ר"א) השיבו בתקיפות להתקפותיו הנמרצות של הרמ"ה על ספרי הרמב"ם, כמובא באגרות הרמ"ה כתאב אל רסאייל. אם אני טועה יתקנוני החברים.
Re: הערות להמכלול
אולי כדאי באמת לכתוב ערך על רבינו חננאל בן שמואל, וכן על רבינו פרחיה בעל החידושים עמ"ס שבת. שניהם נחשבים מבית מדרשו של הרמב"ם.