שני חמישי שני על ציון רבי גדליה משה מזוועהיל זי"ע

דברי הימים, משפחות חכמים וסופרים
שלח תגובה
הודעה
מחבר
דוד ריזל
הודעות: 1051
הצטרף: ה' ינואר 24, 2019 5:18 pm
עיסוק תורני: צמא לדבר ה'
דוא"ל: 9090674b@gmail.com
יצירת קשר:

שני חמישי שני על ציון רבי גדליה משה מזוועהיל זי"ע

#1 שליחה על ידי דוד ריזל » ג' יוני 22, 2021 2:45 pm

קיבלתי מידידי סיפורי מופת בחסדי שמים.

בס"ד
חודש תמוז התשא"ף
יודו לד' חסדו -ונפלאותיו לבני-אדם ( ישועה פי 2 )
סיפור ראשון
בחודש אייר האחרון פגשתי את חברי היקר ושאלתי מה קורה עם בנו הבכור שטרם מצא את זיווגו. וחברי ענה שהמצב "תקוע"....
קיבלתי על עצמי להתפלל עליו שני-חמישי-שני ( בה"ב) על ציון הרה"ק רבי משה גדלי' ז"ל זיע"א.
סיפור שני
באותה תקופה פגשתי בבחור נוסף ש"תקוע" הרבה זמן
וקיבלתי על עצמי גם להוסיף אותו לסבב הקרוב של בה"ב .

נסעתי לרבי משה גדליה בסוף חודש סיון שנה זאת
ואז......
סיפור ראשון :
ביום שני האחרון של הבה"ב התקשרתי אחה"צ לחברי הראשון ,אביו של דוד ,לעדכן אותו שסיימתי את הסבב .
והוא עונה לי בזאת הלשון: "אתה יושב ? הבן שלי היום עושה ווארט עם משפחה מיוחסת מירושלים...."

סיפור שני
היום נפגשתי עם הבחור השני ,אהרן, שאלתי אותו:" נו יש חדש? "
הוא עונה לי:" ב"ההתארסתי לפני שבועיים ....."

מסקנה:
הסגולה פועלת !!

אני מודה לבורא עולם שזיכני להיות שליח לדבר טוב ומתפלל שאזכה לעשות עוד שליחויות טובות.
לשמיעת הסיפור ממקור ראשון :
053-3177730

דוד ריזל
הודעות: 1051
הצטרף: ה' ינואר 24, 2019 5:18 pm
עיסוק תורני: צמא לדבר ה'
דוא"ל: 9090674b@gmail.com
יצירת קשר:

Re: שני חמישי שני על ציון רבי גדליה משה מזוועהיל זי"ע

#2 שליחה על ידי דוד ריזל » ג' יוני 22, 2021 2:46 pm

סיפורי הישועות בקברו של הצדיק
הרה"ק רבי גדליה משה גולדמן האדמו"ר מזוועהיל זי"ע


סגולת "שני חמישי שני" הפכה לשם דבר לכל הזקוק לישועה, מאות אם לא אלפי אנשים מספרים את סיפורם האישי, אודות הישועות למעלה מדרך הטבע, לה הם זכו בתפילה להשי"ת על קברו של הרה"ק רג"מ מזוועהיל זי"ע – איך התגלתה סגולה זו ? איך הפך המקום לאבן שואבת לכל כך הרבה מתפללים במשך כל ימות השבוע, ובפרט בימי שני וחמישי ? על כך ועוד נקרא בשורות הבאות.

בית הקברות בשיך באדיר
רחוב ירושלמי, מהמדרכה ישנו שביל קטן ומדרגות לרדת. בצד ימין בסוף הרחוב עומד משכן ה"כנסת", לשמאלך בניין ה"בג"ץ" – שני סמלים של מלכות זדון שהשתלטה על ארץ הקודש. וביניהם, כשתלך בשביל ותרד במדרגות תגיע לבית קברות קטן. זקני ירושלים עדיין קוראים למקום "שייח באדיר", ע"ש הכפר הערבי שעמד כאן לפני מלחמת השחרור. לפניך לכל מרחב ראות העין, מתפרש הגן הענק "גן סאקר". ומאחוריך "גן הוורדים" המפורסם.
בית הקברות "שיך באדיר" זוהי חלקת קבורה קטנה. בתקופת הקמת המדינה, עת בה נחלקה ירושלים וחלקה המזרחי עבר לשלטון הירדני, ולא הייתה אפשרות לקבור מתים בהר הזיתים, הכשירו חלקה זו וחלקה נוספת בשכונת סנהדריה לקבורה בעיר ירושלים. היה זה עוד לפני שהכשירו את "הר המנוחות" העומד בכניסה לעיר, לקבורה.
בין הקברים בשייח באדיר, עמד קברו של הרה"ק מזוועהיל במשך עשרות שנים ללא פרסום מיוחד. כמובן שצאצאיו של הצדיק וחסידי זוועהיל היו עולים ביאהרצייט ובזמנים מיוחדים לקברו. אך בעולם היהודי הכללי קבר זה כמעט ולא היה מוכר. בסוף שנות התש"ס חל מפנה עצום, והחלה נהירה המונית לקבר בימי שני וחמישי וגם בשאר ימות השבוע. תעלה בירושלים על מונית ותבקש מהנהג להביא אותך לקברו של הצדיק מזוועהיל, הנהג מיד יכיר את המקום.

סגולת שני חמישי ושני
יצאנו לחקור את פשר התופעה המופלאה שמתרחשת בשנים האחרונות סביב הקבר, היה זה בעקבות כמה סיפורים ששמענו מעדות נאמנה על סיפורי ישועות מדהימים, שמייחסים את הישועה לתפילה על הקבר ב"שני חמישי ושני", והעובדות מוכחות באופן שאינו משתמע לשתי פנים.
אחת מהן ארעה לאישה ממשפחה חשובה ומיוחסת, שמסיבה צדדית שניים מבניה היו מעוכבי שידוכים שנים רבות. מיד כששמעה על ה'סגולה'. נפתח בליבה פתח חדש של תקווה ונסעה לקבר, שם היא שפכה את ליבה לפני אבינו שבשמים, וביקשה שזכות הצדיק יעמוד לה להיוושע. בדרך חזור היא כבר קיבלה צלצול טלפון. היה זה שדכן שהציע שידוך לבן הגדול. ככלות ה"שני חמישי ושני", היא סגרה את ה'שידוך' לבנה הגדול.
בתוך בליל אמירת ה'מזל-טוב' והשמחה העצומה שהייתה במשפחה. היא פילסה דרך ונסעה שוב לקבר, הפעם בשביל בנה השני. והסיפור חוזר על עצמו שוב אותו דבר בדיוק, שני חמישי ושני והילד מתארס. לך תשאל את כל אותם "מבינים", שהסבירו בטוב טעם מדוע אין סיכוי שבניה ימצאו שידוך טוב איך הם מסבירים את זה. רואים במוחש שהשי"ת משדד את מערכות הטבע גם בדורנו, כדי שנזכה להכיר את גודל מעלת הצדיקים ואת כוחם אחר פטירתם יותר מבחייהם.
הרבה אנשים שזכו לישועה בקבר סיגלו לעצמם מנהג טוב, להודות ולהלל לה' על רוב חסדיו ברבים. הם תולים על הקירות בסביבות הקבר פתק עם נס הצלתם הפרטי. להערכתנו מדי יום נתלים שם כמה פתקים חדשים, חלקם משאירים גם מספר טלפון בו ניתן לשמוע את הסיפור המלא מכלי ראשון. הישועות הם לאו דווקא בשידוכים. גם בפרנסה, ובבריאות, בחינוך הילדים. בלימוד התורה ובעבודת ה'. ובכל דבר שמעיק על לב יהודי.
רבים הפוקדים את הציון הקדוש, מצרפים לתפילות גם הדלקת נר ותרומה לצדקה, ובפרט מקובל להרים תרומה לישיבת זוועהיל, כפי שהתפרסם עד כמה הייתה חביבה אצל הצדיק. נדיבים בעם מביאים עמם כיבוד ושתייה לרווחת העולים לציון הקדוש.

תפילות וישועות
המקרה הראשון על ישועה בקבר הצדיק מסופר, אודות חלום שחלם רבי פנחס בלאנק זצ"ל מתלמידיו של האדמו"ר רבי גדליה משה זצ"ל, שרבו נגלה אליו והורה לו להתפלל על קברו, אחרי תפילה על הקבר הוא זכה לישועה. מקרה זה לא פרסם עדיין את סגולת המקום ולא נודע לרבים.
את הליך התרקמות התופעה הפלאית סביב הקבר שמענו מבעל המעשה הרב פנחס קורנפלד. וכך הוא מספר: "אינני חסיד זוועהיל, אך שמעו של הצדיק רג"מ הגיע לאוזני. כשראיתי את קברו לפני שש שנים הזדעזעתי, הקבר היה מלוכלך ומכוסה, גם לקבר של יהודי פשוט זה לא היה מראה מכובד, בוודאי לא לצדיק מדורות קודמים שהנהיג עדה בישראל. הלכתי לביהמ"ד בו אני רגיל להתפלל, והתחלתי לברר אצל חברי מי שמע על כוחו של הצדיק, על אביו רבי שלמה כולם שמעו וידעו, גודל קדושתו וצדקותו נודעה זה מכבר בשערים. אך בנו הרג"מ לא התפרסם כ"כ כמו אביו.
עד שמצאתי חבר, שבפיו היה מעשה נפלא מרבי גדליה משה, המעשה אותו סיפר הגה"ח רבי חיים ברים זצ"ל וכבר הודפס בכמה מקומות, בהמשך קיבלתי לסיפור זה אישור גם מבנותיו ששמעו זאת מפי אביהם".

גזירת המרא דאתרא
וכך היה המעשה: אשת ר' חיים הייתה חולה במצב אנוש, הרופאים לא נתנו לה סיכוי לחיות. בצר לו פנה ר' חיים לרבה של ירושלים הגה"צ רבי יוסף צבי דושינסקי זצ"ל. רב העיר שלח אותו לרג"מ שיפעל ישועה עבורה, היה זה מיד אחרי פטירת אביו רבי שלמה. משהגיע ר' חיים לרבנו ושפך לפניו את כאב ליבו ממצבה הקשה של אשתו, השיב לעומתו רג"מ: "אין לי את הכוחות שהיו לאבי, אבי היה פועל ישועות, אך אני אינני יכול לעזור לך".
ר' חיים חזר במרירות ליבו למהרי"ץ דושינסקי ומסר לו את דברי רג"מ. אמר לו מהרי"ץ: "לך שוב לביתו, ואמור לו, שאני גוזר עליו בגזירת מרא דאתרא, שעליו למצוא מזור לחולי האשה". ר' חיים מסר את גזירת המרא דאתרא לרג"מ, רג"מ קיבל את הדברים, ואמר לו: "לך תחתים חמישים נשים, שכל אחת מהן תסכים לתת שנה אחת מחייה עבור אשתך". הוא הלך ואסף חמישים חתימות והביאם לפניו, רג"מ פטרו לביתו באומרו שבוודאי היא תבריא, וכך היה. הדבר המפליא ביותר בסיפור הוא, שבדיוק כשמלאו 50 שנה מאותו מעשה אשת ר' חיים נפטרה ! אז הוא גילה את הסיפור לצאצאיו והראה להם את הדף עם החתימות. סיפור המעשה מר"ח ברים נתן לרב קורנפלד איזה שהוא מימד נכון לדעת להעריך את גודל מעלת הצדיק.
התקלה המסתורית ברכב
הרב קורנפלד לא היה צריך יותר מזה, הוא מיד קם ונסע לקברו של רג"מ, הוציא ממכוניתו ג'ריקן של מים שטף וניקה את הקבר. אח"כ אמר לעצמו, אם בחייו הוא עשה כזה 'מופת'. אשתטח על קברו בתפילה גם עבור קרוב משפחתי הזקוק לישועה, היה זה מעוכב שידוך תקופה ארוכה. משסיים הרב קורנפלד את תפילתו ופנה ללכת הרהר לעצמו, הלא עתה הוא יום שני, כדאי שאבוא שוב גם בחמישי ובשני להזכיר אותו כסדר תעניות בה"ב, וכמבואר בפוסקים ששני וחמישי הם ימי רצון. ביום חמישי הוא אכן הגיע שוב להזכיר את קרוב משפחתו.
בשבוע שאחריו ביום שני, היו לו עיכובים נוראיים, שההרגשה הייתה שהסט"א נעמדת מולו כדי שלא ישלים את משימתו. הוא נסע בכביש 1 לכיוון ירושלים, ורכבו נתקע פתאום על אם הדרך בלי שום סיבה הגיונית. "אני מנסה אצל שלושה גררים שייקחו את הרכב, ופתאום אף אחד לא יכול לעשות זאת, תופעה שהיא ממש לא רגילה. דווקא מעיכוב זה הבנתי שהדבר שאני עומד להשלים היום הוא דבר גדול, לכן לא עשיתי שום חשבונות, החלטתי שאני מגיע לירושלים לקבר הצדיק ויהי מה. השארתי את הרכב בכביש ועליתי על טרמפ לכיוון ירושלים. רק אחרי שהשלמתי את תפילת "שני חמישי ושני" נפניתי לטפל ברכבי". והמעניין הוא שכשנמצאה הדרך איך לגרור את הרכב והוא נשלח לתיקון, כאילו נעלמה התקלה, הטכנאים גם לא הבינו איזו תקלה הייתה.
ואכן, אותו בחור קרוב משפחתי מיד התארס. במסיבת ה"ווארט" אמרתי לתמיהת הנוכחים ש'אני סגרתי את השידוך' וסיפרתי על תפילתי בקבר ואיך שהישועה מיהרה לבוא. מיד קיבלתי הזמנה 'לטפל' במקרה נוסף של מעוכב שידוך. בעוד אני מרוגש ותוהה, הייתכן ? אני הוזה או מציאותי ? האם ניתן לראות את יד ה' בגילוי נפלא כזה גם בדורנו החשוך ? הלכתי לבקש ולהתחנן "שני חמישי ושני" על הבחור השני. וכפי שהנכם משערים גם כאן הוא מצא את בת זוגו מיד. כך היה גם במקרה השלישי, וגם הרביעי והחמישי מיהרו לבוא. אחרי חמש פעמים, גמלה ההחלטה בליבי. אכן, סגולה זו בהחלט עונה לקריטריון של "בדוק ומנוסה". ומעתה עלי לפרסם זאת ברבים".
אחת מאלו ששמעו על הסגולה הייתה רעייתו של ר' מנחם מנדל ירט. היא חשבה, לעשות את הסגולה עבור אחותה, שהייתה מעוכבת שידוך. היו לה מעט ספקות כמו לכל אחד ששומע על סגולה חדשה. לכן היא החליטה לנסות, וכך היא אמרה בבואה לקבר: "שמעתי על סגולה להתפלל לישועה כאן בקבר, אם אראה שהדבר נכון ואחותי תמצא את בן זוגה תוך 30 יום, אני מקבלת על עצמי לשפץ את מתחם הקבר, ולדאוג לכל אלו הבאים לבכות ולשפוך שיחם בקבר זה". מה שקרה היה מדהים ביותר, 30 יום עברו ועדיין היא לא סגרה שידוך, אבל... ביום ה-30 עשרים דקות לפני השקיעה – היא התארסה !
משפחת ירט, מתוך שבח והודיה להשי"ת על הנס הגדול שנגלה לעיניהם קיימו את הבטחתם, החלו לדאוג לרווחת המתפללים במקום והרימו מנדבת ליבם תרומה נכבדה לשיפוץ המקום. יחד עם זה אף עמלים הם, לפרסם ולהודיע בשער בת רבים על המקום שבו נפתחים שערי השמים לשמוע זעקה של כל יהודי. משפחה ירושלמית שבאה להתפלל על הציון, הדפיסה לעצמה עם מזמורי תהילים בסדר מיוחד כפי שהיה מקובל אצלם, משסיימו את סדר תפילתם השאירו את הדפים ליד הציון, וזיכו את הבאים אחריהם שהחלו גם להשתמש בסדר זה, עד שהתקבל סדר זה כמנהג אצל באי המקום.

תולדות חייו
הצדיק הרה"ק רבי גדליה משה הוא בנו של הרה"ק רבי שלמה מזוועהיל זי"ע. בעת שאביו עלה לארץ ישראל נשאר רבי גדליה משה ברוסיה, הוא נאסר ע"י הרוסים ונשלח לארץ גזירה לסיביר. שם המשיך בדרך התורה והמצוות במסירות נפש עילאית, בחסידות ובדביקות בה'. בערוב ימיו הוא קיבל היתר לעלות לארץ ישראל.
עם פטירת אביו רבי שלמה, בכ"ו אייר תש"ה. שמו עיניהם עדת חסידי זוועהיל בבנו רבי גדליה משה שינהיג את העדה. לאחר הפצרות מרובות ולקיום רצון אביו להמשיך להחזיק את הישיבה שהקים, ניאות להנהיג את העדה. אך לא ארכו ימי הנהגתו ואחרי ארבע וחצי שנים הסתלק מן העולם, בכ"ד חשון תש"י.
זכותו תגן עלינו. 

שלח תגובה