ולפי זה היה ראוי שהמזלות יזוזו מהמקום שבו היו בזמן המבול (כ-4000 שנה) כ- 60 מעלות.ואלו השנים עשר צורות לא היו מכוונות כנגד אותן החלקים אלא בזמן המבול שאז העלו להן שמות אלו אבל בזמן הזה כבר סבבו מעט לפי שכל הכוכבים שבגלגל שמיני כולם סובבים כמו השמש והירח אלא שהן סובבין בכבידות וחלק שיתהלך השמש והירח כנגדו ביום אחד ילך כנגדו כל כוכב מהן בקירוב משבעים שנה
ואמנם לפי הנראה לעיניים לא זזו אלא כ-30 מעלות, ולכאורה נראה שהשמות נקבעו בזמן בית המקדש השני.
יש גם לשאול על הגמרא במסכת ר"ה דף י"א שמזל כימה עולה או שוקע ביום בחשוון או אייר, שזה מתאים בהנחה שהמזלות לא זזו ממקומם מזמן המבול עד זמן בית המקדש, שהרי אם היה שור בזמן בית המקדש עולה ביום בחודש אייר ובזמן המבול זה היה בחודש ניסן, אז זה לא יתאים.