כידוע בכל מקום הלכתא כרבא לגבי אביי חוץ מיע"ל קג"ם.
יש מי שהסביר את הטעם בזה?
לפו"ר, כל עוד לא מצאתי מישהו שמדבר ע"ז במפורש, חשבתי דאולי הטעם בגלל שרבא האריך ימים אחר אביי, ובהרבה מקומות מצינו שהשיב רבא על דבריו, והרי זה כעין הלכתא כבתראי.
עוד חשבתי, שרבא היה פה שלישי לרב ושמואל (תלמיד רב נחמן תלמידם), ואילו אביי היה פה רביעי להם (תלמיד רבה תלמיד רב יהודה תלמידם), ואולי לכן הוא נחשב בדור קודם מבחינת מסירת תורתם. מה דעתכם?...