שמתי לב לדברי הבעל הטורים (שמות כ יב), ולכאורה דבריו תמוהים,
אודה מאד לחברי ביהמ"ד אם יוכלו ליישב דבריו.
כתב הבעל הטורים, שהסמיכה התורה מצות כבד את אביך ואת אמך למצות שבת, לומר לך שכמו שאת השבת צריך לכבד כך גם את אביו ואת אמו. ולכאורה דבריו תמוהים, והיה לו לומר להיפך, שכמו שצריך לכבד את אביו ואת אמו כך צריך לכבד את השבת.
כמו כן אשמח לדעת האם יש לזה סמך בדברי חז"ל.
בברכת התורה
פרשת יתרו - הערה
Re: פרשת יתרו - הערה
אכן תימה רבתי.חכם כתב: ↑ שמתי לב לדברי הבעל הטורים (שמות כ יב), ולכאורה דבריו תמוהים,
אודה מאד לחברי ביהמ"ד אם יוכלו ליישב דבריו.
כתב הבעל הטורים, שהסמיכה התורה מצות כבד את אביך ואת אמך למצות שבת, לומר לך שכמו שאת השבת צריך לכבד כך גם את אביו ואת אמו. ולכאורה דבריו תמוהים, והיה לו לומר להיפך, שכמו שצריך לכבד את אביו ואת אמו כך צריך לכבד את השבת.
כמו כן אשמח לדעת האם יש לזה סמך בדברי חז"ל.
בברכת התורה
ואולי יש ליישב בדוחק שכוונתו שכמו שכבוד השבת הוא ענין שבין אדם למקום כך כבוד אביו ואמו, שהוקש כבודם לכבוד המקום. ודוחק.