בפרשה מבואר שכל פעם שהקב"ה כועס נראה קשת
ולכאו' קשת לא שייך לראות בקיץ מבחינה מציאותית א"כ מה נראה
ונ"ל שהכונה שכאשר יורד גשם והקב"ה כועס מבחינה עקרונית היה אמור לבוא מבול ולהחריב את העולם
אך הקב"ה הבטיח שלא ובמקום זה נראה קשת, אבל לא הכוונה שבכול זמן שהוא כועס נראה קשת
אשמח לתגובה
פרשת נח - הקשת
Re: פרשת נח
היה אפשר לומר, שאם הקב"ה רוצה להראות קשת בקיץ, הוא יוריד גשם ויהיה קשת.
שאלתך, היא מפני מה הקב"ה כועס בדרך כלל רק בחורף ?
ועל זה תירצת יפה, שלא כל פעם שהוא כועס נראה קשת. אך עדיין צ"ב מתי כן מראה קשת, ומתי לא.
וכן יש להקשות על מאמר חז"ל "לא נבראו רעמים אלא לפשט עקמומית שבלב". מדוע בחורף צריך לפשט עקמומית שבלב ובקיץ לא.
ונראה, שהיות והעולם הזה הוא עולם הסתר, וכל דבר ה' מסתיר בלבוש של טבע, לכן הוא הכניס את הקשת והרעמים, במסגרת של טבע שייראו רק ביום גשום וחורפי, ויתכן שכדי להסתיר את הנהגתו שיהיה עולם של בחירה, מטעם זה ה' לא מביא רעמים וקשת בקיץ.
שאלתך, היא מפני מה הקב"ה כועס בדרך כלל רק בחורף ?
ועל זה תירצת יפה, שלא כל פעם שהוא כועס נראה קשת. אך עדיין צ"ב מתי כן מראה קשת, ומתי לא.
וכן יש להקשות על מאמר חז"ל "לא נבראו רעמים אלא לפשט עקמומית שבלב". מדוע בחורף צריך לפשט עקמומית שבלב ובקיץ לא.
ונראה, שהיות והעולם הזה הוא עולם הסתר, וכל דבר ה' מסתיר בלבוש של טבע, לכן הוא הכניס את הקשת והרעמים, במסגרת של טבע שייראו רק ביום גשום וחורפי, ויתכן שכדי להסתיר את הנהגתו שיהיה עולם של בחירה, מטעם זה ה' לא מביא רעמים וקשת בקיץ.
Re: פרשת נח
זוה"ק בפרשתנו:
אז אין סיכוי שהמשיח יגיע בקיץ?א"ל ההוא יודאי, כך אמר לי אבא כד הוה מסתלק מעלמא, (אמר לי) לא תצפי לרגלי דמשיחא, עד דיתחזי האי קשת בעלמא (ד"א, ל"ג בעננא) מתקשטא בגווני נהירין ויתנהיר לעלמא, וכדין צפי ליה למשיח, מנלן, דכתיב וראיתיה לזכור ברית עולם, והשתא דאתחזיא בגוונין חשוכין, מתחזיא לדוכרנא (והיא לזכור) דלא ייתי מבול, אבל בההיא זמנא אתחזייא בגוונין נהירין, ומתקשטא בתקונא ככלה דמתקשטא לבעלה, וכדין לזכור ברית עולם, וידכר קב"ה להאי ברית דאיהי בגלותא, ויקים לה מעפרא
Re: פרשת נח - הקשת
רק לדיוק, לא כתוב שכל פעם שתראה הקשת זה אומר שהקב"ה כועס, אלא כשהוא כועס תראה הקשת.
ויש הבדל עצום בין הדברים.
ויש הבדל עצום בין הדברים.