חטאת
Re: חטאת
חטאת וחטא היינו הך. השאלה היא על המילה חטא גופא.
ובכן, הרמב"ן (ויקרא ה טו) מפרש שחטא מלשון החטאה - נטיה מן הדרך ("החטיא את המטרה").
והפירוש שחטא מלשון חיטוי הוא של שד"ל. ולכן אין מקומו בביהמ"ד.
ובכן, הרמב"ן (ויקרא ה טו) מפרש שחטא מלשון החטאה - נטיה מן הדרך ("החטיא את המטרה").
והפירוש שחטא מלשון חיטוי הוא של שד"ל. ולכן אין מקומו בביהמ"ד.
Re: חטאת
סליחה על הבורות. מי זה 'שד"ל'?והפירוש שחטא מלשון חיטוי הוא של שד"ל. ולכן אין מקומו בביהמ"ד.
Re: חטאת
ר' מתוודה,
לא הבנתי קושייתך.
כוונתו בסוף דבריו, שקרבן החטאת בא לחטות [מלשון 'חיטוי'] את החטא!
לא הבנתי קושייתך.
כוונתו בסוף דבריו, שקרבן החטאת בא לחטות [מלשון 'חיטוי'] את החטא!
Re: חטאת
אבל מעניין, כי נ"ל שלשון 'חיטוי' מוזכר בקרבנות חטאת!
ולכן חשבתי שחטאת מלשון חיטוי.
וכן נראה לשון הפסוק (ויקרא ו יט) הכהן המחטא אתה
ולפי זה מבואר לשון הפסוק (ויקרא ד ג) והקריב על חטאתו אשר חטא פר וכו' לחטאת, שפירושו שעל החטא שחטא צריך להקריב קרבן חטאת לחיטוי החטא.
ולכן חשבתי שחטאת מלשון חיטוי.
וכן נראה לשון הפסוק (ויקרא ו יט) הכהן המחטא אתה
ולפי זה מבואר לשון הפסוק (ויקרא ד ג) והקריב על חטאתו אשר חטא פר וכו' לחטאת, שפירושו שעל החטא שחטא צריך להקריב קרבן חטאת לחיטוי החטא.
Re: חטאת
ויקרא ד כח
א֚וֹ הוֹדַ֣ע אֵלָ֔יו חַטָּאת֖וֹ אֲשֶׁ֣ר חָטָ֑א וְהֵבִ֨יא קׇרְבָּנ֜וֹ שְׂעִירַ֤ת עִזִּים֙ תְּמִימָ֣ה נְקֵבָ֔ה עַל־חַטָּאת֖וֹ אֲשֶׁ֥ר חָטָֽא׃
-
- הודעות: 361
- הצטרף: ד' אוקטובר 10, 2018 8:24 pm
Re: חטאת
לפי"ד הכתב והקבלה, מדוע דווקא קרבן חטאת מכונה ע"ש החיטוי?
ועכשיו אני חושב שבזה אולי מתורצת קושיית @מתודה בהודעה 4. שקרבן חטאת דווקא מכונה כך בהצטרפות הסיבות של החיטוי והחטא בשגגה (-חטאה)
ועכשיו אני חושב שבזה אולי מתורצת קושיית @מתודה בהודעה 4. שקרבן חטאת דווקא מכונה כך בהצטרפות הסיבות של החיטוי והחטא בשגגה (-חטאה)
-
- הודעות: 361
- הצטרף: ד' אוקטובר 10, 2018 8:24 pm