ויקרא ד, טו. וסמכו זקני העדה את ידיהם. העירו שלעיל (פס' ד) כתוב על הכהן המשיח "וסמך את ידו", ומדוע כאן - שהוא קרבן דומה - צריך 'ידיהם'. ותירצו שאולי הכוונה לידו של כל אחד ואחד מהזקנים. אך לכאו' א"כ היה צ"ל: 'ידם' ולא 'ידיהם', ומשמע שני הידים של כל אחד.
שוב ראיתי בחומש מקרא מפורש (לעיל א, ד) שהביאו מהגמ' מנחות צג. שתמיד צריך לסמוך בשתי ידיו [וז"ל הגמ' "זה בנה אב כל מקום שנאמר 'ידו' הרי כאן שתים עד שיפרט לך הכתוב אחת"], עוד הביאו מהמלבי"ם (לקמן טז, כא – עיי"ש שהאריך) שלמרות שבתרגום יונתן כתוב שיסמוך בחוזק יד ימינו, אף לשיטתו הסמיכה היא בשתי ידים, אלא שביד ימינו יסמוך בחוזק יותר מביד שמאל. ויש להעיר על דבריו, דאמנם הדברים מסתדרים בלשון התרגום יונתן בתחילת הפרשה (א, ד) שכתב שיסמוך בחוזק, אולם אצלנו (ד, ד) כותב סתם יד ימין, ללא איזכור החוזק, ושוב יקשה שהלא צריך לסמוך בשני הידים. וצ"ע כעת.
סמיכה בשני הידים
Re: סמיכה בשני הידים
מצאתי בהקשר לזה, סליחה מראש אם זה לא קשור: http://www.ybm.org.il/Admin/uploaddata/ ... f/2522.pdf