ממש הראה לו תבנית המנורה, אמושטרי"ץ בלע"ז, אבל לה' הנראה אליו (אליך) מעצמו סובדו"ק בלע"ז
לא הבנתי את פירוש המילות. והמסביר לי שכמ"ה.
ממש הראה לו תבנית המנורה, אמושטרי"ץ בלע"ז, אבל לה' הנראה אליו (אליך) מעצמו סובדו"ק בלע"ז
בלי להבין צרפתית, נראה פשוט שכוונת הרשב"ם היא שמחוץ לפסוקי התורה שמשה שמע מה', שמהם אפשר להבין איך לעשות את המשכן, הראה לו במראה כעין דוגמא (מודל) מהמשכן.
מקדש. לשון מועד שאתקדש ואזדמן אליהם לדבר מתוכו, כדכתיב ונועדתי שמה לבני ישראל
בלי להכיר צרפתית נראה שכוונת רשב"ם להסביר שפועל ראה בבנין מָפעל (מָראה בהר) היינו ראובן מַראה את שמעון ללוי: לוי הוא מָראה ולא "נראה".
קדש בלה"ק הוא לשון מזומן, כמ"ש רש"י על פסוק לא תהיה קדשה "מקודשת ומזומנת".