בפרשת משפטים פרק כב פס' כז - אלהים לא תקלל ונשיא בעמך לא תאור, ופירש הרשב"ם דבר הכתוב בהווה לפי שהמלכים והדיינים דנין דיני ממונות ונפשות רגילים בני אדם לקללם.
וקשה, הרי מלך לא דן ולא דנים אותו.
ונשיא בעמך לא תאור - בפירוש הרשב"ם
Re: ונשיא בעמך לא תאור - בפירוש הרשב"ם
כמדומני שמלך אין דן הוא תקנה מאוחרת בעקבות מה שהיה עם ינאי המלך
מכל מקום בזמן המקרא ודאי מלך היה דן כמו שמצינו בדוד ושלמה
וכתיב מלך במשפט יעמיד ארץ
מכל מקום בזמן המקרא ודאי מלך היה דן כמו שמצינו בדוד ושלמה
וכתיב מלך במשפט יעמיד ארץ
Re: ונשיא בעמך לא תאור - בפירוש הרשב"ם
שמעתי פעם הלצה נאה.
אנחנו מחוייבים לאהוב כל יהודי - "ואהבת לרעך כמוך".
את האח לפחות לשנוא אסור - "לא תשנא את אחיך בלבבך".
את הרב א"א לצוות שלא לשנוא אותו, אבל לפחות אל תקלל- "ונשיא בעמך לא תאור"...
אנחנו מחוייבים לאהוב כל יהודי - "ואהבת לרעך כמוך".
את האח לפחות לשנוא אסור - "לא תשנא את אחיך בלבבך".
את הרב א"א לצוות שלא לשנוא אותו, אבל לפחות אל תקלל- "ונשיא בעמך לא תאור"...