ארשום את שעלה לי בענ"ד בביאור הענין, כמובן אשמח לשמוע את דעתכם חברים,
אדם שדואג רק על הרוחניות של עצמו, ולא אכפת לו עם מה שקורה מסביבו, פירושו של דבר שלא באמת מעניין אותו מרצון ה'!
כל מחשבותיו ועניניו הם על עצמו, מה שווה לי ומה כדאי לי, ואיך אוכל להשיג את השכר הטוב שלי!!
זה לא רק איזה ביטול מ"ע אחת, אלא זוהי עיוות בכל ההסתכלות של יהודי, שעבודתו היא לקיים רצון אביו שבשמים,
והכיצד הוא נח ושקט בראותו ממעשיהם של כל יתר אחיו שאינם עוסקים בשמירת התורה והמצות?
אצטט דברים נוראים שכותב בזה רבינו יונה בשערי תשובה [שער ג' אות ק"ס], והדברים מבהילים ביותר:
וענין שונאי השם נמצא לפעמים גם באנשים שהם עושים המצוה ונזהרים מכל עבירה במעשה ולשון, אם נפשם רעה ובקרב לבם יקשה להם כאשר חבריהם עוסקים בתורה, וירע ביניהם בהיות בני אדם עובדים את ה' ויראים מלפניו, כאשר תאמר על האיש אשר לא יחפוץ שיכבדו בני אדם את המלך ושיעבדוהו, כי הוא שונא את המלך, כל שכן אם הוציאו מחשבתם אל הפועל, שהם מניאים את לב בני אדם מעסק התורה ומן המצות, כי הם שונאי ה'. וכן האנשים אשר עינם צרה בכבוד תלמידי חכמים הישרים והצדיקים, ושונאים עטרת תפארתם, או ירע לבבם אם עדיהם תאתה ובאה ממשלת הדור, וכן כתוב (שמואל א ח, ז): "כי לא אותך מאסו כי אותי מאסו ממלוך עליהם", וכל שכן אם יבקשו כבודם לכלימה או ישפילו. וכן אם יאהבון כבוד הרשעים ומשלם על עפר, כי אלה באמת שונאי השם, ואין רצונם בקיום עבודתו, ולא יחפצו בהדרת קדש יראתו, ואשר ירבון מאד עבדיו ויראיו.
אכן השע"ת מדבר מאנשים שגם פועלים בהנאת מקיימי המצות במעשה, אך מריש דבריו הוא מזכיר את ה"צרות עין"
כלפי מקיימי המצות, שגם בזה טמונה בחינה נסתרת של -------------------- "שנאת ה'"!! ישמרנו ה' ויצילנו!!
וכידוע המעלה הגדולה שבגללה בחר הקב"ה באברהם אבינו, הוא מפני "אשר יצוה את בניו אחריו לשמור דרך ה'",
וגם בזה נראה, דאין הפירוש מפני מצוה אחת של "חינוך", אלא הרעיון בזה היא הגישה לעבוד את ה' במלא המובן של המילה!!