מעשה המצוה או כונת המצוה
מעשה המצוה או כונת המצוה
שאלה בסיסית ופשוטה אני מפנה לכותבי הפורום
מה עדיף מעשה המצוה או הכונה במצוה?
זאת אומרת אף על פי שמעשה בלא כונה במצות דרבנן ויש הסוברים גם בדאורייתא יד"ח אבל כל שעושה תרוייהו מה שכר גדול מבין השניים?
מה עדיף מעשה המצוה או הכונה במצוה?
זאת אומרת אף על פי שמעשה בלא כונה במצות דרבנן ויש הסוברים גם בדאורייתא יד"ח אבל כל שעושה תרוייהו מה שכר גדול מבין השניים?
Re: מעשה המצוה או כונת המצוה
ישמעו אוזניך מה שפיך מדבר. אם יוצאים יד"ח במעשה בלי הכוונה, הוי אומר שהעיקר הוא המעשה.
Re: מעשה המצוה או כונת המצוה
נכון,
אפילו שהיא אינה מעכבת, אבל היא 'משפרת' את המעשה,
ובמילים אחרות: אין הכוונה דבר נפרד מהמעשה!
אפילו שהיא אינה מעכבת, אבל היא 'משפרת' את המעשה,
ובמילים אחרות: אין הכוונה דבר נפרד מהמעשה!
Re: מעשה המצוה או כונת המצוה
תוכל להסביר את הבנתך? אני לא מצליח להבין איך יתכן שהחלק המשני במצוה יהיה שכרו גדול יותר.
Re: מעשה המצוה או כונת המצוה
שמעת למשל על המושג לפום צערא אגרא
על אותו מעשה ממש זה מקבל שכר גדול יותר
Re: מעשה המצוה או כונת המצוה
כמו שכתבת בעצמך גם הלפום צערא אגרא זה על המעשה.
כלומר, הצער אינו יכול להפוך את העיקר לטפל. הוא רק קובע את רמת השכר של העיקר בפני עצמו או של הטפל בפני עצמו.
כלומר, הצער אינו יכול להפוך את העיקר לטפל. הוא רק קובע את רמת השכר של העיקר בפני עצמו או של הטפל בפני עצמו.