אני משער לעצמי שלא הייתם ששים מה"מחמאה", מה זה הדבר הטוב היחיד שמצאת לומר עלינו?! גם אני הייתי חש בעלבון צורב.
ושבעתיים יכאב הלב אם כך יגדיר אותי אדם גדול וצדיק ידוע, מה כך הוא מגדיר אותי? שה' ישמור ויציל אותי!
ומה תאמרו אם אראה לכם שכך מובא בתוס' על חלק גדול ועצום מכלל הציבור, כל אותם שהתחתנו בכל ימות השובע מלבד ימי ה'-ו'.
תעיינו נא בדברי התוס' כתובות [ב' ע"א ד"ה מפני (ב)]
יעויין בדברי הגמ' כתובות [ה' ע"א] שישנה מעלה להנשא בימי ה'/ו' משום שנאמר בהם ברכה [לדגים/לאדם]ואומר ר"י דטעם דברכה אינה אלא עצה טובה ולא מקרי עבריינא, אבל משום שקדו מקרי עבריינא. וכן משמע לקמן דאמר טעמא משום ברכה, אבל משום איקרורי דעתא לא חיישינן. ומאי נפקא מינה? אלא ודאי דמשום ברכה לא מקרי עבריינא.
אמנם זה נכון שבין כה וכה האולמות בתפוסה מלאה [-עכ"פ בימים כתקונם],
ואם כולם ימתינו רק לימים אלו, הרי שיהיה עומס ועיכובים גדולים. אך הרי פעמים שמזדמן אפשרות כזו,
ורק שמאחר שכבר חשבו על תאריך אחר, אז בוחרים ביום אחר בשבוע, ולא חושבים לשנות ליום אחר.
וצ"ב מדוע לא קופצים על ההזדמנות לתפוס את הימים הראויים, לזכות ולהיות יותר הגונים מסתם "לא עבריינים"...