בהלכות לשון הרע כלל ח סעיף ז'
"וְאֵיזֶהוּ מֻחְזָק? כָּל שֶׁהֻסְכַּם בִּפְנִי אַנְשֵׁי הָעִיר לְרָשָׁע, עַד שֶׁלֹּא יִפּל לָהֶם בּוֹ סָפֵק (מֵחֲמַת שְׁמוּעוֹת הָרָעוֹת, שֶׁיּוֹצְאוֹת עָלָיו תָּמִיד מֵעִנְיְנִי נֵאוּף וְכַיּוֹצֵא בָּזֶה, דְּבָרִים שֶׁנִּתְפַּשֵּׁט יְדִיעַת אִסוּרָן בְּכָל יִשְׂרָאֵל)"
מה הידן כשאצל חלק מהאנשים הוא מוחזק ואילו אחרים מחזיקים אותו לצדיק עד שאינם מוכנים להאמין לכל השמועות וכו' בטענה שהם על ידי שונאים.
ומה הדין כשבעיר אחת הוא מוחזק כך ובאחרת שאין מכירים אותו מוחזק להיפך.
ומה הדין כשרשעים מחזיקים אותו כך וצדיקים להיפך.
כללו של דבר כמה אננשים צריכים להחזיק, איזה סוג אנשים ואיפה.
גדר מוחזק לגבי לשון הרע.
-
- הודעות: 127
- הצטרף: ה' מרץ 28, 2019 2:12 pm
- עיסוק תורני: חבר פורום נדברו
Re: גדר מוחזק לגבי לשון הרע.
אצל חלק מהאנשים לא נופל ספק והם מסתכלים על האחרים כמתעקשים או לא יודעים.איינער מענטש כתב: ↑ לכאורה בכל כהאי גוונא זה לא נחשב "עד שלא יפול להם בו ספק"
Re: גדר מוחזק לגבי לשון הרע.
לא דיברתי על מקרה כזה.
ומי שמחפש להבין על מי אני מדבר, זה על אחריותו האישית בלבד, אני בכוונה כותב בצורה של בירור באופן כללי ולא באופן של מקרה ספציפי.
למעשה אם יש ויכוח האם באמת בית דין קבלו עדות או שמה שמתפרסם בשמם הוא שקר, זה נושא בפני עצמו.