Re: מדוע מותר לעשות חורים באוזניים לעגילים
נשלח: ה' ספטמבר 19, 2019 5:56 pm
לאו דוקא מצד חבלה, השאלה אם הורי הילדה מחוייבים להוציא יותר כסף כדי שיכאב פחות שלא יגרם לה יותר צעראיינער מענטש כתב: ↑ מה הקשר בין חבלה לכאב?
לאו דוקא מצד חבלה, השאלה אם הורי הילדה מחוייבים להוציא יותר כסף כדי שיכאב פחות שלא יגרם לה יותר צעראיינער מענטש כתב: ↑ מה הקשר בין חבלה לכאב?
המציאות היא שהחורים אם לא יכניסו עגיל תקופה מסויימת החור נסגר מאליו,אורח כתב: ↑ והלא אסור לאדם לחבול בעצמו.
בעולם הגדול גם "והוא ימשול בך" כבר לא משהועוסק בתורה כתב: ↑ כך שמעתי משמו, שהרי כיום יש עבודות שאין בהן קושי פיזי, והאפידורל מפחית משמעותית את ה"בעצב תלדי בנים".
כמובן, מיירי התם ב'הוראת שעה'. ואא"פ למילף מינה.אורח כתב: ↑http://chabadpedia.co.il/index.php/%D7% ... 2%D7%AA%3F במס' 4 מסופר גם על גבר שענד עגיל בהוראת הרבי המהר"ש מליובאוויטש
מה הסיפור שם? (חבדפדיה חסום לי)סערצע כתב: ↑כמובן, מיירי התם ב'הוראת שעה'. ואא"פ למילף מינה.אורח כתב: ↑http://chabadpedia.co.il/index.php/%D7% ... 2%D7%AA%3F במס' 4 מסופר גם על גבר שענד עגיל בהוראת הרבי המהר"ש מליובאוויטש
מכאן [רשימת סיפורים ששמע הגה"ח ר' דוד שי' דובאוו, מאביו (להבחל"ח) הרה"ח ר' יהודא ליב (ב"ר יצחק) ע"ה דובאוו]:
ובלשון הר"י מונדשיין ע"ה (במאמרו "גאון, חסיד ו... עגיל"):ה. הרה"ח ר' מנחם צבי ריבקין הי' רב במנצ'סטר. הוא נולד בשנת תרכ"ט, הוריו שיכלו את ילדיהם בצעירותם. אביו נסע לכ"ק מוהר"ש לבקש ברכה עבור זרעא חייא וקיימא. הרבי בירכו ונתן לו עגיל לענוד באוזנו של הרך הנולד כסגולה לאריכות ימים. עם לידתו של הרב מנחם צבי ענד אביו את העגיל באוזנו הימנית ולא מש ממנו עד יומו האחרון (תמונה מצו"ב, העגיל על אזנו הימנית).
זקני ר' יצחק סיפר דבר פלא. בצהרי ערב יום הכיפורים תש"ח הלך ר' מנחם צבי למקוה, עם יציאתו ראה שנעלם לו העגיל שכל חייו לא מש מאוזנו. הוא היה ממש שבור בתכלית, כל הנוכחים במקווה עזרו לו לחפש - עד שריקנו את מי המקווה ולא מצאו. כמה שעות מאוחר יותר, קודם תפילת 'כל נדרי' הלך ר' מנחם צבי ל'ארון הקודש' בכדי לקחת ס"ת במדרגות שלפני הארון, נפל ויצאה נשמתו בטהרה.
וזוהי תמונתו המדוברת:בעיר פליסא אשר בפלך וילנא התגורר החסיד ר' יחיאל נתן ריבקין, שנמנה עם חסידי אדמו"ר ה'צמח צדק' ואחרי הסתלקותו – עם חסידי אדמו"ר המהר"ש.
צער גידול בנים רב היה לו לר' יחיאל נתן, באשר כל הילדים שנולדו לו – שלושה או ארבעה – לא האריכו ימים ומתו בילדותם ר"ל.
נסע ר' יחיאל נתן אל המהר"ש ושטח לפניו את מר לבו; בירכו הרבי בזרעא חייא וקיימא, וגם נתן לו עגיל כסף לתלותו באוזן הילד שיוולד, כסגולה לאריכות ימים.
כשנולד הבן מנחם צבי – בערך בשנת תרכ"ט – ענדו לו כמובן את העגיל, ונתקיימה בו ברכתו של הרבי. עגיל זה לא מש מאזנו הימנית של ר' מנחם צבי עד סוף ימיו, והוא ניכר היטב בתמונה משנות חייו האחרונות.
פ"נ \ הרב הגדול בקי בש"ס על הדף \ החסיד מסור ונתון לתורת חב"ד \ בעל מדות תרומיות, יראת ד' היתה חופפת על פניו \ אהוב לבריות, קיבל את כל אדם בסבר פנים יפות \ וותרן הי' בממונו והי' מן הנעלבים ואינם עולבים \ ה"ה רבינו ר' מנחם צבי ב"ר יחיאל נתן ז"ל ריבקין \ שמש בכתר הרבנות כ"ד שנה בפה מנשסתר \ ומלפנים בערי וורשא ווילנא בהביהכ"נ דחסידי חב"ד \ יצאה נשמתו בטהרה בעיוכ"פ אחרי הטבילה והוידוי \ שנת תש"ח לפ"ק בן ע"ט שנה \ ת' נ' צ' ב' ה'
עברתי על כל האשכול ואני רואה שאף אחד לא כתב את התשובה הפשוטה לשאלה הנ"ל. חבלה האסורה היא חבלה שאינה לצורך, אבל כל חבלה שהיא לצורך, לדוגמא - מנתחים אדם כדי לרפא אותו, או כדי לייפות אותו, אין בזה משום חובל בעצמו.אורח כתב: ↑ והלא אסור לאדם לחבול בעצמו.
לא הבנתי מה הקושיה, אכן הקללות הולכות ומתבטלות. הקללה שתהא עטופה כאבל התבטלה כי חובשות פאה נכרית, הקללה של צער גידול בנים התבטלה כי שולחות לבית ספר או מעסיקות בייביסיטר, הקללה של "והוא ימשול בך" התבטלה כי הנשים מושלות ויכולות בהינף יד לשלוח את הבעל למעצר או למאסר ארוך, הקללה של "חבושה בבית האסורים" התבטלה כי יוצאות לרחוב במידה שווה לגברים, הקללה של "כר לבעלה" התבטלה במקרים רבים וד"ל (וכבר בגמ' מוזכר ערכתי לו שולחן והפכו), הקללה של "מגדלת שיער" התבטלה כי שבח הוא לה, וכן משתנת כבהמה שבח הוא לה לפי מ"ד אחד בגמ', הקללה של "דם נדה" התבטלה כי לוקחות כדורי מניעה וממילא גם אין מחזור אלא לעיתים רחוקות, הקללה של "דם בתולים" התבטלה כי מתחתנות מאוחר והרבה לא רואות דם, הקללה של "בעצב תלדי בנים" התבטלה כי לוקחות אפידורל, אולי רק צער העיבור נשאר כי מזה אי אפשר להתחמק.עוסק בתורה כתב: ↑ומכאן יש להקשות על דברי הגר"ל מינצברג שבדורות האחרונים הקללות של האדם והאישה מתבטלים אט אט...תלמיד חכמים כתב: ↑ בפרקי דרבי אליעזר כתב שזה אחת מי' קללות שנתקללה האשה שנרצעת כעבד, אם כן זהו רצון ה'.