קוה אל ה'
קוה אל ה'
שנים שאני מסתפק מה המקור לאמירת קוה אל ה' חזק ואמץ וכו' וכו' שאומרים קודם אין כאלוקינו בסיום שחרית ???
Re: קוה אל ה'
שנים "שהסתפקתי" מה המקור שאומרים אין כאלוקינו קודם פיטום הקטורת, אך מצאתי נ"ל בשם הרב מפוניבז' זצ"ל דהנה ידוע שהקטורת מעשרת, ויאמר אדם הנה התעשרתי מחמת הקפדתי באמירת הקטורת, הלכך הוקדם לכך 'תזכורת' שאין כאלוקינו.
לגבי קוה אל ה' אפשר שמקור הדברים לאפוקי החיוב לשתות קאווע לפני התפילה מחמת קוה ואז אל ה', לחדש לן שרק אחר התפילה ישתה הקפה...
אבל האמת שזכורני מהיכן שהוא טעם הדבר עפ"י מאי דאי' בגמ' ברכות גבי המתפלל וראה שאין תפילתו נענית שיחזור ויתפלל דכתיב קוה אל ה' והדר קוה אל ה', ובאומרנו זאת אחר התפילה הרי זו תזכורת שאם ח"ו לא נענתה תפילתו [כביכול, כלפי ארעא] יחזור ויתפלל.
לגבי קוה אל ה' אפשר שמקור הדברים לאפוקי החיוב לשתות קאווע לפני התפילה מחמת קוה ואז אל ה', לחדש לן שרק אחר התפילה ישתה הקפה...
אבל האמת שזכורני מהיכן שהוא טעם הדבר עפ"י מאי דאי' בגמ' ברכות גבי המתפלל וראה שאין תפילתו נענית שיחזור ויתפלל דכתיב קוה אל ה' והדר קוה אל ה', ובאומרנו זאת אחר התפילה הרי זו תזכורת שאם ח"ו לא נענתה תפילתו [כביכול, כלפי ארעא] יחזור ויתפלל.
Re: קוה אל ה'
יש לפרוך דמ"מ ה'אל ה' ' הראשון הוא קודם ה'קוה' השני...
בכל הענין הזה יש לראות בסידור עוז והדר שמן הסתם מדברים ע"ז.
Re: קוה אל ה'
י"ל דאם הקדים את העורי השני אגלאי מילתא שהמדפיסים טעו וזה מקומו האמיתי.
(ראוי להעביר לאשכול פורים תורה בפורום ענינא דיומא)
(ראוי להעביר לאשכול פורים תורה בפורום ענינא דיומא)
Re: קוה אל ה'
שמעתי פעם שאחד בא לשאול את הרב שבקבלת שבת בפרק השני בפסוק האחרון כתוב שני פעמים "כי בא" והוא הקדים ואמר השני לפני הראשון, מה עליו לעשות? אמר לו הרב שבפרק הרביעי בפסוק האחרון כתוב רק פעם אחת "כי בא", ושם יכוין להוציא גם את הפעם הקודמת, כי היות שהוא רק פעם אחת הוא גם הראשון וגם השני.
Re: קוה אל ה'
[quote=שניאור post_id=5115 user_id=217]
שמעתי פעם שאחד בא לשאול את הרב שבקבלת שבת בפרק השני בפסוק האחרון כתוב שני פעמים "כי בא" והוא הקדים ואמר השני לפני הראשון, מה עליו לעשות? אמר לו הרב שבפרק הרביעי בפסוק האחרון כתוב רק פעם אחת "כי בא", ושם יכוין להוציא גם את הפעם הקודמת, כי היות שהוא רק פעם אחת הוא גם הראשון וגם השני.
[/quote]
אוי, שיבוש של הסיפור האמיתי. ומ"מ אלו ואלו דא"ח.
סיפר ר' שלום זצ"ל שהיה אחד בעל הקפדה וביקורת, ואהבתו הגדולה הייתה לבקר חזנים, פעם אחת התפלל חזן מקצועי את קבלת שבת באופן נפלא שאין כמוהו ולא הייתה שום השגה עליו, שאלו לאותו בעל ביקורת מה תאמר עכשיו, נתרגז הלה ואמר בטלנים שכמותכם! איך לא שמתם לב - בכי בא כי בא הרי הוא הקדים את השני לראשון...
שמעתי פעם שאחד בא לשאול את הרב שבקבלת שבת בפרק השני בפסוק האחרון כתוב שני פעמים "כי בא" והוא הקדים ואמר השני לפני הראשון, מה עליו לעשות? אמר לו הרב שבפרק הרביעי בפסוק האחרון כתוב רק פעם אחת "כי בא", ושם יכוין להוציא גם את הפעם הקודמת, כי היות שהוא רק פעם אחת הוא גם הראשון וגם השני.
[/quote]
אוי, שיבוש של הסיפור האמיתי. ומ"מ אלו ואלו דא"ח.
סיפר ר' שלום זצ"ל שהיה אחד בעל הקפדה וביקורת, ואהבתו הגדולה הייתה לבקר חזנים, פעם אחת התפלל חזן מקצועי את קבלת שבת באופן נפלא שאין כמוהו ולא הייתה שום השגה עליו, שאלו לאותו בעל ביקורת מה תאמר עכשיו, נתרגז הלה ואמר בטלנים שכמותכם! איך לא שמתם לב - בכי בא כי בא הרי הוא הקדים את השני לראשון...
Re: קוה אל ה'
אני לא מבין איך יכול להיות "שיבוש" בסיפור שלא היה...אורח כתב: ↑אוי, שיבוש של הסיפור האמיתי. ומ"מ אלו ואלו דא"ח.
סיפר ר' שלום זצ"ל שהיה אחד בעל הקפדה וביקורת, ואהבתו הגדולה הייתה לבקר חזנים, פעם אחת התפלל חזן מקצועי את קבלת שבת באופן נפלא שאין כמוהו ולא הייתה שום השגה עליו, שאלו לאותו בעל ביקורת מה תאמר עכשיו, נתרגז הלה ואמר בטלנים שכמותכם! איך לא שמתם לב - בכי בא כי בא הרי הוא הקדים את השני לראשון...