אמירת ג-ט (ב"ה) שלא באמצע התפלה והלימוד.
-
- הודעות: 21
- הצטרף: ה' פברואר 07, 2019 10:19 pm
אמירת ג-ט (ב"ה) שלא באמצע התפלה והלימוד.
בספה"ק דרך פיקודיך מצוה ל' מזהיר שגם אמירת כינוי של קב"ה בלשון לע"ז כגון "גאט" הוא אסור,
וציין דאף שמדברי הש"ך עולה להקל, אך רבו עליו החולקין ע"ש.
ויש לעיין, דהרי מנהג העולם אינו להחמיר בזה כלל, וא"כ על איזה פוסקים סמכו ?, ומיהו החולק ע"ד הש"ך ?
(כמובן שאין הכונה באומרו תוך תפילה, כגון בתפילה הנזכרת, אלא הכונה הוא למשל, ראובן אומר לשמעון, האם אמרתם כבר תפילת ג-ט פון אברהם וכו', שהרי אין באמירה זו שום צורך וכו' וצ"ע)
וציין דאף שמדברי הש"ך עולה להקל, אך רבו עליו החולקין ע"ש.
ויש לעיין, דהרי מנהג העולם אינו להחמיר בזה כלל, וא"כ על איזה פוסקים סמכו ?, ומיהו החולק ע"ד הש"ך ?
(כמובן שאין הכונה באומרו תוך תפילה, כגון בתפילה הנזכרת, אלא הכונה הוא למשל, ראובן אומר לשמעון, האם אמרתם כבר תפילת ג-ט פון אברהם וכו', שהרי אין באמירה זו שום צורך וכו' וצ"ע)
Re: אמירת ג-ט (ב"ה) שלא באמצע התפלה והלימוד.
לגבי הדוגמא הספציפית הזו נראה דמותר, כיון שאינו מתכוון לשם ה' אלא לשמה של התפילה. וכמו שנהגו לומר 'ישיבת בית אל'.הצעיר באלפי כתב: ↑ (כמובן שאין הכונה באומרו תוך תפילה, כגון בתפילה הנזכרת, אלא הכונה הוא למשל, ראובן אומר לשמעון, האם אמרתם כבר תפילת ג-ט פון אברהם וכו', שהרי אין באמירה זו שום צורך וכו' וצ"ע)
Re: אמירת ג-ט (ב"ה) שלא באמצע התפלה והלימוד.
דוקא ידוע לי מימים ימימה שהחוצניקים ודוברי האנגלית מקפידים לאמר את הביטוי האמריקני או מיי גוש במקום אוי מיי גו..דהצעיר באלפי כתב: ↑ בספה"ק דרך פיקודיך מצוה ל' מזהיר שגם אמירת כינוי של קב"ה בלשון לע"ז כגון "גאט" הוא אסור,
וציין דאף שמדברי הש"ך עולה להקל, אך רבו עליו החולקין ע"ש.
ויש לעיין, דהרי מנהג העולם אינו להחמיר בזה כלל, וא"כ על איזה פוסקים סמכו ?, ומיהו החולק ע"ד הש"ך ?
(כמובן שאין הכונה באומרו תוך תפילה, כגון בתפילה הנזכרת, אלא הכונה הוא למשל, ראובן אומר לשמעון, האם אמרתם כבר תפילת ג-ט פון אברהם וכו', שהרי אין באמירה זו שום צורך וכו' וצ"ע)
Re: אמירת ג-ט (ב"ה) שלא באמצע התפלה והלימוד.
וכאן המקום להעיר על ניגון "אלהא די ליה" של פיטסבורג [וגם של באבוב] שכופלים את המילים הללו שלא לצורך, שאין לומר את זה פתוח, אלא "אלקא"
-
- הודעות: 21
- הצטרף: ה' פברואר 07, 2019 10:19 pm
Re: אמירת ג-ט (ב"ה) שלא באמצע התפלה והלימוד.
השאלה הוא מהו ההלכה ?!?
כי העולם אינם מקפידים ע"ז כל כך ?
האם יש על מי לסמוך ?
כי העולם אינם מקפידים ע"ז כל כך ?
האם יש על מי לסמוך ?
Re: אמירת ג-ט (ב"ה) שלא באמצע התפלה והלימוד.
גם כששרים מזמור לדוד יש להקפיד שלא לומר את השם באחת מהפעמים שחוזרים עליו ['ושבתי, ושבתי בבית ה', ושבתי בבית ה' לאורך ימים'], קשה להאמין שיש קפידא בזה?
Re: אמירת ג-ט (ב"ה) שלא באמצע התפלה והלימוד.
שרים בהזכרת השם???
Re: אמירת ג-ט (ב"ה) שלא באמצע התפלה והלימוד.
מה הצד שלא לשיר בהזכרת השם?
כשאתה שר לכה דודי - אתה שר 'השמיענו קל המיוחד'?
היו שדנו על הזכרת השם כששרים עם בנות הבית, אך על הזכרת השם גופא אין מה לדון, לכאורה.
כשאתה שר לכה דודי - אתה שר 'השמיענו קל המיוחד'?
היו שדנו על הזכרת השם כששרים עם בנות הבית, אך על הזכרת השם גופא אין מה לדון, לכאורה.
Re: אמירת ג-ט (ב"ה) שלא באמצע התפלה והלימוד.
אכן אני משתדל בפעם השניה - לא לומר שם השם, אם כי לא ברור לי איסורו.
אם זכרוני לא מטעני - הגר"ד יפה זצ"ל אמר לי פעם שמותר להפסיק פסוק במקום שיש טעם מפסיק.
אם זכרוני לא מטעני - הגר"ד יפה זצ"ל אמר לי פעם שמותר להפסיק פסוק במקום שיש טעם מפסיק.