השאלה משם
הרי הרוגי ביתר היו אחרי החורבן והברכה נתקנה ביבנה. ומשמע במשנה שהשמחה היתה בזמן שבית המקדש היה קיים.
הרוגי ביתר נתנו לקבורה - ט"ו באב
Re: הרוגי ביתר נתנו לקבורה - ט"ו באב
אולי זו הוכחה נוספת לתיאוריה שיש שמנסים לטוות לאחרונה, שאחרי החורבן נבנה המקדש לתקופה מסוימת
Re: הרוגי ביתר נתנו לקבורה - ט"ו באב
למה בקטן.
ומ"מ לא ייתכן שדבר כזה ייעלם מכל החכמים. מה שיש הוא המדרש שבנו אחר שגזרה המלכות בימי ריב"ח ואחר כך בטלו אותו לא משמע שהחריבו אלא שלא נתנו לבנות
ומ"מ לא ייתכן שדבר כזה ייעלם מכל החכמים. מה שיש הוא המדרש שבנו אחר שגזרה המלכות בימי ריב"ח ואחר כך בטלו אותו לא משמע שהחריבו אלא שלא נתנו לבנות
Re: הרוגי ביתר נתנו לקבורה - ט"ו באב
לכן כתבתי בקטן, כי התיאוריה הזו היא קצת הזויה ואין לה שום סמך בדברי חז"ל. אם כי תומכיה עונים גם על זה, שזה לא היה ברשיון המלכות ולכן הסתירו את הדבר.
Re: הרוגי ביתר נתנו לקבורה - ט"ו באב
י"ל שלכו"ע כל התירוצים אמת, שהרי אין כאן מח' במציאות מתי היו כל הדברים הנזכרים לפי כל האמוראים. כל המח' היא רק מה הטעם שהיום הזה כ"כ חשוב שהוא כמו יוה"כ ולא היו עוד ימים טובים כמו זה
Re: הרוגי ביתר נתנו לקבורה - ט"ו באב
אבל משמע שהיו עושים מחולות ביום ט"ו באב כבר בזמן שהבית היה קיים. (לכל הפחות מכוח כן לפי מי שאמר משום שפסקו לכרות עצים למערכה) ואי אפשר ששמחו בגלל דבר שעדיין לא היה בזמנם.
אמנם מי שאמר ניתנו הרוגי ביתר לקבורה יכול להודות למי שאמר כלו מתי מדבר. אבל זה יסביר רק למה שמחים היום ולא למה שמחו אז.