דף 1 מתוך 1

פורים תורה

נשלח: ב' מרץ 11, 2019 12:24 am
על ידי אוהד זוטשקא אמסנא
לכאורה איך מותר להשתכר הא כתיב לא תשכרו ? (לא תשקרו ובת קוף כבת כף) אלא עשה דחייב איניש דוחה לאו דלא תשכרו. ועשה דוחה לא תעשה נלמד מכלאים בציצית וזהו שאנו אומרים שושנת יעקב צהלה ושמחה (ויכלו להשתכר) בראותם יחד תכלת מרדכי והסיקו דעשה דוחה ל"ת

Re: פורים תורה

נשלח: ב' מרץ 11, 2019 1:45 pm
על ידי אליקים
אוהד זוטשקא אמסנא כתב: לכאורה איך מותר להשתכר הא כתיב לא תשכרו ? (לא תשקרו ובת קוף כבת כף) אלא עשה דחייב איניש דוחה לאו דלא תשכרו. ועשה דוחה לא תעשה נלמד מכלאים בציצית וזהו שאנו אומרים שושנת יעקב צהלה ושמחה (ויכלו להשתכר) בראותם יחד תכלת מרדכי והסיקו דעשה דוחה ל"ת
כבר שמעתי מי שהקשה סתירה בין שני מקראות מפורשים, כתוב אחד אומר "לתור את הארץ באנו", וכתוב שני אומר "ולא תתורו". יבוא @אוהד זוטשקא אמסנא ויביא את הכתוב השלישי המכריע ביניהם...

Re: פורים תורה

נשלח: ב' מרץ 11, 2019 4:16 pm
על ידי אוהד זוטשקא אמסנא
אליקים כתב:
אוהד זוטשקא אמסנא כתב: לכאורה איך מותר להשתכר הא כתיב לא תשכרו ? (לא תשקרו ובת קוף כבת כף) אלא עשה דחייב איניש דוחה לאו דלא תשכרו. ועשה דוחה לא תעשה נלמד מכלאים בציצית וזהו שאנו אומרים שושנת יעקב צהלה ושמחה (ויכלו להשתכר) בראותם יחד תכלת מרדכי והסיקו דעשה דוחה ל"ת
כבר שמעתי מי שהקשה סתירה בין שני מקראות מפורשים, כתוב אחד אומר "לתור את הארץ באנו", וכתוב שני אומר "ולא תתורו". יבוא @אוהד זוטשקא אמסנא ויביא את הכתוב השלישי המכריע ביניהם...
אין לי תשובה.אולי עד פורים בע"ה

Re: פורים תורה

נשלח: ג' מרץ 12, 2019 1:44 pm
על ידי אליקים
חשבתי כעת כי הכתוב השלישי הוא "ונתתי אל לבי לדרוש ולתור בחכמה"

Re: פורים תורה

נשלח: א' מרץ 17, 2019 8:27 pm
על ידי אורח
כתיב ונתתי את לבי לתור בחכמה
וכתיב ולא תתורו אחרי לבבכם
אלא שצדיקים מדברים אל לבם וכמש"כ היא מדברת על ליבה
רשעים מדברים בלבם ויאמר המן בליבו וכדברי הגמ' עיש


כתב בצדיקים "לתור את הארץ באנו"
וכתיב במקטרגים "מתור הארץ באנו" באיוב
ל"ק הא במצרים הא בארץ ישראל. והא היפכא מסתברא?
ועוד הא כתיב "קול התור נשמע בארצנו".

Re: פורים תורה

נשלח: ב' מרץ 18, 2019 12:34 am
על ידי שרברב
אוהד זוטשקא אמסנא כתב: לכאורה איך מותר להשתכר הא כתיב לא תשכרו ? (לא תשקרו ובת קוף כבת כף) אלא עשה דחייב איניש דוחה לאו דלא תשכרו. ועשה דוחה לא תעשה נלמד מכלאים בציצית וזהו שאנו אומרים שושנת יעקב צהלה ושמחה (ויכלו להשתכר) בראותם יחד תכלת מרדכי והסיקו דעשה דוחה ל"ת
אם כבר קושיות חזקות הרי שאינו מובן מה שכתוב שובר כל עצמותיו אחת מהם לא נשברה, אתמהה.

Re: פורים תורה

נשלח: ג' מרץ 19, 2019 2:12 pm
על ידי אליקים
viewtopic.php?p=2859#p2838

בהודעות שאח"כ

Re: פורים תורה

נשלח: ד' פברואר 19, 2020 12:52 pm
על ידי שניאור
אליקים כתב:
אוהד זוטשקא אמסנא כתב: לכאורה איך מותר להשתכר הא כתיב לא תשכרו ? (לא תשקרו ובת קוף כבת כף) אלא עשה דחייב איניש דוחה לאו דלא תשכרו. ועשה דוחה לא תעשה נלמד מכלאים בציצית וזהו שאנו אומרים שושנת יעקב צהלה ושמחה (ויכלו להשתכר) בראותם יחד תכלת מרדכי והסיקו דעשה דוחה ל"ת
כבר שמעתי מי שהקשה סתירה בין שני מקראות מפורשים, כתוב אחד אומר "לתור את הארץ באנו", וכתוב שני אומר "ולא תתורו". יבוא @אוהד זוטשקא אמסנא ויביא את הכתוב השלישי המכריע ביניהם...
עכשיו חשבתי לתרץ כי כידוע פרשת ציצית כתובה בתורה בסוף פרשת שלח, היינו אחרי פרשת המרגלים, ומתחילה היה זה דבר של רשות אם תרצה תתור ואם לא לא, כמו שאמר הקב"ה למשה שלח לך לדעתך, אבל אחר שיצא ממנו החורבן של מעשה המרגלים ציווה ולא תתורו...
אלא שאינני יודע אם מותר לומר שטיקל כזה גם בפורים.

Re: פורים תורה

נשלח: ד' פברואר 19, 2020 7:14 pm
על ידי כּוֹתָר
אליקים כתב:
אוהד זוטשקא אמסנא כתב: לכאורה איך מותר להשתכר הא כתיב לא תשכרו ? (לא תשקרו ובת קוף כבת כף) אלא עשה דחייב איניש דוחה לאו דלא תשכרו. ועשה דוחה לא תעשה נלמד מכלאים בציצית וזהו שאנו אומרים שושנת יעקב צהלה ושמחה (ויכלו להשתכר) בראותם יחד תכלת מרדכי והסיקו דעשה דוחה ל"ת
כבר שמעתי מי שהקשה סתירה בין שני מקראות מפורשים, כתוב אחד אומר "לתור את הארץ באנו", וכתוב שני אומר "ולא תתורו". יבוא @אוהד זוטשקא אמסנא ויביא את הכתוב השלישי המכריע ביניהם...
מה הראיה מלתור את הארץ ?!
- הרי המרגלים נענשו על כך.