פורים תורה

הודעה
מחבר
אוהד זוטשקא אמסנא
הודעות: 57
הצטרף: ב' מרץ 11, 2019 12:06 am

פורים תורה

#1 שליחה על ידי אוהד זוטשקא אמסנא » ב' מרץ 11, 2019 12:24 am

לכאורה איך מותר להשתכר הא כתיב לא תשכרו ? (לא תשקרו ובת קוף כבת כף) אלא עשה דחייב איניש דוחה לאו דלא תשכרו. ועשה דוחה לא תעשה נלמד מכלאים בציצית וזהו שאנו אומרים שושנת יעקב צהלה ושמחה (ויכלו להשתכר) בראותם יחד תכלת מרדכי והסיקו דעשה דוחה ל"ת

אליקים
הודעות: 361
הצטרף: ו' אוקטובר 12, 2018 11:40 am

Re: פורים תורה

#2 שליחה על ידי אליקים » ב' מרץ 11, 2019 1:45 pm

אוהד זוטשקא אמסנא כתב: לכאורה איך מותר להשתכר הא כתיב לא תשכרו ? (לא תשקרו ובת קוף כבת כף) אלא עשה דחייב איניש דוחה לאו דלא תשכרו. ועשה דוחה לא תעשה נלמד מכלאים בציצית וזהו שאנו אומרים שושנת יעקב צהלה ושמחה (ויכלו להשתכר) בראותם יחד תכלת מרדכי והסיקו דעשה דוחה ל"ת
כבר שמעתי מי שהקשה סתירה בין שני מקראות מפורשים, כתוב אחד אומר "לתור את הארץ באנו", וכתוב שני אומר "ולא תתורו". יבוא @אוהד זוטשקא אמסנא ויביא את הכתוב השלישי המכריע ביניהם...

אוהד זוטשקא אמסנא
הודעות: 57
הצטרף: ב' מרץ 11, 2019 12:06 am

Re: פורים תורה

#3 שליחה על ידי אוהד זוטשקא אמסנא » ב' מרץ 11, 2019 4:16 pm

אליקים כתב:
אוהד זוטשקא אמסנא כתב: לכאורה איך מותר להשתכר הא כתיב לא תשכרו ? (לא תשקרו ובת קוף כבת כף) אלא עשה דחייב איניש דוחה לאו דלא תשכרו. ועשה דוחה לא תעשה נלמד מכלאים בציצית וזהו שאנו אומרים שושנת יעקב צהלה ושמחה (ויכלו להשתכר) בראותם יחד תכלת מרדכי והסיקו דעשה דוחה ל"ת
כבר שמעתי מי שהקשה סתירה בין שני מקראות מפורשים, כתוב אחד אומר "לתור את הארץ באנו", וכתוב שני אומר "ולא תתורו". יבוא @אוהד זוטשקא אמסנא ויביא את הכתוב השלישי המכריע ביניהם...
אין לי תשובה.אולי עד פורים בע"ה

אליקים
הודעות: 361
הצטרף: ו' אוקטובר 12, 2018 11:40 am

Re: פורים תורה

#4 שליחה על ידי אליקים » ג' מרץ 12, 2019 1:44 pm

חשבתי כעת כי הכתוב השלישי הוא "ונתתי אל לבי לדרוש ולתור בחכמה"

אורח

Re: פורים תורה

#5 שליחה על ידי אורח » א' מרץ 17, 2019 8:27 pm

כתיב ונתתי את לבי לתור בחכמה
וכתיב ולא תתורו אחרי לבבכם
אלא שצדיקים מדברים אל לבם וכמש"כ היא מדברת על ליבה
רשעים מדברים בלבם ויאמר המן בליבו וכדברי הגמ' עיש


כתב בצדיקים "לתור את הארץ באנו"
וכתיב במקטרגים "מתור הארץ באנו" באיוב
ל"ק הא במצרים הא בארץ ישראל. והא היפכא מסתברא?
ועוד הא כתיב "קול התור נשמע בארצנו".

שרברב
הודעות: 3
הצטרף: א' פברואר 24, 2019 8:30 pm

Re: פורים תורה

#6 שליחה על ידי שרברב » ב' מרץ 18, 2019 12:34 am

אוהד זוטשקא אמסנא כתב: לכאורה איך מותר להשתכר הא כתיב לא תשכרו ? (לא תשקרו ובת קוף כבת כף) אלא עשה דחייב איניש דוחה לאו דלא תשכרו. ועשה דוחה לא תעשה נלמד מכלאים בציצית וזהו שאנו אומרים שושנת יעקב צהלה ושמחה (ויכלו להשתכר) בראותם יחד תכלת מרדכי והסיקו דעשה דוחה ל"ת
אם כבר קושיות חזקות הרי שאינו מובן מה שכתוב שובר כל עצמותיו אחת מהם לא נשברה, אתמהה.

אליקים
הודעות: 361
הצטרף: ו' אוקטובר 12, 2018 11:40 am

Re: פורים תורה

#7 שליחה על ידי אליקים » ג' מרץ 19, 2019 2:12 pm

viewtopic.php?p=2859#p2838

בהודעות שאח"כ

שניאור
הודעות: 94
הצטרף: ב' אוגוסט 19, 2019 6:25 pm

Re: פורים תורה

#8 שליחה על ידי שניאור » ד' פברואר 19, 2020 12:52 pm

אליקים כתב:
אוהד זוטשקא אמסנא כתב: לכאורה איך מותר להשתכר הא כתיב לא תשכרו ? (לא תשקרו ובת קוף כבת כף) אלא עשה דחייב איניש דוחה לאו דלא תשכרו. ועשה דוחה לא תעשה נלמד מכלאים בציצית וזהו שאנו אומרים שושנת יעקב צהלה ושמחה (ויכלו להשתכר) בראותם יחד תכלת מרדכי והסיקו דעשה דוחה ל"ת
כבר שמעתי מי שהקשה סתירה בין שני מקראות מפורשים, כתוב אחד אומר "לתור את הארץ באנו", וכתוב שני אומר "ולא תתורו". יבוא @אוהד זוטשקא אמסנא ויביא את הכתוב השלישי המכריע ביניהם...
עכשיו חשבתי לתרץ כי כידוע פרשת ציצית כתובה בתורה בסוף פרשת שלח, היינו אחרי פרשת המרגלים, ומתחילה היה זה דבר של רשות אם תרצה תתור ואם לא לא, כמו שאמר הקב"ה למשה שלח לך לדעתך, אבל אחר שיצא ממנו החורבן של מעשה המרגלים ציווה ולא תתורו...
אלא שאינני יודע אם מותר לומר שטיקל כזה גם בפורים.

כּוֹתָר
הודעות: 1255
הצטרף: ה' ינואר 24, 2019 5:18 pm
עיסוק תורני: צמא לדבר ה'
יצירת קשר:

Re: פורים תורה

#9 שליחה על ידי כּוֹתָר » ד' פברואר 19, 2020 7:14 pm

אליקים כתב:
אוהד זוטשקא אמסנא כתב: לכאורה איך מותר להשתכר הא כתיב לא תשכרו ? (לא תשקרו ובת קוף כבת כף) אלא עשה דחייב איניש דוחה לאו דלא תשכרו. ועשה דוחה לא תעשה נלמד מכלאים בציצית וזהו שאנו אומרים שושנת יעקב צהלה ושמחה (ויכלו להשתכר) בראותם יחד תכלת מרדכי והסיקו דעשה דוחה ל"ת
כבר שמעתי מי שהקשה סתירה בין שני מקראות מפורשים, כתוב אחד אומר "לתור את הארץ באנו", וכתוב שני אומר "ולא תתורו". יבוא @אוהד זוטשקא אמסנא ויביא את הכתוב השלישי המכריע ביניהם...
מה הראיה מלתור את הארץ ?!
- הרי המרגלים נענשו על כך.

שלח תגובה