דף 1 מתוך 1

אסתר נתחלפה בשידה

נשלח: א' פברואר 24, 2019 2:24 pm
על ידי תלמיד חכמים
זוהר כי תצא רעו
ותיקונים תיקון כא
ואר"י עץ חיים שער קליפת נוגה (מט) פרק ו
ויל"ע איך נולד דריווש. ובל' האר"י נראה שנולד מהשידה. ואם כן מוכח מכאן ששידה יכולה ללדת מאדם.

Re: אסתר נתחלפה בשידה

נשלח: ב' פברואר 25, 2019 1:32 pm
על ידי מתודה
והיכן המאמר השלם כאשר ייעדת?

Re: אסתר נתחלפה בשידה

נשלח: ב' פברואר 25, 2019 1:35 pm
על ידי תלמיד חכמים
ב"ה. מצורף המאמר.
מצפה מאוד להערות ולהארות.

Re: אסתר נתחלפה בשידה

נשלח: ה' פברואר 28, 2019 1:51 pm
על ידי מתודה
תלמיד חכמים כתב: ב"ה. מצורף המאמר.
מצפה מאוד להערות ולהארות.0_ואנכי אסתר אסתיר - התחלפות של אסתר בשדה.docx
ייש"כ על המאמר.
לא טוב עשית שהכנסת את המאמר כעריכה של ההודעה הקיימת ('עוד חזון למועד').
אני הק' (ומן הסתם גם שאר החברים) נכנסים רק לאשכול שיש בו הודעות חדשות, ואיך ציפית שאשים לב שהעלית את הקובץ??? ממש במקרה נכנסתי לאשכול הזה.

Re: אסתר נתחלפה בשידה

נשלח: ו' מרץ 01, 2019 1:21 am
על ידי תלמיד חכמים
מה ציפת שאעשה? ףשאפתח אשכול נפרד?

Re: אסתר נתחלפה בשידה

נשלח: ו' מרץ 01, 2019 2:02 am
על ידי יאיר
לא. הוא טוען שהיית צריך לכתוב בהודעה חדשה כדי שידעו להכנס לאשכול (כי נכנסים רק אם יש הודעות חדשות)

ולא לערוך את ההודעה האחרונה כי אז לא יודעים שערכת ולא ידעו להכנס לאשכול

או שהיית יכול למחוק את האחרונה ולעלות חדשה

Re: אסתר נתחלפה בשידה

נשלח: ב' מרץ 04, 2019 9:24 pm
על ידי אורח
בס"ד

לכבוד כותב המאמר היקר והחשוב אסתר שנתחלפה בשדה שלום וברכה וכט"ס!

אחדשכתה"ט כנאה וכיאה באהבה רבה!

שמחתי מאוד לקרוא את מאמרו הנפלא והמיוחד על אסתר המכלה שנתחלה בשידה ממש ערוך מצויין ותודה רבה שהחכמתה אותי.

מסרתי שיעור מתוך מה שכתב כת"ר והציבור מאוד שמח מהדברים ויישב להם הרבה דברים ישר כח גדול.
אשמח לדעת אם אני יכול לפרסם את המאמר בקובץ שלי הנקרא מרי"ח ניחוח.
אשמח מאוד אם תשלח לי תגובה לכתובת דוא"ל: rantorah@gmail.com

תודה רבה על הכל.

נ"ב יש לי כמה הוספות נחמדות לא גדולות אקליד ואשלח בלי נדר.

Re: אסתר נתחלפה בשידה

נשלח: ג' מרץ 05, 2019 12:03 am
על ידי אליקים
לכשתקליד נשמח אם תעלה את הדברים גם כאן, לתועלת כולם.

Re: אסתר נתחלפה בשידה

נשלח: ג' מרץ 05, 2019 2:20 am
על ידי אורח
תלמיד חכמים כתב: זוהר כי תצא רעו
ותיקונים תיקון כא
ואר"י עץ חיים שער קליפת נוגה (מט) פרק ו
ויל"ע איך נולד דריווש. ובל' האר"י נראה שנולד מהשידה. ואם כן מוכח מכאן ששידה יכולה ללדת מאדם.
לשיטת הרמב"ם שאין שדים איך נולד דריוש

Re: אסתר נתחלפה בשידה

נשלח: ג' מרץ 05, 2019 8:41 am
על ידי עוסק בתורה
???

Re: אסתר נתחלפה בשידה

נשלח: א' מרץ 10, 2019 3:24 pm
על ידי מתודה
.

Re: אסתר נתחלפה בשידה

נשלח: א' מרץ 17, 2019 8:12 pm
על ידי אורח
לכבוד כותב המאמר שליט"א
אודה ולא אבוש כי לא קראתי את המאמר היטב כיאות.
אלא שמן הראוי להעיר ב' דברים.

א. ייתכן ודריוש נולד מכוונת ותוכן הפסוק "כאשר אבדתי אבדתי". וכמאמר חז"ל כאשר אבדתי ממך וגו' דהייתה אנוסה. ויש לעיין מדוע אז לא שלחה את השידה, והנראה דעניין ההצלה היה מצריך אותה בעצמה מאיזה טעם, דכידוע הנס נעשה על ידה. ויתכן שאז כבר לא הייתה שם מצויה השידה. ואמת שהדברים חתומים.
ויש לי קצת ראיה לדבריי, דהמעיין בדברי האר"י רואה שעיקר כוונת המן הייתה לביטול בנין בית המקדש, שהיו אז כידוע בסוף הגלות.
והנה צ"ע מהו ש'נתבטלה מחשבתו', אא"כ נימר שלבד מהצלת ישראל, השתלשלה הצלה לכלל, ע"י בשורת ההיתר להמשיך לבנות את הבית במקדש, כמה שנים בודדות לאחמ"כ על ידי דריוש. ושמא דריוש בצדיקותו אינו שייך אם לא על ידי אמא יהודיה. ובאמת יש לעיין אי באמת נולד רק אז, דא"כ כמדומני הוא היה בהיתר הבניה בגיל 3 בערך. וצ"ע. ואינו מוכרח.

ב. זה שיש פריה מבנ"א ושדים, הוא ידוע למקובלים. אלא שהתוצאה הינה שדין רוחין ולילין ושאר מזיקין. וכמאמר הפס' 'והוכחתיו בשבט אנשים ובנגעי בני אדם'. ויש לישב.

ג. שאל אחד, מה יהיה לשיטת הרמב"ם. והנה מבלי להכנס לסוגיית דעת הרמב"ם בזה, שהיא תמוהה אי כך סבר כפשוטו, דמוכח לא כן לכאו' מהרבה גמרות וחז"ל, וכן מבלי להכנס לשאלה אי דברים אלו הנה מבחינת מש"כ הגר"א עהשו"ע 'דהפילוספיא הארורה הטעתו' עי"ש ביו"ד.
ניתן לומר כפשוטו, וכפי שסברו כל הדורות החרדים את השם, שדריוש נולד מאסתר, וכמו שכתוב שהיתה עומדת מחיקו וכו'.

בברכת התורה
בחור אחד

Re: אסתר נתחלפה בשידה

נשלח: א' מרץ 17, 2019 8:32 pm
על ידי אורח
אחר שראיתי אכן את המאמר יש"כ, ניכר שכבר הכנסת כמעט כל הנ"ל שם בפנים.
ושא ברכה

Re: אסתר נתחלפה בשידה

נשלח: ב' נובמבר 01, 2021 10:24 pm
על ידי ריחמא
אליקים כתב: לכשתקליד נשמח אם תעלה את הדברים גם כאן, לתועלת כולם.
בענין אסתר ששלחה לאחשורוש שידה
נשאלתי ע"י אמיר סורקה הי"ו האם אפשר לומר שמה שעשתה אסתר הוא עבירה לשמה? ועוד שאלה מה המקור שאסתר שלחה לאחשורוש שידה בדמותה.
והשבתי, וז"ל: כן אמת ויש בזה הסברים נוספים למה לא נחשב לה לעבירה הן מצד הנגלה והן מצד הנסתר.
ולגבי המקור ששלחה לו שידה זה מובא בזוה"ק ובאריז"ל, וז"ל:
בזוה"ק פרשת כי תצא ברעיא מהימנא (רע"ו ע"א) בענין אסתר ששלחה שידה לאחשורש, וז"ל:
בתר דאתלבשא ביה אסתר שליטת אסתר על אחשורוש ואומתיה ואתמר בהו והרוג בשונאיהם ואי תימא דאתייחד עמה אף על גב דהוו בביתא חדא ח"ו אלא כגוונא דיוסף דאתמר ביה ותנח בגדו אצלה ולא לבושו אלא בגדו לישנא דבוגדים בגדו והכא סתרא רברבא ובגין דא אסתר לישנא דסתראה אתה סתר לי שכינתא אסתירת לה מאחשורוש ויהיב ליה שידה באתרה ואתהדרת איהי בדרועיה דמרדכי, עכ"ל.
בעץ חיים שער מט פרק ו', בענין אסתר ששלחה שידה לאחשורוש, וז"ל: וזהו ענין אסתר שהיתה מנחת שידה במקומה ומזדווגת עם אחשורוש כמ"ש פרשת תצא דף רע"ו ובתקונים ד"ן והוא קלי' נגה שלה מבחי' הרע הנקרא שד והיתה יודעת היא ומרדכי להשביע השד היצה"ר שלה ע"י שם המפורש כנזכר שם שיתלבש בדמות גוף וילך אל אחשורוש ומשם נולד דריוש בן אסתר מצד השידה ההיא שלה והרי הוא בן אסתר ממש לכן היה חציו טוב וחציו רע. [הגהה - צמח עם האמור באסתר כאן תבין מ"ש ביוסף ותנח בגדו אצלה היינו בחינת הלבוש וינס חוצה היינו פנימית]. לכן היה גוי וגם צוה שיבנה בהמ"ק כי הוא נתן רשות תחלה קודם שמלך כורש. עכ"ל.
אמיר סורקה: הכוונה ביוסף שהגוף נשאר ולקח הנשמה ומובן כן באסתר?
ריחמ"א: הכוונה היא שהרע נשאר והטוב נפרד אבל לא גופו של יוסף בעצמו ח"ו כי גופו קדוש אלא הכוונה שצד הרע התלבש בבחינת איזה גוף אבל ודאי לא של יוסף הצדיק ע"ה כי הוא קדוש.
אמיר סורקה: בבקר היא באה בערב היא שבה הנשמה שכבה בחיק מרדכי?
ריחמ"א: באסתר הכוונה שממש גופה היה אצל מרדכי היהודי רק החלק הרע נפרד ונתלבש בגוף אחר והוא היה עם אחשורוש וזה השידה שהיתה שולחת לו.
אמיר סורקה: אז מה החילוק "עד עכשיו באונס ועכשיו ברצון"?

ריחמ"א: ההסבר בזה באופן הרגיל של ההסבר בנגלה הוא שעד עכשיו זה היה באונס והיא לא רצתה במעשיו של אחשורוש כלפיה ועל כן היתה אנוסה משא"כ עכשיו הולכת להיות איתו בפועל מרצונה.
ובאופן של הנסתר הוא שעד עכשיו היא שלחה אליו את השידה ואיתה היה משמש המלך אחשורוש. משא"כ עכשיו שהיא בפועל היא הולכת להיות איתו. והכוונה היא שעד עכשיו היתה אנוסה לעשות פעולה זאת של הפרדת הטוב מהרע ושולחת לו את הרע בדמות שידה בצורת אסתר, אבל כעת היא הולכת בפועל ממש מרצונה. ויש בזה מחלוקת לפי הקבלה משמעה שהיא בעצמה הלכה אליו באותה פעם שבאה להצלת עם ישראל בשונה מכל הפעמים ששלחה שידה. אך בחסידות מבואר שגם באותה פעם היא שלחה אליו שידה וצריך להסביר את זה איך זה עבד בפשטות לכאורה זה בעיה כי שידה לא מדברת ואסתר היתה חייבת לדבר עם המלך אחשורוש, אבל יש לומר שהכוונה היא שעד רגע התשמיש מי שהייתה שם זה אסתר בפועל אך ברגע שהגיע רגע התשמיש היא הפרידה חלק הרע שבה ובאה שידה בדמותה והיא הלכה לה. וצ"ע.
אמיר סורקה: לפי הנ"ל, מצד מה שמתיישב (שהלכה בעצמה) מובן גם הצד של עבירה לשמה.

Re: אסתר נתחלפה בשידה

נשלח: ב' מרץ 14, 2022 12:29 am
על ידי מנחם מן הים
יש לשיטת רשיז''ל יוסף שידא ע''ש.
וכן להרמז''ל אפשר כמו דאי' על ר''ע שנתחלף במותו ע''י שר או מלך רומא.