מנחות סח.

עיונים ודיונים במרחבי ים התלמוד כולו ובסדר הדף היומי
שלח תגובה
הודעה
מחבר
שמואל דוד
הודעות: 18
הצטרף: ג' אוקטובר 16, 2018 3:29 am

מנחות סח.

#1 שליחה על ידי שמואל דוד » ו' אוקטובר 19, 2018 2:29 am

רב ושמואל דאמרי תרוייהו בזמן שבית המקדש קיים עומר מתיר בזמן שאין בית המקדש קיים האיר מזרח מתיר
מאי טעמא ״תרי קראי כתיבי״
״כתיב עד (יום) הביאכם״ ״וכתיב עד עצם היום הזה״
הא כיצד כאן בזמן שבית המקדש קיים כאן בזמן שאין בית המקדש קיים

צ״ע מדוע כתב הגמרא ״עד הביאכם״ קודם ״עד עצם היום״ שלא כסדר דקרא.

ויש ליישב משום שזמן שבית המקדש קיים קודם לזמן שאין בית המקדש קיים.

אולם יש לתמוה על הקרא גופא מדוע הזכיר ״עצם היום״ קודם ״הביאכם״ וצ״ע.

אליקים
הודעות: 361
הצטרף: ו' אוקטובר 12, 2018 11:40 am

Re: מנחות סח.

#2 שליחה על ידי אליקים » ו' אוקטובר 19, 2018 8:34 am

שמואל דוד כתב: אולם יש לתמוה על הקרא גופא מדוע הזכיר ״עצם היום״ קודם ״הביאכם״ וצ״ע.
נראה שה"תרי קראי כתיבי" הוא דרשה בעלמא, ופשוטו של מקרא עד עצם היום הזה שבו "הביאכם", והסדר בפסוק הוא לפי פשוטו.

שלח תגובה