רב ושמואל דאמרי תרוייהו בזמן שבית המקדש קיים עומר מתיר בזמן שאין בית המקדש קיים האיר מזרח מתיר
מאי טעמא ״תרי קראי כתיבי״
״כתיב עד (יום) הביאכם״ ״וכתיב עד עצם היום הזה״ הא כיצד כאן בזמן שבית המקדש קיים כאן בזמן שאין בית המקדש קיים
צ״ע מדוע כתב הגמרא ״עד הביאכם״ קודם ״עד עצם היום״ שלא כסדר דקרא.
ויש ליישב משום שזמן שבית המקדש קיים קודם לזמן שאין בית המקדש קיים.
אולם יש לתמוה על הקרא גופא מדוע הזכיר ״עצם היום״ קודם ״הביאכם״ וצ״ע.
מנחות סח.
Re: מנחות סח.
נראה שה"תרי קראי כתיבי" הוא דרשה בעלמא, ופשוטו של מקרא עד עצם היום הזה שבו "הביאכם", והסדר בפסוק הוא לפי פשוטו.