על ידי כּוֹתָר » ה' פברואר 06, 2020 2:02 pm
במדרש (במד"ר א,ז), מכאן שנו חכמים, בג' דברים ניתנה התורה, באש ובמים ובמדבר.
ויש לבאר את המשמעות שהתורה ניתנה במים. שכח התורה הוא כמים, שכל הצומח תלוי במים, המים מגדלים ומצמיחים ומפריחים את כל שרשי הצומח, ובלי מים לא תתכן שום צמיחה.
כך גם בנפש האדם יש שרשים טובים, כי האדם עץ השדה, אלא שאינם יכולים לגדול ולפרוח. ובתורה הק' יש את כח המים, יערוף כמטר לקחי, שמצמיחה את כל השרשים הטובים שיש באדם.
וכמאה"כ (תהלים קז,לה) ישם מדבר לאגם מים, המדבר שומם מפני שאין בו מים, אבל אם רק מוצאים דרך להמשיך לשם מים הריהו הופך לאגם מים והכל פורח. כך בכח התורה אפילו מי שהוא כמדבר ללא שום לחלוחית וצמיחה, מתקיים בו ישם מדבר לאגם מים וגם עבים נטפו מים.
במדרש (במד"ר א,ז), מכאן שנו חכמים, בג' דברים ניתנה התורה, באש ובמים ובמדבר.
ויש לבאר את המשמעות שהתורה ניתנה במים. שכח התורה הוא כמים, שכל הצומח תלוי במים, המים מגדלים ומצמיחים ומפריחים את כל שרשי הצומח, ובלי מים לא תתכן שום צמיחה.
כך גם בנפש האדם יש שרשים טובים, כי האדם עץ השדה, אלא שאינם יכולים לגדול ולפרוח. ובתורה הק' יש את כח המים, יערוף כמטר לקחי, שמצמיחה את כל השרשים הטובים שיש באדם.
וכמאה"כ (תהלים קז,לה) ישם מדבר לאגם מים, המדבר שומם מפני שאין בו מים, אבל אם רק מוצאים דרך להמשיך לשם מים הריהו הופך לאגם מים והכל פורח. כך בכח התורה אפילו מי שהוא כמדבר ללא שום לחלוחית וצמיחה, מתקיים בו ישם מדבר לאגם מים וגם עבים נטפו מים.