על ידי כּוֹתָר » ש' מאי 01, 2021 10:46 pm
ה3 חברים שנפטרו, אח"כ מצאתי שהזוהר מתייחס לזה מפורש בתחילת המאמר:
"תָּנָא, עַד לָא נַפְקוּ חַבְרַיָּיא מֵהַהוּא אִדָּרָא, מִיתוּ ר' יוֹסֵי בַּר' יַעֲקֹב, וְר' חִזְקִיָּה, וְר' יֵיסָא. וְחָמוּ חַבְרַיָּיא, דַּהֲווֹ נַטְלִין לוֹן מַלְאֲכִין קַדִּישִׁין בְּהַהוּא פַּרְסָא".
זה הפשט בזוהר.
אבל יש בתורה חלק של 'רמז'.
הזוהר לא כתוב שהם היו שרים גויים. לכן כשהזוהר כותב שמתו ארבעים וחמשה 'פרדשכי' שהפירוש המילולי הוא שרים, יתכן ונרמז כאן למה שקרה השנה.
וליכא מידי דלא רמיזא באורייתא.
בפרט שאחרי כמה מפשטים כתוב על מתים (למרות שבפשט הם מתים אחרים),
שזה חלקו של הקב"ה מהילולת רבי שמעון בר יוחאי.
לכן כששמעתי עכשיו רמקול שמכריז על אחד הנספים, בתואר 'מקדושי מירון',
אני מבין שיש אפשרות כזו, שמי שנספה בהילולת הרשב"י הוא מחלקו של הקב"ה.
ה3 חברים שנפטרו, אח"כ מצאתי שהזוהר מתייחס לזה מפורש בתחילת המאמר:
"תָּנָא, עַד לָא נַפְקוּ חַבְרַיָּיא מֵהַהוּא אִדָּרָא, מִיתוּ ר' יוֹסֵי בַּר' יַעֲקֹב, וְר' חִזְקִיָּה, וְר' יֵיסָא. וְחָמוּ חַבְרַיָּיא, דַּהֲווֹ נַטְלִין לוֹן מַלְאֲכִין קַדִּישִׁין בְּהַהוּא פַּרְסָא".
זה הפשט בזוהר.
אבל יש בתורה חלק של 'רמז'.
הזוהר לא כתוב שהם היו שרים גויים. לכן כשהזוהר כותב שמתו ארבעים וחמשה 'פרדשכי' שהפירוש המילולי הוא שרים, יתכן ונרמז כאן למה שקרה השנה.
וליכא מידי דלא רמיזא באורייתא.
בפרט שאחרי כמה מפשטים כתוב על מתים (למרות שבפשט הם מתים אחרים),
שזה חלקו של הקב"ה מהילולת רבי שמעון בר יוחאי.
לכן כששמעתי עכשיו רמקול שמכריז על אחד הנספים, בתואר 'מקדושי מירון',
אני מבין שיש אפשרות כזו, שמי שנספה בהילולת הרשב"י הוא מחלקו של הקב"ה.