מקורות וטעמים לטבע השחוק שברא השי"ת (מזויות מגוונות)

שלח תגובה


שאלת אימות זו היא אמצעי למניעת שליחה אוטומטית של טפסים על ידי בוטים.
BBCode כבוי
סמיילים כבויים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: מקורות וטעמים לטבע השחוק שברא השי"ת (מזויות מגוונות)

Re: מקורות וטעמים לטבע השחוק שברא השי"ת (מזויות מגוונות)

על ידי כּוֹתָר » ה' ינואר 09, 2020 11:26 pm

יפת כתב:
אליקים כתב:
יפת כתב: שמעתי שלהגר"מ זילבר שליט"א מתולדות יהודה סטוטשין יש מהלך להסביר כך על בעייתיות מלווי בריבית, שמהצפייה לגאולה נובעת ההסתמכות של לווה שיהיה לו להחזיר ומלווים בריבית אינם כן, ולכן אינם קמים בתחיית המתים.
לא הבנתי, אשמח אם תסביר יותר
שמעתי בערך ככה.. אין לי יותר הסבר
אנסה בס"ד לפרש את הדברים שהובאו כאן בקיצור.
הציפייה לגאולה, היא חלק מהתקוה והאמונה של יהודי ש"קץ שם לחושך", העולם הזה נברא עם תכלית טובה, ולכן זה צריך לתת תקוה ומבט אופטימי ליהודי, גם כשנותן הלוואה צריך שתהיה לו אופטימיות וביטחון שיהיה ללווה מה להחזיר, המלוה בריבית - זה מתוך הבנה שהוא לוקח סיכון על כספו ולכן הוא סבור שמגיע לו תשלום ריבית על כך. וחסר לו את המבט האפטימי, שמזה נובעת גם האמונה בגאולה.

Re: מקורות וטעמים לטבע השחוק שברא השי"ת (מזויות מגוונות)

על ידי יפת » ה' אוגוסט 29, 2019 4:17 pm

אליקים כתב:
יפת כתב: שמעתי שלהגר"מ זילבר שליט"א מתולדות יהודה סטוטשין יש מהלך להסביר כך על בעייתיות מלווי בריבית, שמהצפייה לגאולה נובעת ההסתמכות של לווה שיהיה לו להחזיר ומלווים בריבית אינם כן, ולכן אינם קמים בתחיית המתים.
לא הבנתי, אשמח אם תסביר יותר
שמעתי בערך ככה.. אין לי יותר הסבר

Re: מקורות וטעמים לטבע השחוק שברא השי"ת (מזויות מגוונות)

על ידי אליקים » ג' אוגוסט 27, 2019 5:57 pm

יפת כתב: שמעתי שלהגר"מ זילבר שליט"א מתולדות יהודה סטוטשין יש מהלך להסביר כך על בעייתיות מלווי בריבית, שמהצפייה לגאולה נובעת ההסתמכות של לווה שיהיה לו להחזיר ומלווים בריבית אינם כן, ולכן אינם קמים בתחיית המתים.
לא הבנתי, אשמח אם תסביר יותר

Re: מקורות וטעמים לטבע השחוק שברא השי"ת (מזויות מגוונות)

על ידי יפת » ג' אוגוסט 27, 2019 4:31 pm

אורח כתב:
בתקוה הכמוסה בעומק לפנים מעומק של כל לב (אפילו של כסיל) למהפך הגדול והטוב של הגאולה.
שמעתי שלהגר"מ זילבר שליט"א מתולדות יהודה סטוטשין יש מהלך להסביר כך על בעייתיות מלווי בריבית, שמהצפייה לגאולה נובעת ההסתמכות של לווה שיהיה לו להחזיר ומלווים בריבית אינם כן, ולכן אינם קמים בתחיית המתים.
איני יודע היכן המאמר המלא, זכור לי ששמעתי בראשי פרקים את ההסבר הזה

Re: מקורות וטעמים לטבע השחוק שברא השי"ת (מזויות מגוונות)

על ידי אורח » ב' מרץ 04, 2019 1:58 pm

מתודה כתב:
אורח כתב: ואולי אולי הטעם הטוב שמתלווה לכל בדיחה הוא משום שזה נוגע במשהו בתקוה הכמוסה בעומק לפנים מעומק של כל לב (אפילו של כסיל) למהפך הגדול והטוב של הגאולה.
וכמובן אצ"ל שזה תחליף מזוייף...
מתאים להגר"י הוטנר לכתוב על זה. צריך לחפש במאמרי חג הסוכות וברשימות לב.
אני שמעתי מר' משה שפירא את זה.

Re: מקורות וטעמים לטבע השחוק שברא השי"ת (מזויות מגוונות)

על ידי מתודה » ב' מרץ 04, 2019 1:39 pm

אורח כתב: ואולי אולי הטעם הטוב שמתלווה לכל בדיחה הוא משום שזה נוגע במשהו בתקוה הכמוסה בעומק לפנים מעומק של כל לב (אפילו של כסיל) למהפך הגדול והטוב של הגאולה.
וכמובן אצ"ל שזה תחליף מזוייף...
מתאים להגר"י הוטנר לכתוב על זה. צריך לחפש במאמרי חג הסוכות וברשימות לב.

Re: מקורות וטעמים לטבע השחוק שברא השי"ת (מזויות מגוונות)

על ידי אליקים » ב' מרץ 04, 2019 8:41 am

מה עם "למה זה צחקה שרה", ושמו של יצחק

מקורות וטעמים לטבע השחוק שברא השי"ת (מזויות מגוונות)

על ידי אורח » ב' מרץ 04, 2019 1:58 am

הנה השחוק הוא תופעה פלאית ממש ואני כותב כאן מהזכרון ומקופיא
ואשמח לקבל עזרה במציאת מקורות וטעמים נוספים וגם זויות אחרות לנושא.
א. עובדה היא שפעמים רבות צוחקים גם כשקורה משהו לא טוב.
ב. הצחוק הוא כתוצאה מהפתעה בלתי צפויה.
ג. כתב הגר"א שזה הדבר המבדיל את האדם מבעלי החיים כי הם לא צוחקים (וכמובן מלבד הדעת כמש"ש)
ומשמע קצת שגם שחוק הכסיל שיש עליו כמובן בקורת גלויה - עדיין יש בו מימד של צורת אדם יותר מהחיות.
ד. אז ימלא שחוק פינו - ביאר הגר"א שאנו ממש נצחק בכל רגע כי תמיד יהיו חידושים חדשים!
ה. אז אהפוך אל עמים שפה ברורה לקרוא בשם ה' - ההיפוך הפתאומי זה כידוע הבסיס לכל צחוק.

ואולי אולי הטעם הטוב שמתלווה לכל בדיחה הוא משום שזה נוגע במשהו בתקוה הכמוסה בעומק לפנים מעומק של כל לב (אפילו של כסיל) למהפך הגדול והטוב של הגאולה.
וכמובן אצ"ל שזה תחליף מזוייף...

חזרה למעלה