על ידי כּוֹתָר » ש' אוקטובר 10, 2020 11:33 pm
בפרשת הקרבנות רק היכן שמוזכר כבשים כתוב "תמימים".
וקשה הלא כל קרבן צריך להיות תמים בלא מום, ומדוע בפרים ואילים לא כתוב תמימים, רק בכבשים ?
ראה שם בפרשת התמיד כתוב "כבשים בני שנה תמימים", וכן בשבת, ר"ח, פסח, ר"ה ויוהכ"פ, כל יום בסוכות, שמח"ת.
ביום הביכורים כתוב שבעה כבשים בני שנה ולא כתוב תמימים, אבל בסוף הפרשה כתוב תמימים יהיו לכם, באחד המפרשים ראיתי שמדובר על שעיר עיזים שכתוב בסמוך,
משמע שזה לא הולך על כבשים. וצ"ב מה נשתנה יום הביכורים שגם בכבשים לא כתוב תמימים ?
בפרשת הקרבנות רק היכן שמוזכר כבשים כתוב "תמימים".
וקשה הלא כל קרבן צריך להיות תמים בלא מום, ומדוע בפרים ואילים לא כתוב תמימים, רק בכבשים ?
ראה שם בפרשת התמיד כתוב "כבשים בני שנה תמימים", וכן בשבת, ר"ח, פסח, ר"ה ויוהכ"פ, כל יום בסוכות, שמח"ת.
ביום הביכורים כתוב שבעה כבשים בני שנה [b]ולא כתוב תמימים[/b], אבל בסוף הפרשה כתוב תמימים יהיו לכם, באחד המפרשים ראיתי שמדובר על שעיר עיזים שכתוב בסמוך,
משמע שזה לא הולך על כבשים. וצ"ב מה נשתנה יום הביכורים שגם בכבשים לא כתוב תמימים ?