על ידי איינער מענטש » ש' ספטמבר 21, 2019 8:12 pm
הרמב"ם בפ"ה מדעות הלכה י"א: דרך בעלי דעה שיקבע לו אדם מלאכה המפרנסת אותו תחילה ואח"כ יקנה בית דירה ואחר כך ישא אשה שנאמר מי האיש אשר נטע כרם ולא חללו מי האיש אשר בנה בית חדש ולא חנכו מי האיש אשר ארש אשה ולא לקחה אבל הטפשין מתחילין לישא אשה ואח"כ אם תמצא ידו יקנה בית ואחר כך בסוף ימיו יחזור לבקש אומנות או יתפרנס מן הצדקה וכן הוא אומר בקללות אשה תארש בית תבנה כרם תטע כלומר יהיו מעשיך הפוכין כדי שלא תצליח את דרכיך ובברכה הוא אומר ויהי דוד לכל דרכיו משכיל וה' עמו
ולפי זה בימינו שתחילה נושאים אישה ורק אח"כ קונים דירה (בדרך כלל), והרבה פעמים גם עבודה מוצאים רק אחרי הנישואין, זה התקיימות הקללות ממש.
ואמנם עיי"ש בספר המפתח שמה שכתב הרמב"ם לגבי הפרנסה זה רק לשיטתו שאסור לת"ח התפרנס מאחרים.
הרמב"ם בפ"ה מדעות הלכה י"א: דרך בעלי דעה שיקבע לו אדם מלאכה המפרנסת אותו תחילה ואח"כ יקנה בית דירה ואחר כך ישא אשה שנאמר מי האיש אשר נטע כרם ולא חללו מי האיש אשר בנה בית חדש ולא חנכו מי האיש אשר ארש אשה ולא לקחה אבל הטפשין מתחילין לישא אשה ואח"כ אם תמצא ידו יקנה בית ואחר כך בסוף ימיו יחזור לבקש אומנות או יתפרנס מן הצדקה [b]וכן הוא אומר בקללות אשה תארש בית תבנה כרם תטע כלומר יהיו מעשיך הפוכין כדי שלא תצליח את דרכיך ובברכה הוא אומר ויהי דוד לכל דרכיו משכיל וה' עמו[/b]
ולפי זה בימינו שתחילה נושאים אישה ורק אח"כ קונים דירה (בדרך כלל), והרבה פעמים גם עבודה מוצאים רק אחרי הנישואין, זה התקיימות הקללות ממש.
ואמנם עיי"ש בספר המפתח שמה שכתב הרמב"ם לגבי הפרנסה זה רק לשיטתו שאסור לת"ח התפרנס מאחרים.