על ידי פשוטו של מקרא » ב' פברואר 18, 2019 4:00 pm
כל נושא האשכול הזה לא מובן, לא ברור מה רצה מי שפתח אותו, מה הוא חידש, מה הוא כתב, מה הוא מצא בפסוק.
השראת שכינה בישראל- זה הפסוק שהוא הביא, בתוכם הוא בתוך ישראל, לא בתוך כל אחד ואחד, וזה לא כתוב בפסוק שם, בחז"ל ורז"ל מופיע הביטוי שהשכינה שורה בישראל מן הסתם עשרות פעמים.
הגר"א והאלשיך הק' כתבו דבר אחר שהשכינה שורה בתוך כל אחד ואחד, והמדרש שאחד הידידים כאן הביא סה"כ כותב שזה 'דרש' כוונת המשכן, שהשכינה מצתמצמת בתוך בני ישראל, אבל המדרש עצמו אומר שאין זה פשט הפסוק.
א"כ נמצא שמה שהביאו כאן בשם ר' שמואל (לא צויין איזה ר' שמואל - אולי רוזובסקי, אולי סלנט) הוא בדיוק הפוך מהמדרש, ובמדרש מפורש שאין זה כוונת הכתוב אלא דרש !
כל נושא האשכול הזה לא מובן, לא ברור מה רצה מי שפתח אותו, מה הוא חידש, מה הוא כתב, מה הוא מצא בפסוק.
השראת שכינה בישראל- זה הפסוק שהוא הביא, בתוכם הוא בתוך ישראל, לא בתוך כל אחד ואחד, וזה לא כתוב בפסוק שם, בחז"ל ורז"ל מופיע הביטוי שהשכינה שורה בישראל מן הסתם עשרות פעמים.
הגר"א והאלשיך הק' כתבו דבר אחר שהשכינה שורה בתוך כל אחד ואחד, והמדרש שאחד הידידים כאן הביא סה"כ כותב שזה 'דרש' כוונת המשכן, שהשכינה מצתמצמת בתוך בני ישראל, אבל המדרש עצמו אומר שאין זה פשט הפסוק.
א"כ נמצא שמה שהביאו כאן בשם ר' שמואל (לא צויין איזה ר' שמואל - אולי רוזובסקי, אולי סלנט) הוא בדיוק הפוך מהמדרש, ובמדרש מפורש שאין זה כוונת הכתוב אלא דרש !