על ידי ארי במסתרים » ב' יוני 14, 2021 11:20 pm
יש דברים שיש אפשרות להבין את שני הצדדים, ורק שנראה להכריע כצד אחד. זה נקרא שיש שני צדדים ויש הכרעה.
בהרבה מהדוגמאות שציין הכותב לפני, ברור שיש שני צדדים, אין אדם בעולם שיאמר שהגאונים או רבינו תם הם לא צד. הויכוח הוא רק על ההכרעה.
אבל יש מקרים שאנשים ממציאים צד, שהוא לא מובן, ורק בצורה שטחית ניתן לטעות בו.
במקרה כזה, לא נכון לומר שיש שני צדדים, (נפק"מ לצרף לקולא במקומות מסויימים וכו'),
כי צד אחד הוא פשוט לא נכון.
לדוגמא:
אם אני תופס ביד דג, ורואה שהוא דג, ומישהו טוען שזה לחמניה,
וההוא מוציא חוברת עם תמונות מטוטשות שנראה שיש נקניק שיוצא וקטשופ שנשפך,
ואז אני כותב תגובה שזה הלשון של הדג, והדם שלו...
ואנשים מהצד מתחילים להגיד שיש כאן שתי צדדים, וספק דאורייתא לחומרא וכו',
אבל אני אומר לכל מי שמאמין לי, שברור שזה דג. ולא שייך כאן צד שני.
דוגמא בהלכה,
תולעים בדג מלוח.
אחד התחיל לעורר שיש שם תולעים,
והתחיל נידון גדול אם הם יוצאים מגוף הדג או לא,
פתאום בא מישהו והוכיח שכל התולעים האלו נמצאים רק בחלק מסויים של הדג, שהוא בכלל לא החלק שאוכלים (עי' ספרו של הרב קארפ החדש על תולעים),
כבר אי אפשר לומר שיש שני צדדים (עכ"פ אם מאמינים לו שהוא צודק, ולמשל הוא מראה לנו את זה בעיניים).
יש דברים שיש אפשרות להבין את שני הצדדים, ורק שנראה להכריע כצד אחד. זה נקרא שיש שני צדדים ויש הכרעה.
בהרבה מהדוגמאות שציין הכותב לפני, ברור שיש שני צדדים, אין אדם בעולם שיאמר שהגאונים או רבינו תם הם לא צד. הויכוח הוא רק על ההכרעה.
אבל יש מקרים שאנשים ממציאים צד, שהוא לא מובן, ורק בצורה שטחית ניתן לטעות בו.
במקרה כזה, לא נכון לומר שיש שני צדדים, (נפק"מ לצרף לקולא במקומות מסויימים וכו'),
כי צד אחד הוא פשוט לא נכון.
לדוגמא:
אם אני תופס ביד דג, ורואה שהוא דג, ומישהו טוען שזה לחמניה,
וההוא מוציא חוברת עם תמונות מטוטשות שנראה שיש נקניק שיוצא וקטשופ שנשפך,
ואז אני כותב תגובה שזה הלשון של הדג, והדם שלו...
ואנשים מהצד מתחילים להגיד שיש כאן שתי צדדים, וספק דאורייתא לחומרא וכו',
אבל אני אומר לכל מי שמאמין לי, שברור שזה דג. ולא שייך כאן צד שני.
דוגמא בהלכה,
תולעים בדג מלוח.
אחד התחיל לעורר שיש שם תולעים,
והתחיל נידון גדול אם הם יוצאים מגוף הדג או לא,
פתאום בא מישהו והוכיח שכל התולעים האלו נמצאים רק בחלק מסויים של הדג, שהוא בכלל לא החלק שאוכלים (עי' ספרו של הרב קארפ החדש על תולעים),
כבר אי אפשר לומר שיש שני צדדים (עכ"פ אם מאמינים לו שהוא צודק, ולמשל הוא מראה לנו את זה בעיניים).