על ידי אורח » ב' מאי 03, 2021 1:07 am
[quote="ארי במסתרים" post_id=6907 user_id=424]
1. הסבר איך כל דבר משתלשל מלמעלה עד למטה.
זה מרוכז בעיקר ב"עץ חיים", ומסתעף לאלפי נושאים שונים בשאר הספרים.
ללמוד הכל טוב, זה כמו ללמוד ש"ס שלם. לוקח שנים!
זה משליך על כל פרט במציאות. לפרטי פרטים. אין דבר נעלם.
2. הסבר מפורט ומדוייק מה הענין של כל המצוות והתפילות וכו',
כלומר, הסבר איך אפשר לומר שאנו נותנים לה' משהו על ידי המעשים והתפילות וכו' שלנו (ואיך זה עובד).
מהנקודה הזו יוצא הנקודה הבאה:
בהחלט אפשר לומר שמי שלא למד חכמת הקבלה, חסר לו טעם במצוות.
בודאי שיש לו. אבל לא כמו שהיה יכול להיות.
הוא לא מבין מה הוא עושה, ומה הענין לנענע ענפים. למי זה עוזר.
הגר"ש אויעבראך זצ"ל היה ממליץ לאברכים ללמוד קבלה, רק כדי שיקבלו טעם והתעוררות בעשיית המצוות.
שלא יהיה טפל בלי מלח.
זכור לי שגם בנפש החיים יש נוסח כזה, שתכלית לימוד הקבלה זה לעורר התלהבות בעשיית המצוות.
[/quote]
דברי הנפש החיים בסוף שער א', לגבי כוונות שגילו רשב,י והאר"י, ול"ד לגבי כל תורת הקבלה
[quote="ארי במסתרים" post_id=6907 user_id=424]
1. הסבר איך כל דבר משתלשל מלמעלה עד למטה.
זה מרוכז בעיקר ב"עץ חיים", ומסתעף לאלפי נושאים שונים בשאר הספרים.
ללמוד הכל טוב, זה כמו ללמוד ש"ס שלם. לוקח שנים!
זה משליך על כל פרט במציאות. לפרטי פרטים. אין דבר נעלם.
2. הסבר מפורט ומדוייק מה הענין של כל המצוות והתפילות וכו',
כלומר, הסבר איך אפשר לומר שאנו נותנים לה' משהו על ידי המעשים והתפילות וכו' שלנו (ואיך זה עובד).
מהנקודה הזו יוצא הנקודה הבאה:
בהחלט אפשר לומר שמי שלא למד חכמת הקבלה, חסר לו טעם במצוות.
בודאי שיש לו. אבל לא כמו שהיה יכול להיות.
הוא לא מבין מה הוא עושה, ומה הענין לנענע ענפים. למי זה עוזר.
הגר"ש אויעבראך זצ"ל היה ממליץ לאברכים ללמוד קבלה, רק כדי שיקבלו טעם והתעוררות בעשיית המצוות.
שלא יהיה טפל בלי מלח.
זכור לי שגם בנפש החיים יש נוסח כזה, שתכלית לימוד הקבלה זה לעורר התלהבות בעשיית המצוות.
[/quote]
דברי הנפש החיים בסוף שער א', לגבי כוונות שגילו רשב,י והאר"י, ול"ד לגבי כל תורת הקבלה