על ידי אורח » ה' מרץ 28, 2024 8:52 pm
וכמובן שקידוש לבנה אינה דוגמא מובהקת, כי לצורך הידור במצווה, תוספת כוונה יישוב הדעת וכו' בלא"ה נוקטים שעדיף מדינא דזריזין מקדימין. והטעם היותר נקוט, הוא שדין הזריזות הוא כשכבר עומד לקיים המצווה, שלא ישתהה בגלל דברים אחרים או לחינם, אבל כשעדיין לא בא לידו מאיזה סיבה (ולזה שייך לדון אם סיבה קבלית או חסידית וכיו"ב נחשבת סיבה ודו"ק), עדיין אי"צ להזדרז.
וכעי"ז (בשונה!!!) יש בדין תדיר ושאינו תדיר, דתדיר קודם, היינו בשניהם עומדים לפניו כבר, שמוכן מצידו לעשותם, רק אינו יודע מה להקדים (ומובן שגם בהקדמה זו י"ל שמתקיים ענין דזריזין מקדימין, שי"א שהוא מדאורייתא ואכמ"ל, וחידוש).
וכמובן שקידוש לבנה אינה דוגמא מובהקת, כי לצורך הידור במצווה, תוספת כוונה יישוב הדעת וכו' בלא"ה נוקטים שעדיף מדינא דזריזין מקדימין. והטעם היותר נקוט, הוא שדין הזריזות הוא כשכבר עומד לקיים המצווה, שלא ישתהה בגלל דברים אחרים או לחינם, אבל כשעדיין לא בא לידו מאיזה סיבה (ולזה שייך לדון אם סיבה קבלית או חסידית וכיו"ב נחשבת סיבה ודו"ק), עדיין אי"צ להזדרז.
וכעי"ז (בשונה!!!) יש בדין תדיר ושאינו תדיר, דתדיר קודם, היינו בשניהם עומדים לפניו כבר, שמוכן מצידו לעשותם, רק אינו יודע מה להקדים (ומובן שגם בהקדמה זו י"ל שמתקיים ענין דזריזין מקדימין, שי"א שהוא מדאורייתא ואכמ"ל, וחידוש).