על ידי סערצע » ה' נובמבר 18, 2021 3:39 am
הקדמה כללית: כאמור, עצם הענין לנסח 'מתודה' ברורה ושיטתית בנושא אינה מקובלת על הכל ב'זרם המרכזי'. המהלך הרווח הוא שמדובר ב"רבי'שע ענינים', כאלו שאין לנו בהם שיג ושיח, והעיקר הוא לקיים הוראות־קדשו ולשמור לעשות ככל המצוה אשר ציוה ה"א אותנו
(דהיינו: לא להתעלם מעצם ענין ההסתלקות, אלא לומר קדיש ומשניות וכו' כנהוג, ויחד עם זאת - ברור לַכֹּל כי אין בכך נפק"מ להתקשרות האישית כלפי כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זי"ע). רק היות ומר ביקש לחזות ב'שיטה סדורה' - ציינתי לספר הנזכר...
(יש גם קיצוניות הימנה. יעו"ע ס' 'יתבררו ויתלבנו' להגרי"ח סופר שליט"א).
וכעת להערות, על סדרן:
למה זה תשאל לשמי כתב: ↑
א. כצפוי, המילה 'פטירה' לא עלתה על דל שפתותיהם. אלא 'הסתלקות'.
ודאי שלא יתבטאו כך!
וכנהוג במקהלות חסידים כשמדברים אודות רבותיהם.
למה זה תשאל לשמי כתב: ↑ב. שם עמוד 6: הרבי מתבטא בפירוש 'וגם אצלנו לא נעשה שינוי שנחשוב שהרי לא נמצא אתנו ח"ו', אם אין בכך שלילה מוחלטת של ה'אנטי', איני יודע מהי שלילה (אגב באותו ציטוט נדצ"ל 'יעזוב').
כדאי להסתכל במקור (כנסמן שם: 'תורת מנחם' ח"א
ע' 16).
הלשון הוא "שנחשוב שהרבי לא נמצא אתנו ח"ו"; וגם
מפורש שם דמ"מ צ"ל 'קדיש' וכו', ואין בזה סתירה.
והן־הן הדברים המבוארים באגה"ק סי' זך וביאורו.
מהו 'כנ"ל'?
ככלל, המלצתי היא לעיין
במקור.
כנראה בחוש, הדבר מוסיף בהבנת הדברים לנכון - עד שבלתי־אפשרי לדון בלא זה.
למה זה תשאל לשמי כתב: ↑ד. שם עמוד 7. כאן ניתן לראות אולי מעין רמז, 'צדיקא דאתפטר', ועמ' 10 'הגוף שנקבר בעפר'.
סליחה, אך מה שח מר?!
שיחות־קדשו של כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זי"ע בתקופה זו, וגם לאחרי', מלאות בהתאוננות על שארעה ההסתלקות כו'. בשנים האחרונות הי' זה כמעט כמטבע־לשון: "והקיצו ורננו
שוכני עפר, וכ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו בתוכם ובראשם"!
ולכן?! ראה להלן ס"ז.
שמא נדרש להזכיר: מקור הביטוי הוא ממכתב כ"ק אדמו"ר מהוריי"צ מליובאוויטש נ"ע, אודות הסתלקות כ"ק אביו אדמו"ר מהורש"ב נ"ע! (נדפס באגרות־קדשו ח"א ע' קמא). 'כמדומני' שאין חולק כי באותם ימים כיהן רבי 'ממשיך' וממלא־מקום, ואעפ"כ התבטא כנ"ל.
למה זה תשאל לשמי כתב: ↑ו. עמוד 13: על השאלה 'האם יש הבדל בין י' שבט לג' תמוז, 'מבין' הכותב סוכ"ס כי ישנו הבדל 'קל' בין פטירת רבי כשיש ממשיך לבין כשאין [שהלא לא ייתכן נשיא שמיני], לפתע כבר 'אין לו עסק בנסתרות', כאשר גם הרבי לא התבטא עד קבלת הנשיאות על 'הדור השביעי' אלא שהרבי הוא הריי"צ בפועל ממש, ובגיחוך רב הוא עושה 'פלגינן', כלומר הרבי ממשיך להנהיג אותנו, שום דבר לא השתנה, וכל ההבדל 'הקטן' הוא 'הסתלקות'... כמה צריך להתאמץ להוציא את דברי הרבי מפשטן? הרבי אמר בהתבטאו על הריי"צ 'נשמתו בי' והצביע על עצמו. מובן איפוא כי עקב חסרון ממשיך כיום מוכרח להיות הנהגה גשמית (אם כי לא בגוף ממש וכו').
כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זי"ע לא הצביע על עצמו! גם לגוזמאות יש גבול.
ובכלל, כדרכו בקודש - ציין כ'מקור' לכך את דברי כ"ק חותנו אדמו"ר מהוריי"צ נ"ע בשעתו (אודות כ"ק אביו אדמו"ר מהורש"ב נ"ע).
ולעצם הנושא: אכן ברור שיש הבדל, וגם פשוט ומובן שאין לנו עסק בנסתרות. הוא כתב זאת, כמה מפליא, מפני ש
זו האמת...
הוצאת דברים מפשטן היא, למשל, לטעון כי ב'שעתו' הי' אפשר גם לומר קדיש וכו', אך עכשיו הדבר הוא בלתי־אפשרי, שכן
(בהוצאת מילים מהקשרן בצורה הגסה ביותר, אחר המחילה) "אין שינוי דגניזה"...
ככל הדברים האמורים שם התבטא כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זי"ע
בפירוש משך עשיריות בשנים. בשעתו לא הובן מהו הצורך בדיבורים כאלה ומהי התועלת בכך, אך כיום - בבחי' 'חכמה שלאחר מעשה' - מובן היטב, והוא ככלל הידוע
[המצוטט גם במאמר האחרון אותו חילק כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זי"ע ביד־קדשו לכל הקהל, ד"ה 'ואתה תצוה' ה'תשמ"א ס"ז ובהע' 40] "שלאחרי שהאדם פוסק מדעתו דינו של חבירו, פוסק דין לעצמו שלא מדעתו, כיון שע"פ 'דין' זה עושים 'חשבון' בנוגע למצבו הוא", ובנדו"ד -
פסק כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זי"ע את ה'דין' על עצמו, כי גם אחר שארע מה שארע כו', מ"מ הנהגתו את צאן מרעיתו ממשיכה כמקדם, בלי שום שינוי ח"ו!
ולענין ההנהגה ה'גשמית' - כבר הורה לנו בזה דברים פשוטים וברורים במילים מפורשות עד לאחת, "ברחל בתך הקטנה": בעניני הלכה יפנו לרב מורה־הוראה דקהלת חב"ד שבסביבתו, בענינים רוחניים - ל'משפיע' (כתקנת־קדשו בחיזוק דברי המשנה 'עשה לך רב'), בעניני רפואה ל'רופא ידיד' (ומה טוב - ב' או ג' רופאים), ובענינים גשמיים - ל'ידידים מבינים'.
למה זה תשאל לשמי כתב: ↑ז. עמוד 14: גם לדעת הכותב, הרבי מרגיש אותנו בדיוק כמקדם, 'כמדומה' שרגשות הם דבר שאינו שייך אצל אלו שאינם בין החיים.
ראה זח"ג עא, ב (ובכל הענין שם): "צדיקא דאתפטר - אשתכח בכולהו עלמין יתיר מבחיוהי"; "ועלמא לא אתקיים אלא בגיניהון דצדיקייא, דאינון מגינין על עלמא" כו'. אכן, "המתים דייקא, דאינון חייבי עלמא" "אינם יודעים מאומה", אבל הצדיקים יודעים בצרת בניהם ותלמידיהם (וכמפורש בעוד ממארז"ל, ולא עתה עת האסף).
וכאמור, דבריו מיוסדים על האמור בשיחות־קדשו של כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זי"ע (למשל, ב'תורת מנחם' ח"א
ע' 16, הנסמן לעיל) - שאינן סותרות (כמובן) לעובדה שקרע 'קריעה', וישב 'שבעה', ואמר 'קדיש', ונהג מנהגי הילולא וכו' וכו'.
למה זה תשאל לשמי כתב: ↑ח. שם. הכותב שואל גם הוא כיצד כל המפעלים ממשיכים. הוא אינו מקבל את זה שהמנהל כאן למעשה, אלא ע"ד 'אבא מסתכל מלמעלה', וכלשונו 'עם כל הסימנים של דבר חי'. מה שהולך כמו חי פועל כמו חי ומשפיע כמו חי, הוא חי!. נו באמת.
אמת. הוא חי!
בחייהם של הצדיקים, שהם
אמונה יראה ואהבה, כמבואר באגה"ק סי' זך וביאורו; ולא כדעת הטועים, המצריכים דוקא 'גוף גשמי' וכיו"ב.
למה זה תשאל לשמי כתב: ↑ט. שם ס"ע 16: ואין לטעון וכו'. אם היה הרבי מתבטא 'קיום השליחות' ותו לא, מילא, אבל הוא מדגיש דמיירי בנשיא דורנו... אז 'מדביקים' את זה על עכשיו, והנה 'יש לנו הוראה מפורשת מהרבי'. האם אין זה פארודיה מניה וביה בלא צורך בחוברת פארודית?
יעוי' לעיל ס"ה.
למה זה תשאל לשמי כתב: ↑י. עמ' 17. כאן מגיע הכותב המלומד ל'מודל קובלר – רוס' של הכחשה כתגובה לאסון. ומי לנו יתקע, שמעדת ה'אנטי' אינה הכחשה, של אינספור התבטאויות אחרות של הרבי בעניין? ואיך יפרנס את אמירות הרבי גופא על הריי"צ? אלו מודלים ידביק להם?
הכותב מביא את מודל קובלר-רוס כ'הרמה להנחתה', שנשתנה בזה הפלג המשיחי מכל דרי עלמא...
וכאמור לעיל, ההוכחה הטובה ביותר היא - מה
נהג בפועל כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זי"ע ביחס לכ"ק חותנו אדמו"ר מהוריי"צ נ"ע, יחד ו'על־אף' שלל ההתבטאויות הנזכרות.
למה זה תשאל לשמי כתב: ↑יא. עמ' 17: 'אצלנו המגמה הפוכה, ותארי הרבי ע"י המוסדות וכו'. נו. להביא ראיה להאנטי ממנהג האנטי... בבחינת: 'וכי מי שזכה לגילוי אליהו לא ידבר אמת?...'
כנראה לא הובן. הכוונה לאלה הנמנים כיום במוצהר
על הפלג המשיחי! (כדוגמת הרשד"ב הלוי וולפא, ועוד).
למה זה תשאל לשמי כתב: ↑יב. עמ' 18 'איש לא טרח להתייחס לטענות אלה ברצינות'. נו, אולי הגיע הזמן סוכ"ס? לכתוב העלבות לענקי רוח וכנ"ל אינם מדרך הישר אחר המחילה מהכותב הנ"ל.
לא מדובר על ענקי־רוח, וכנראה למתבונן בסרט הידוע ממהלך הלוי' ביום ג' תמוז תשנ"ד. וד"ב.
למה זה תשאל לשמי כתב: ↑יג. עמ' 18: ראיה מ'בית משיח' לכך שהתגובות השתנו. כידוע בית משיח הוקם עקב בבתעלמות מהמשיחיים בכת"ע אחרים. מה רצה הכותב, שהעתון יופיע בד' תמוז תשנ"ד? ברור שהדבר ייקח זמן והפנמה כי אין ברירה אחרת וכו'.
מדובר על השנה הראשונה להופעתו
(וליתר דיוק: השנתיים הראשונות, שכן - ככל הזכור לי - החל השינוי בזה לקראת תשרי תשנ"ז), בה הוזכרה ההליכה ל'אהל' הק' כדבר הפשוט.
מה בדיוק לא 'הופנם' עדיין?! ש"אין שינוי דגניזה"?...
למה זה תשאל לשמי כתב: ↑יד. עמ' 19: קמו אנשים שחושבים שהם מבינים כל דבר. ממש לא! גם המשיחיסטים לא מתיימרים להבין הכל, ואדרבה... אולי ה'אנטי' חייבים להבין כל דבר, ואינם מוכנים להישאר בצ"ע מול אירועי ג' תמוז?
כבר נתבאר לעיל, ואחזור עוד הפעם: אנשי 'הזרם המרכזי'
אינם טוענים ל'שיטה סדורה'. אדרבא: איננו יודעים מפני מה ארע מה שארע, איננו מבינים התבטאויות כאלה ואחרות, ואעפ"כ - נחזיק בכל אומץ ועוז בהמשך עבודתו הק' ככל מפעליו ועניניו ו'מבצעי המצוות' שיסד, בהתקשרות אליו ע"י לימוד תורתו וההליכה בדרכיו אשר הורנו נס"ו.
הפלג המשיחי הוא שטוען כי הכל מובן, וכי מהשיחות בנושא מוכרח לומר כך וכך, וענין 'גוף גשמי' הוא בבחי' זו ולא אחרת, וכו' וכו'.
הקצף יצא במיקומו המדויק.
טו. והעיקר: כל הדיונים הללו הם זוטריים, משניים לחלוטין. במדה מרובה, כבר נרגעה המחלוקת בימינו...
הרוצה למדוד את השפעתו של כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זי"ע בימינו - יואיל להכנס לשעה קלה בהיכלי ישיבות תות"ל, יתבונן במאות בחורי־החמד השוקדים בלימוד התוה"ק בהתמדה, יעיין בקבצים התורניים היוצאים תמידים כסדרם ומלאים במערכות תורניות מעמיקות. ואם בזוית אחרת רצונו, יפנה לאחד מבתי־חב"ד העוסקים בקרוב בני־הנוער, ויראה בקיום הנבואה "הִנֵּ֣ה ׀ יָמִ֣ים בָּאִ֗ים נְאֻם֙ ה֣' אֱ-לֹקִ֔ים וְהִשְׁלַחְתִּ֥י רָעָ֖ב בָּאָ֑רֶץ לֹא־רָעָ֤ב לַלֶּ֙חֶם֙ וְלֹֽא־צָמָ֣א לַמַּ֔יִם כִּ֣י אִם־לִשְׁמֹ֔עַ אֵ֖ת דִּבְרֵ֥י הֽ'", "וְהָיָ֣' אַחֲרֵי־כֵ֗ן אֶשְׁפּ֤וֹךְ אֶת־רוּחִי֙ עַל־כׇּל־בָּשָׂ֔ר". "מה זרעו בחיים - אף הוא בחיים"!
הקדמה כללית: כאמור, עצם הענין לנסח 'מתודה' ברורה ושיטתית בנושא אינה מקובלת על הכל ב'זרם המרכזי'. המהלך הרווח הוא שמדובר ב"רבי'שע ענינים', כאלו שאין לנו בהם שיג ושיח, והעיקר הוא לקיים הוראות־קדשו ולשמור לעשות ככל המצוה אשר ציוה ה"א אותנו [size=85](דהיינו: לא להתעלם מעצם ענין ההסתלקות, אלא לומר קדיש ומשניות וכו' כנהוג, ויחד עם זאת - ברור לַכֹּל כי אין בכך נפק"מ להתקשרות האישית כלפי כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זי"ע)[/size]. רק היות ומר ביקש לחזות ב'שיטה סדורה' - ציינתי לספר הנזכר... [size=85](יש גם קיצוניות הימנה. יעו"ע ס' 'יתבררו ויתלבנו' להגרי"ח סופר שליט"א)[/size].
וכעת להערות, על סדרן:
[quote="למה זה תשאל לשמי" post_id=7760 user_id=470]
א. כצפוי, המילה 'פטירה' לא עלתה על דל שפתותיהם. אלא 'הסתלקות'.[/quote]ודאי שלא יתבטאו כך!
וכנהוג במקהלות חסידים כשמדברים אודות רבותיהם.
[quote="למה זה תשאל לשמי" post_id=7760 user_id=470]ב. שם עמוד 6: הרבי מתבטא בפירוש 'וגם אצלנו לא נעשה שינוי שנחשוב שהרי לא נמצא אתנו ח"ו', אם אין בכך שלילה מוחלטת של ה'אנטי', איני יודע מהי שלילה (אגב באותו ציטוט נדצ"ל 'יעזוב').[/quote]כדאי להסתכל במקור (כנסמן שם: 'תורת מנחם' ח"א [url=https://beta.hebrewbooks.org/reader/reader.aspx?sfid=25033#p=16&fitMode=fitwidth&hlts=&ocr=]ע' 16[/url]).
הלשון הוא "שנחשוב שהרבי לא נמצא אתנו ח"ו"; וגם [b]מפורש[/b] שם דמ"מ צ"ל 'קדיש' וכו', ואין בזה סתירה.
והן־הן הדברים המבוארים באגה"ק סי' זך וביאורו.
[quote="למה זה תשאל לשמי" post_id=7760 user_id=470]ג. שם 'מצב יותר רוחני, וגופא בתר רישא גריר'! כנ"ל.[/quote]מהו 'כנ"ל'?
ככלל, המלצתי היא לעיין [url=https://beta.hebrewbooks.org/reader/reader.aspx?sfid=15950#p=320&fitMode=fitwidth&hlts=&ocr=]במקור[/url]. [b]כנראה בחוש[/b], הדבר מוסיף בהבנת הדברים לנכון - עד שבלתי־אפשרי לדון בלא זה.
[quote="למה זה תשאל לשמי" post_id=7760 user_id=470]ד. שם עמוד 7. כאן ניתן לראות אולי מעין רמז, 'צדיקא דאתפטר', ועמ' 10 'הגוף שנקבר בעפר'.[/quote]סליחה, אך מה שח מר?!
שיחות־קדשו של כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זי"ע בתקופה זו, וגם לאחרי', מלאות בהתאוננות על שארעה ההסתלקות כו'. בשנים האחרונות הי' זה כמעט כמטבע־לשון: "והקיצו ורננו [u]שוכני עפר[/u], וכ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו בתוכם ובראשם"!
[quote="למה זה תשאל לשמי" post_id=7760 user_id=470]שם עמ' 8: שרועי ישראל לא ייפרדו מעל צאן מרעיתם.[/quote]ולכן?! ראה להלן ס"ז.
[size=85]שמא נדרש להזכיר: מקור הביטוי הוא ממכתב כ"ק אדמו"ר מהוריי"צ מליובאוויטש נ"ע, אודות הסתלקות כ"ק אביו אדמו"ר מהורש"ב נ"ע! (נדפס באגרות־קדשו ח"א ע' קמא). 'כמדומני' שאין חולק כי באותם ימים כיהן רבי 'ממשיך' וממלא־מקום, ואעפ"כ התבטא כנ"ל.[/size]
[quote="למה זה תשאל לשמי" post_id=7760 user_id=470]ו. עמוד 13: על השאלה 'האם יש הבדל בין י' שבט לג' תמוז, 'מבין' הכותב סוכ"ס כי ישנו הבדל 'קל' בין פטירת רבי כשיש ממשיך לבין כשאין [שהלא לא ייתכן נשיא שמיני], לפתע כבר 'אין לו עסק בנסתרות', כאשר גם הרבי לא התבטא עד קבלת הנשיאות על 'הדור השביעי' אלא שהרבי הוא הריי"צ בפועל ממש, ובגיחוך רב הוא עושה 'פלגינן', כלומר הרבי ממשיך להנהיג אותנו, שום דבר לא השתנה, וכל ההבדל 'הקטן' הוא 'הסתלקות'... כמה צריך להתאמץ להוציא את דברי הרבי מפשטן? הרבי אמר בהתבטאו על הריי"צ 'נשמתו בי' והצביע על עצמו. מובן איפוא כי עקב חסרון ממשיך כיום מוכרח להיות הנהגה גשמית (אם כי לא בגוף ממש וכו').[/quote]כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זי"ע לא הצביע על עצמו! גם לגוזמאות יש גבול. [size=85]ובכלל, כדרכו בקודש - ציין כ'מקור' לכך את דברי כ"ק חותנו אדמו"ר מהוריי"צ נ"ע בשעתו (אודות כ"ק אביו אדמו"ר מהורש"ב נ"ע).[/size]
ולעצם הנושא: אכן ברור שיש הבדל, וגם פשוט ומובן שאין לנו עסק בנסתרות. הוא כתב זאת, כמה מפליא, מפני ש[b]זו האמת[/b]...
הוצאת דברים מפשטן היא, למשל, לטעון כי ב'שעתו' הי' אפשר גם לומר קדיש וכו', אך עכשיו הדבר הוא בלתי־אפשרי, שכן [size=85](בהוצאת מילים מהקשרן בצורה הגסה ביותר, אחר המחילה)[/size] "אין שינוי דגניזה"...
ככל הדברים האמורים שם התבטא כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זי"ע [b]בפירוש[/b] משך עשיריות בשנים. בשעתו לא הובן מהו הצורך בדיבורים כאלה ומהי התועלת בכך, אך כיום - בבחי' 'חכמה שלאחר מעשה' - מובן היטב, והוא ככלל הידוע [size=85][המצוטט גם במאמר האחרון אותו חילק כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זי"ע ביד־קדשו לכל הקהל, ד"ה 'ואתה תצוה' ה'תשמ"א ס"ז ובהע' 40][/size] "שלאחרי שהאדם פוסק מדעתו דינו של חבירו, פוסק דין לעצמו שלא מדעתו, כיון שע"פ 'דין' זה עושים 'חשבון' בנוגע למצבו הוא", ובנדו"ד - [b]פסק כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זי"ע את ה'דין' על עצמו[/b], כי גם אחר שארע מה שארע כו', מ"מ הנהגתו את צאן מרעיתו ממשיכה כמקדם, בלי שום שינוי ח"ו!
ולענין ההנהגה ה'גשמית' - כבר הורה לנו בזה דברים פשוטים וברורים במילים מפורשות עד לאחת, "ברחל בתך הקטנה": בעניני הלכה יפנו לרב מורה־הוראה דקהלת חב"ד שבסביבתו, בענינים רוחניים - ל'משפיע' (כתקנת־קדשו בחיזוק דברי המשנה 'עשה לך רב'), בעניני רפואה ל'רופא ידיד' (ומה טוב - ב' או ג' רופאים), ובענינים גשמיים - ל'ידידים מבינים'.
[quote="למה זה תשאל לשמי" post_id=7760 user_id=470]ז. עמוד 14: גם לדעת הכותב, הרבי מרגיש אותנו בדיוק כמקדם, 'כמדומה' שרגשות הם דבר שאינו שייך אצל אלו שאינם בין החיים.[/quote]ראה זח"ג עא, ב (ובכל הענין שם): "צדיקא דאתפטר - אשתכח בכולהו עלמין יתיר מבחיוהי"; "ועלמא לא אתקיים אלא בגיניהון דצדיקייא, דאינון מגינין על עלמא" כו'. אכן, "המתים דייקא, דאינון חייבי עלמא" "אינם יודעים מאומה", אבל הצדיקים יודעים בצרת בניהם ותלמידיהם (וכמפורש בעוד ממארז"ל, ולא עתה עת האסף).
וכאמור, דבריו מיוסדים על האמור בשיחות־קדשו של כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זי"ע (למשל, ב'תורת מנחם' ח"א [url=https://beta.hebrewbooks.org/reader/reader.aspx?sfid=25033#p=16&fitMode=fitwidth&hlts=&ocr=]ע' 16[/url], הנסמן לעיל) - שאינן סותרות (כמובן) לעובדה שקרע 'קריעה', וישב 'שבעה', ואמר 'קדיש', ונהג מנהגי הילולא וכו' וכו'.
[quote="למה זה תשאל לשמי" post_id=7760 user_id=470]ח. שם. הכותב שואל גם הוא כיצד כל המפעלים ממשיכים. הוא אינו מקבל את זה שהמנהל כאן למעשה, אלא ע"ד 'אבא מסתכל מלמעלה', וכלשונו 'עם כל הסימנים של דבר חי'. מה שהולך כמו חי פועל כמו חי ומשפיע כמו חי, הוא חי!. נו באמת.[/quote]אמת. הוא חי! [u]בחייהם של הצדיקים[/u], שהם [b]אמונה יראה ואהבה[/b], כמבואר באגה"ק סי' זך וביאורו; ולא כדעת הטועים, המצריכים דוקא 'גוף גשמי' וכיו"ב.
[quote="למה זה תשאל לשמי" post_id=7760 user_id=470]ט. שם ס"ע 16: ואין לטעון וכו'. אם היה הרבי מתבטא 'קיום השליחות' ותו לא, מילא, אבל הוא מדגיש דמיירי בנשיא דורנו... אז 'מדביקים' את זה על עכשיו, והנה 'יש לנו הוראה מפורשת מהרבי'. האם אין זה פארודיה מניה וביה בלא צורך בחוברת פארודית?[/quote]יעוי' לעיל ס"ה.
[quote="למה זה תשאל לשמי" post_id=7760 user_id=470]י. עמ' 17. כאן מגיע הכותב המלומד ל'מודל קובלר – רוס' של הכחשה כתגובה לאסון. ומי לנו יתקע, שמעדת ה'אנטי' אינה הכחשה, של אינספור התבטאויות אחרות של הרבי בעניין? ואיך יפרנס את אמירות הרבי גופא על הריי"צ? אלו מודלים ידביק להם?[/quote]הכותב מביא את מודל קובלר-רוס כ'הרמה להנחתה', שנשתנה בזה הפלג המשיחי מכל דרי עלמא...
וכאמור לעיל, ההוכחה הטובה ביותר היא - מה [b]נהג בפועל[/b] כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זי"ע ביחס לכ"ק חותנו אדמו"ר מהוריי"צ נ"ע, יחד ו'על־אף' שלל ההתבטאויות הנזכרות.
[quote="למה זה תשאל לשמי" post_id=7760 user_id=470]יא. עמ' 17: 'אצלנו המגמה הפוכה, ותארי הרבי ע"י המוסדות וכו'. נו. להביא ראיה להאנטי ממנהג האנטי... בבחינת: 'וכי מי שזכה לגילוי אליהו לא ידבר אמת?...'[/quote]כנראה לא הובן. הכוונה לאלה הנמנים כיום במוצהר [b]על הפלג המשיחי[/b]! (כדוגמת הרשד"ב הלוי וולפא, ועוד).
[quote="למה זה תשאל לשמי" post_id=7760 user_id=470]יב. עמ' 18 'איש לא טרח להתייחס לטענות אלה ברצינות'. נו, אולי הגיע הזמן סוכ"ס? לכתוב העלבות לענקי רוח וכנ"ל אינם מדרך הישר אחר המחילה מהכותב הנ"ל.[/quote]לא מדובר על ענקי־רוח, וכנראה למתבונן בסרט הידוע ממהלך הלוי' ביום ג' תמוז תשנ"ד. וד"ב.
[quote="למה זה תשאל לשמי" post_id=7760 user_id=470]יג. עמ' 18: ראיה מ'בית משיח' לכך שהתגובות השתנו. כידוע בית משיח הוקם עקב בבתעלמות מהמשיחיים בכת"ע אחרים. מה רצה הכותב, שהעתון יופיע בד' תמוז תשנ"ד? ברור שהדבר ייקח זמן והפנמה כי אין ברירה אחרת וכו'.[/quote]מדובר על השנה הראשונה להופעתו [size=85](וליתר דיוק: השנתיים הראשונות, שכן - ככל הזכור לי - החל השינוי בזה לקראת תשרי תשנ"ז)[/size], בה הוזכרה ההליכה ל'אהל' הק' כדבר הפשוט.
מה בדיוק לא 'הופנם' עדיין?! ש"אין שינוי דגניזה"?...
[quote="למה זה תשאל לשמי" post_id=7760 user_id=470]יד. עמ' 19: קמו אנשים שחושבים שהם מבינים כל דבר. ממש לא! גם המשיחיסטים לא מתיימרים להבין הכל, ואדרבה... אולי ה'אנטי' חייבים להבין כל דבר, ואינם מוכנים להישאר בצ"ע מול אירועי ג' תמוז?[/quote]כבר נתבאר לעיל, ואחזור עוד הפעם: אנשי 'הזרם המרכזי' [b]אינם[/b] טוענים ל'שיטה סדורה'. אדרבא: איננו יודעים מפני מה ארע מה שארע, איננו מבינים התבטאויות כאלה ואחרות, ואעפ"כ - נחזיק בכל אומץ ועוז בהמשך עבודתו הק' ככל מפעליו ועניניו ו'מבצעי המצוות' שיסד, בהתקשרות אליו ע"י לימוד תורתו וההליכה בדרכיו אשר הורנו נס"ו.
הפלג המשיחי הוא שטוען כי הכל מובן, וכי מהשיחות בנושא מוכרח לומר כך וכך, וענין 'גוף גשמי' הוא בבחי' זו ולא אחרת, וכו' וכו'.
הקצף יצא במיקומו המדויק.
טו. והעיקר: כל הדיונים הללו הם זוטריים, משניים לחלוטין. במדה מרובה, כבר נרגעה המחלוקת בימינו...
הרוצה למדוד את השפעתו של כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זי"ע בימינו - יואיל להכנס לשעה קלה בהיכלי ישיבות תות"ל, יתבונן במאות בחורי־החמד השוקדים בלימוד התוה"ק בהתמדה, יעיין בקבצים התורניים היוצאים תמידים כסדרם ומלאים במערכות תורניות מעמיקות. ואם בזוית אחרת רצונו, יפנה לאחד מבתי־חב"ד העוסקים בקרוב בני־הנוער, ויראה בקיום הנבואה "הִנֵּ֣ה ׀ יָמִ֣ים בָּאִ֗ים נְאֻם֙ ה֣' אֱ-לֹקִ֔ים וְהִשְׁלַחְתִּ֥י רָעָ֖ב בָּאָ֑רֶץ לֹא־רָעָ֤ב לַלֶּ֙חֶם֙ וְלֹֽא־צָמָ֣א לַמַּ֔יִם כִּ֣י אִם־לִשְׁמֹ֔עַ אֵ֖ת דִּבְרֵ֥י הֽ'", "וְהָיָ֣' אַחֲרֵי־כֵ֗ן אֶשְׁפּ֤וֹךְ אֶת־רוּחִי֙ עַל־כׇּל־בָּשָׂ֔ר". "מה זרעו בחיים - אף הוא בחיים"!