חשבתי להביא ראיה לנידון מהגמ' הידועה בב"מ [פ"ה ע"א] על יסורין דרבי שע"י מעשה הלכו:
יומא חד הוה קא כנשא אמתיה דרבי ביתא, הוה שדיא בני כרכושתא וקא כנשא להו, אמר לה: שבקינהו, כתיב ורחמיו על כל מעשיו. אמרו: הואיל ומרחם - נרחם עליה.
ואין מכוונתי להוכיח כלימוד הלכה למעשה מהנהגת חסידותו של רבי, שאנו רקים מכל המעלות הגדולות והקדושות שהיו לו.
אך מה שכן עורר את מחשבתי, דמ"מ החסידות הזו נוגעת על חשבון צערה של "אמתיה דרבי", שלמרות שגם היא לא
היתה אשה פשוטה, וכמבואר במקומות רבים שהיתה מכריעה ואף פושטת ספיקות שהיו לחכמים [בדקדוקי לשון ועוד]
אך מסתבר שטבע בנ"א היה לה, ועכבר הוא ייצור בלתי חברתי שאין דעת הבריות סובלת לראותו מסתובב בבתים.
ולכאו' ההסבר הוא, שאה"נ יש קושי לאדם, אבל עכ"ז זה לא מוריד מהצורך לדאוג לטובתן של בעלי החיים.
כמובן שהדברים מחודשים, ולא מספיק מובנים. אשמח לשמוע מה אומרים על כך חברי היקרים.
חשבתי להביא ראיה לנידון מהגמ' הידועה בב"מ [פ"ה ע"א] על יסורין דרבי שע"י מעשה הלכו:
[quote]יומא חד הוה קא כנשא אמתיה דרבי ביתא, הוה שדיא בני כרכושתא וקא כנשא להו, אמר לה: שבקינהו, כתיב ורחמיו על כל מעשיו. אמרו: הואיל ומרחם - נרחם עליה.[/quote]
ואין מכוונתי להוכיח כלימוד הלכה למעשה מהנהגת חסידותו של רבי, שאנו רקים מכל המעלות הגדולות והקדושות שהיו לו.
אך מה שכן עורר את מחשבתי, דמ"מ החסידות הזו נוגעת על חשבון צערה של "אמתיה דרבי", שלמרות שגם היא לא
היתה אשה פשוטה, וכמבואר במקומות רבים שהיתה מכריעה ואף פושטת ספיקות שהיו לחכמים [בדקדוקי לשון ועוד]
אך מסתבר שטבע בנ"א היה לה, ועכבר הוא ייצור בלתי חברתי שאין דעת הבריות סובלת לראותו מסתובב בבתים.
ולכאו' ההסבר הוא, שאה"נ יש קושי לאדם, אבל עכ"ז זה לא מוריד מהצורך לדאוג לטובתן של בעלי החיים.
כמובן שהדברים מחודשים, ולא מספיק מובנים. אשמח לשמוע מה אומרים על כך חברי היקרים.