על ידי ענף עץ אבות » ב' מאי 04, 2020 3:22 pm
אך בעיקר מה שמפריע לי בכל זה הוא, שאליבא דאמת אינני משוכנע עד כמה דברים אלו קולעים ומדוייקים.
שמתוכן דברי האיומים הללו, היה משתמע אצלי שככל שהאדם דבק יותר ב"מקבלות", יש לו יותר ס"ד להצליח,
ומי שפחות מקבל הרי שפחות מצליח.
ובזה אני מסתייג, דזה נכון שמי שבגאוות לבו ממאן לשמוע ולקבל מהגדולים ממנו, בודאי שדרך בדרך עקומה ובלתי
סלולה, ומן הסתם האחרים לא יעיפו אליו מבט. [וכפי שראיתי השגה חזקה על אחד המחברים שהתפאר בכך שאין
מדרכו להתבונן בשום חיבור מהאחרונים אלא הוא רק מעיין מדברי חז"ל בש"ס. והשיג המשיג, שבאותה מדה
שהוא מודד גם מודדים עמו, דוכי למה האחרים יעיינו בדברי וכי הוא עדיף מרבותינו האחרונים...]
אך האם כל גדולי וחכמי ישראל היו הדוגמא והשפיץ של "מקבלים", ברור שהיו גם כאלה, אך גם יש גדולים
רבים שעמלו הרבה ליישר ההדורים, וזכו לס"ד עצומה למצוא דרך סלולה בלימוד התורה, למרות שלא הגיע
ממש ביניקה מדורות שלפניהם. [כמובן שלא באו בגישה של התרסה ח"ו על הגדולים שחיו לפניהם, וגם בודאי
שקבלו מהם לרוב את אשר בחרו לקבל, אך גם מחשבתם עמדה עמהם להתקדם ולפרוח להיכן שזכו להגיע].
ואולי שגיתי בהבנת דבריהם, וממילא אין קשה כלום.
אך בעיקר מה שמפריע לי בכל זה הוא, שאליבא דאמת אינני משוכנע עד כמה דברים אלו קולעים ומדוייקים.
שמתוכן דברי האיומים הללו, היה משתמע אצלי שככל שהאדם דבק יותר ב"מקבלות", יש לו יותר ס"ד להצליח,
ומי שפחות מקבל הרי שפחות מצליח.
ובזה אני מסתייג, דזה נכון שמי שבגאוות לבו ממאן לשמוע ולקבל מהגדולים ממנו, בודאי שדרך בדרך עקומה ובלתי
סלולה, ומן הסתם האחרים לא יעיפו אליו מבט. [וכפי שראיתי השגה חזקה על אחד המחברים שהתפאר בכך שאין
מדרכו להתבונן בשום חיבור מהאחרונים אלא הוא רק מעיין מדברי חז"ל בש"ס. והשיג המשיג, שבאותה מדה
שהוא מודד גם מודדים עמו, דוכי למה האחרים יעיינו בדברי וכי הוא עדיף מרבותינו האחרונים...]
אך האם כל גדולי וחכמי ישראל היו הדוגמא והשפיץ של "מקבלים", ברור שהיו גם כאלה, אך גם יש גדולים
רבים שעמלו הרבה ליישר ההדורים, וזכו לס"ד עצומה למצוא דרך סלולה בלימוד התורה, למרות שלא הגיע
ממש ביניקה מדורות שלפניהם. [כמובן שלא באו בגישה של התרסה ח"ו על הגדולים שחיו לפניהם, וגם בודאי
שקבלו מהם לרוב את אשר בחרו לקבל, אך גם מחשבתם עמדה עמהם להתקדם ולפרוח להיכן שזכו להגיע].
ואולי שגיתי בהבנת דבריהם, וממילא אין קשה כלום.