על ידי כּוֹתָר » ג' ינואר 07, 2020 3:27 pm
המשפט הוא לכאורה נגד התורה:
שנאמר, כי יצר לב האדם רע מנעוריו, וכל יצר מחשבות ליבו רק רע כל היום. עַיִר פֶּרֶא אָדָם יִוָּלֵד: איוב יא יב.
ונגד חז"ל שכתבו(סנהדרין דף צא ע"ב ): מאימתי יצר הרע שולט באדם, משעת יצירה או משעת יציאה? - אמר לו: משעת יצירה. - אמר לו: אם כן בועט במעי אמו ויוצא! אלא: משעת יציאה. אמר רבי: דבר זה למדני אנטונינוס, ומקרא מסייעו שנאמר לפתח חטאת רבץ.
המקור לרעיון דומה, וקצת במשמעות שונה.
בשם הבעל שם טוב.
שכתב: "אין רע יורד מן השמים" - שכל מדה רעה שורשה בעולמות העליונים היא בקדושה, וכמו שאמרה תורה על עריות "חסד הוא" שבשורשה הוא ממידת החסד והאהבה שבקדושה, אלא שזה אהבה נפולה.
המשפט הוא לכאורה נגד התורה:
שנאמר, כי יצר לב האדם רע מנעוריו, וכל יצר מחשבות ליבו רק רע כל היום. עַיִר פֶּרֶא אָדָם יִוָּלֵד: איוב יא יב.
ונגד חז"ל שכתבו(סנהדרין דף צא ע"ב ): מאימתי יצר הרע שולט באדם, משעת יצירה או משעת יציאה? - אמר לו: משעת יצירה. - אמר לו: אם כן בועט במעי אמו ויוצא! אלא: משעת יציאה. אמר רבי: דבר זה למדני אנטונינוס, ומקרא מסייעו שנאמר לפתח חטאת רבץ.
המקור לרעיון דומה, וקצת במשמעות שונה.
בשם הבעל שם טוב.
שכתב: "אין רע יורד מן השמים" - שכל מדה רעה שורשה בעולמות העליונים היא בקדושה, וכמו שאמרה תורה על עריות "חסד הוא" שבשורשה הוא ממידת החסד והאהבה שבקדושה, אלא שזה אהבה נפולה.