על ידי אורח » ג' אפריל 28, 2020 10:45 pm
אמרו לי בשם רב אחד:
אפשר להפעיל את הברז באמבטיה על הדוד בלבד (היינו לכבות אותו, להמתין עד שיתקררו בו המים, ואז להשתמש בו). היינו - לסובב את הידית שמאלה (בד"כ) עד הסוף, ואז המים שמגיעים הם מים שנשאבו וכשרים לט' קבין.
ויש לשים לב כי לפי מרן החזו"א יש לפרק את ראש הברז כדי שלא יצאו המים מן החורים הקטנים שאז זה נחשב כהרבה כלים, אלא בזרימה אחת רציפה.
ושיעור משך זמן הזרימה של ט' קבין הוא כ 3-4 דק (קשה לתת בזה שיעור מדויק, שאין כל הזרמים וכל המרחצאות שווים).
ויש להוסיף, דלכאו' לא מהני אלא לטבילה לטהרה כטבילת עזרא, אבל לא לתוספת טהרה כטבילת עש"ק.
ויה"ר שתתווסף הטהרה בעמ"י ונזכה מתוך כך לביאת גוא"צ בב"א.
אמרו לי בשם רב אחד:
אפשר להפעיל את הברז באמבטיה על הדוד בלבד (היינו לכבות אותו, להמתין עד שיתקררו בו המים, ואז להשתמש בו). היינו - לסובב את הידית שמאלה (בד"כ) עד הסוף, ואז המים שמגיעים הם מים שנשאבו וכשרים לט' קבין.
ויש לשים לב כי לפי מרן החזו"א יש לפרק את ראש הברז כדי שלא יצאו המים מן החורים הקטנים שאז זה נחשב כהרבה כלים, אלא בזרימה אחת רציפה.
ושיעור משך זמן הזרימה של ט' קבין הוא כ 3-4 דק (קשה לתת בזה שיעור מדויק, שאין כל הזרמים וכל המרחצאות שווים).
ויש להוסיף, דלכאו' לא מהני אלא לטבילה לטהרה כטבילת עזרא, אבל לא לתוספת טהרה כטבילת עש"ק.
ויה"ר שתתווסף הטהרה בעמ"י ונזכה מתוך כך לביאת גוא"צ בב"א.