מדוע מותר לעשות חורים באוזניים לעגילים

שלח תגובה


שאלת אימות זו היא אמצעי למניעת שליחה אוטומטית של טפסים על ידי בוטים.
BBCode כבוי
סמיילים כבויים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: מדוע מותר לעשות חורים באוזניים לעגילים

Re: מדוע מותר לעשות חורים באוזניים לעגילים

על ידי אורח » ב' נובמבר 09, 2020 7:20 pm

פרשת השבוע, לרבקה אמנו היה נזם באפה.

Re: מדוע מותר לעשות חורים באוזניים לעגילים

על ידי איש יהודי » ג' אוקטובר 13, 2020 2:12 pm

עוסק בתורה כתב:
תלמיד חכמים כתב: בפרקי דרבי אליעזר כתב שזה אחת מי' קללות שנתקללה האשה שנרצעת כעבד, אם כן זהו רצון ה'.
ומכאן יש להקשות על דברי הגר"ל מינצברג שבדורות האחרונים הקללות של האדם והאישה מתבטלים אט אט...
לא הבנתי מה הקושיה, אכן הקללות הולכות ומתבטלות. הקללה שתהא עטופה כאבל התבטלה כי חובשות פאה נכרית, הקללה של צער גידול בנים התבטלה כי שולחות לבית ספר או מעסיקות בייביסיטר, הקללה של "והוא ימשול בך" התבטלה כי הנשים מושלות ויכולות בהינף יד לשלוח את הבעל למעצר או למאסר ארוך, הקללה של "חבושה בבית האסורים" התבטלה כי יוצאות לרחוב במידה שווה לגברים, הקללה של "כר לבעלה" התבטלה במקרים רבים וד"ל (וכבר בגמ' מוזכר ערכתי לו שולחן והפכו), הקללה של "מגדלת שיער" התבטלה כי שבח הוא לה, וכן משתנת כבהמה שבח הוא לה לפי מ"ד אחד בגמ', הקללה של "דם נדה" התבטלה כי לוקחות כדורי מניעה וממילא גם אין מחזור אלא לעיתים רחוקות, הקללה של "דם בתולים" התבטלה כי מתחתנות מאוחר והרבה לא רואות דם, הקללה של "בעצב תלדי בנים" התבטלה כי לוקחות אפידורל, אולי רק צער העיבור נשאר כי מזה אי אפשר להתחמק.

באוצר המדרשים ראיתי שמנו גם "מינקת לכ"ד חודש" וגם זה התבטל כי נותנות מטרנה, ושמזדקנת במהרה וגם לזה מצאו פתרונות היום ונשים זקנות נראות כצעירות ע"י ניתוחים וטיפולים.

בענין העגילים שתהא נרצעת כעבד, גם לזה מצאו פתרון בדמות עגילים שלא דורשים ניקוב חור אלא נצמדים לאוזן באופנים שונים.

גם קללות האדם התבטלו כי אדם יושב במשרד או לומד בכולל ומתפרנס יפה מאוד. ריח זיעה התבטל כי שם דאודורנט. וכן הלאה.

Re: מדוע מותר לעשות חורים באוזניים לעגילים

על ידי איש יהודי » ג' אוקטובר 13, 2020 1:56 pm

אורח כתב: והלא אסור לאדם לחבול בעצמו.
עברתי על כל האשכול ואני רואה שאף אחד לא כתב את התשובה הפשוטה לשאלה הנ"ל. חבלה האסורה היא חבלה שאינה לצורך, אבל כל חבלה שהיא לצורך, לדוגמא - מנתחים אדם כדי לרפא אותו, או כדי לייפות אותו, אין בזה משום חובל בעצמו.

ויעויין בשו"ת 'אגרות משה' (חו"מ ח"ב סי' סו), בדין ניתוח פלסטי לנערה, "דהא איתא בכתובות דף נ"ט ע"ב תני ר"ח אין אשה אלא ליופי שודאי יש להחשיב שהוא לטובתה ומותרת לחבול בשביל להתיפות".

Re: מדוע מותר לעשות חורים באוזניים לעגילים

על ידי אורח » ב' יולי 06, 2020 5:06 am

לא זוכר עכשיו מקור, אבל ראיתי פעם שלא ברור שזה היה תכשיט שנכנס בתוך חור באף, יכול להיות שהיה משהו בלי חור
[/quote]

אכן, זה לשון האבן עזרא שם נזם. יש נזם שהוא באף גם באזן ושעל האף ירד מעל פתיל קשור במצח:

Re: מדוע מותר לעשות חורים באוזניים לעגילים

על ידי אורח » ב' ינואר 27, 2020 11:05 pm

[quote="בן ישיבה" post_id=4370 user_id=239]
[quote=אורח post_id=3522]
והלא אסור לאדם לחבול בעצמו.
[/quote]

המציאות היא שהחורים אם לא יכניסו עגיל תקופה מסויימת החור נסגר מאליו,
יתכן כי אין זה בכלל חבלה
מה גם שבשעת עשיית החורים לא יוצא שום דם, אז הוא חבלה שאין בו דם,
[/quote]

זה שהחור נסגר מאליו (שזה לא תמיד קורה) לא אומר שזה לא חבלה, כמו שחתך זה חבלה למרות שמתרפא לבד וכמו כל ניתוח ובעצם כל חבלה שאינה כריתת איבר כלשהו, מה גם שהן עושות את החור על דעת כן להכניס בו עגילים ושלא יסתם

Re: מדוע מותר לעשות חורים באוזניים לעגילים

על ידי סערצע » ג' ינואר 21, 2020 2:28 am

אליקים כתב: מה הסיפור שם? . .
מכאן [רשימת סיפורים ששמע הגה"ח ר' דוד שי' דובאוו, מאביו (להבחל"ח) הרה"ח ר' יהודא ליב (ב"ר יצחק) ע"ה דובאוו]:
ה. הרה"ח ר' מנחם צבי ריבקין הי' רב במנצ'סטר. הוא נולד בשנת תרכ"ט, הוריו שיכלו את ילדיהם בצעירותם. אביו נסע לכ"ק מוהר"ש לבקש ברכה עבור זרעא חייא וקיימא. הרבי בירכו ונתן לו עגיל לענוד באוזנו של הרך הנולד כסגולה לאריכות ימים. עם לידתו של הרב מנחם צבי ענד אביו את העגיל באוזנו הימנית ולא מש ממנו עד יומו האחרון (תמונה מצו"ב, העגיל על אזנו הימנית).

זקני ר' יצחק סיפר דבר פלא. בצהרי ערב יום הכיפורים תש"ח הלך ר' מנחם צבי למקוה, עם יציאתו ראה שנעלם לו העגיל שכל חייו לא מש מאוזנו. הוא היה ממש שבור בתכלית, כל הנוכחים במקווה עזרו לו לחפש - עד שריקנו את מי המקווה ולא מצאו. כמה שעות מאוחר יותר, קודם תפילת 'כל נדרי' הלך ר' מנחם צבי ל'ארון הקודש' בכדי לקחת ס"ת במדרגות שלפני הארון, נפל ויצאה נשמתו בטהרה.
ובלשון הר"י מונדשיין ע"ה (במאמרו "גאון, חסיד ו... עגיל"):
בעיר פליסא אשר בפלך וילנא התגורר החסיד ר' יחיאל נתן ריבקין, שנמנה עם חסידי אדמו"ר ה'צמח צדק' ואחרי הסתלקותו – עם חסידי אדמו"ר המהר"ש.
צער גידול בנים רב היה לו לר' יחיאל נתן, באשר כל הילדים שנולדו לו – שלושה או ארבעה – לא האריכו ימים ומתו בילדותם ר"ל.
נסע ר' יחיאל נתן אל המהר"ש ושטח לפניו את מר לבו; בירכו הרבי בזרעא חייא וקיימא, וגם נתן לו עגיל כסף לתלותו באוזן הילד שיוולד, כסגולה לאריכות ימים.
כשנולד הבן מנחם צבי – בערך בשנת תרכ"ט – ענדו לו כמובן את העגיל, ונתקיימה בו ברכתו של הרבי. עגיל זה לא מש מאזנו הימנית של ר' מנחם צבי עד סוף ימיו, והוא ניכר היטב בתמונה משנות חייו האחרונות.
וזוהי תמונתו המדוברת:
רמ''צ ריבקין נ''ע - גאון, חסיד ו...עגיל.JPG
רמ''צ ריבקין נ''ע - גאון, חסיד ו...עגיל.JPG (63.09 KiB) נצפה 1944 פעמים

--
ואגב, נוסח מצבתו של אותו חסיד מעניין ביותר. וכך נחקק על-גבה:
פ"נ \ הרב הגדול בקי בש"ס על הדף \ החסיד מסור ונתון לתורת חב"ד \ בעל מדות תרומיות, יראת ד' היתה חופפת על פניו \ אהוב לבריות, קיבל את כל אדם בסבר פנים יפות \ וותרן הי' בממונו והי' מן הנעלבים ואינם עולבים \ ה"ה רבינו ר' מנחם צבי ב"ר יחיאל נתן ז"ל ריבקין \ שמש בכתר הרבנות כ"ד שנה בפה מנשסתר \ ומלפנים בערי וורשא ווילנא בהביהכ"נ דחסידי חב"ד \ יצאה נשמתו בטהרה בעיוכ"פ אחרי הטבילה והוידוי \ שנת תש"ח לפ"ק בן ע"ט שנה \ ת' נ' צ' ב' ה'

Re: מדוע מותר לעשות חורים באוזניים לעגילים

על ידי אליקים » ב' ינואר 20, 2020 8:30 pm

סערצע כתב:
אורח כתב: http://chabadpedia.co.il/index.php/%D7% ... 2%D7%AA%3F במס' 4 מסופר גם על גבר שענד עגיל בהוראת הרבי המהר"ש מליובאוויטש
כמובן, מיירי התם ב'הוראת שעה'. ואא"פ למילף מינה.
מה הסיפור שם? (חבדפדיה חסום לי)

Re: מדוע מותר לעשות חורים באוזניים לעגילים

על ידי סערצע » ב' ינואר 20, 2020 7:46 pm

אורח כתב: http://chabadpedia.co.il/index.php/%D7% ... 2%D7%AA%3F במס' 4 מסופר גם על גבר שענד עגיל בהוראת הרבי המהר"ש מליובאוויטש
כמובן, מיירי התם ב'הוראת שעה'. ואא"פ למילף מינה.

Re: מדוע מותר לעשות חורים באוזניים לעגילים

על ידי איינער מענטש » ה' ינואר 16, 2020 8:13 pm

עוסק בתורה כתב: כך שמעתי משמו, שהרי כיום יש עבודות שאין בהן קושי פיזי, והאפידורל מפחית משמעותית את ה"בעצב תלדי בנים".
בעולם הגדול גם "והוא ימשול בך" כבר לא משהו

Re: מדוע מותר לעשות חורים באוזניים לעגילים

על ידי בן ישיבה » ג' נובמבר 12, 2019 1:47 am

אם כבר יש לדון בניתוח קוסמטי אם הוא מותר או אסור,

Re: מדוע מותר לעשות חורים באוזניים לעגילים

על ידי בן ישיבה » ג' נובמבר 12, 2019 1:43 am

אורח כתב: והלא אסור לאדם לחבול בעצמו.
המציאות היא שהחורים אם לא יכניסו עגיל תקופה מסויימת החור נסגר מאליו,
יתכן כי אין זה בכלל חבלה
מה גם שבשעת עשיית החורים לא יוצא שום דם, אז הוא חבלה שאין בו דם,

Re: מדוע מותר לעשות חורים באוזניים לעגילים

על ידי אורח » ד' נובמבר 06, 2019 2:35 pm

[quote=אורח post_id=3553]
[quote=אורח post_id=3549]
אגב, בתינוקת יש שאלה נוספת אם ההורים יכולים לחבול בלי רצונה, בגלל שכשהאם גדלה היא רצתה עגילים [הרי לא כל בת רוצה עגילים, ומי אמר שאותה תינוקת תרצה כשתגדל] וגם בזה התיר הגרש"ז, שוב, בלי להסביר למה.
[/quote]

האמא יודעת מה יפה לבתה, ואם שאר הבנות במשפחה עם עגילים, גם היא יום אחד תנקב את אוזניה, אז חבל על הכאבים.
[/quote]

ראה כאן, לא כזה ברור שזה אכן חוסך כאב, לא ברור שהיא היתה מעדיפה יש ריבוי דעות בעניין מבחינה פרקטית וממילא צריך להשליך גם מבחינה הלכתית
https://www.prog.co.il/threads/%D7%90%D ... AA.489456/

Re: מדוע מותר לעשות חורים באוזניים לעגילים

על ידי עוסק בתורה » ה' אוקטובר 31, 2019 1:58 pm

כך שמעתי משמו, שהרי כיום יש עבודות שאין בהן קושי פיזי, והאפידורל מפחית משמעותית את ה"בעצב תלדי בנים".

Re: מדוע מותר לעשות חורים באוזניים לעגילים

על ידי אורח » ה' אוקטובר 31, 2019 1:56 pm

אויש גם עכשיו לא הצלחתי

Re: מדוע מותר לעשות חורים באוזניים לעגילים

על ידי אורח » ה' אוקטובר 31, 2019 1:55 pm

@עוסק בתורה לא הצלחתי לצטט אותך כראוי אז אני קורא לך בדרך זו

Re: מדוע מותר לעשות חורים באוזניים לעגילים

על ידי אורח » ה' אוקטובר 31, 2019 1:53 pm

[quote="עוסק בתורה" post_id=3528 user_id=57]
[quote="תלמיד חכמים" post_id=3527 user_id=75]
בפרקי דרבי אליעזר כתב שזה אחת מי' קללות שנתקללה האשה שנרצעת כעבד, אם כן זהו רצון ה'.
[/quote]

ומכאן יש להקשות על דברי הגר"ל מינצברג שבדורות האחרונים הקללות של האדם והאישה מתבטלים אט אט...
[/quote]

אפשר אולי מקור או הרחבה בדברי הגר"ל מינצברג הנ"ל?

Re: מדוע מותר לעשות חורים באוזניים לעגילים

על ידי איינער מענטש » ש' ספטמבר 21, 2019 8:09 pm

זו לא שאלה הלכתית אלא מוסרית ולכן זה לא קשור לכאן.

Re: מדוע מותר לעשות חורים באוזניים לעגילים

על ידי אורח » ה' ספטמבר 19, 2019 5:56 pm

איינער מענטש כתב: מה הקשר בין חבלה לכאב?
לאו דוקא מצד חבלה, השאלה אם הורי הילדה מחוייבים להוציא יותר כסף כדי שיכאב פחות שלא יגרם לה יותר צער

Re: מדוע מותר לעשות חורים באוזניים לעגילים

על ידי איינער מענטש » א' ספטמבר 08, 2019 8:45 pm

מה הקשר בין חבלה לכאב?

Re: מדוע מותר לעשות חורים באוזניים לעגילים

על ידי אורח » א' ספטמבר 08, 2019 4:57 pm

יש היום כמה שיטות לניקוב, יש חיוב לנקב בצורה שהכי פחות כואבת?

Re: מדוע מותר לעשות חורים באוזניים לעגילים

על ידי אליקים » א' ספטמבר 08, 2019 2:42 pm

גם היום יש עגילים שנצמדות לאוזן בלי חור.

Re: מדוע מותר לעשות חורים באוזניים לעגילים

על ידי אורח » א' ספטמבר 01, 2019 10:50 pm

אורח כתב:
אורח כתב:

ושאר גדולי ישראל
אברהם אבינו שלח לרבקה אמנו נזם
לא זוכר עכשיו מקור, אבל ראיתי פעם שלא ברור שזה היה תכשיט שנכנס בתוך חור באף, יכול להיות שהיה משהו בלי חור

Re: מדוע מותר לעשות חורים באוזניים לעגילים

על ידי אורח » ו' יולי 19, 2019 6:20 am

אורח כתב:
אורח כתב:
אורח כתב:
אורח כתב:
עוסק בתורה כתב: מהיכ"ת שזה 'חבלה' בכלל.
עבד עברי כהן אינו נרצע מפני שנעשה בעל מום
רק מכרשינה זה מום, חורים שעושים לעגילים זה בקושי מחט.
בעבד עברי זה או בגלל שיכול להתרחב או בגלל שמצוותו במרצע הגדול למרות שמספיק גם לעבד עברי חור של עגיל.
אם חוששים בעבד עברי שאין שום סיבה שיתרחב כי הוא לא מכניס שם עגיל וקיי"ל במשנה בשבת שאם לא מכניסים עגיל, החור נסתם, שהרי לכן הבנות קטנות יוצאות בקיסמין שבאוזניהן, למה לא נחשוש בחור של עגיל שהעגיל מכביד על החור ומרחיב אותו, ומעשים שבכל יום שהחור באוזן מתרחב.
חור באוזן שהוא מום, הוא דוקא בסחוס, ולא בחלק הרך של האוזן, הנקרא אליה, ששם אין הנקב מום.
ועוד, מי אמר שחבלה זה דוקא שעושה מום? מי קשר ביניהם?
רגע,אז בסחוס אסור?
יש כאלה שעושים גם שם עגיל [אצל מזרוחניקים, אגב יכול להיות שאצלם זה באמת לא בעיה בצניעות, כי ברגע שזה דברים רגילים זה כבר לא מושך את העין], חוץ מזה הרי חור באף ודאי מותר לעשות [חוץ מהעניין של הצניעות, ושוב מזרוחניקים כנ"ל] ושם זה עור קשה כמו הסחוס

Re: מדוע מותר לעשות חורים באוזניים לעגילים

על ידי אורח » ה' יולי 18, 2019 8:00 am

אורח כתב:
אורח כתב:
אורח כתב:
עוסק בתורה כתב: מהיכ"ת שזה 'חבלה' בכלל.
עבד עברי כהן אינו נרצע מפני שנעשה בעל מום
רק מכרשינה זה מום, חורים שעושים לעגילים זה בקושי מחט.
בעבד עברי זה או בגלל שיכול להתרחב או בגלל שמצוותו במרצע הגדול למרות שמספיק גם לעבד עברי חור של עגיל.
אם חוששים בעבד עברי שאין שום סיבה שיתרחב כי הוא לא מכניס שם עגיל וקיי"ל במשנה בשבת שאם לא מכניסים עגיל, החור נסתם, שהרי לכן הבנות קטנות יוצאות בקיסמין שבאוזניהן, למה לא נחשוש בחור של עגיל שהעגיל מכביד על החור ומרחיב אותו, ומעשים שבכל יום שהחור באוזן מתרחב.
חור באוזן שהוא מום, הוא דוקא בסחוס, ולא בחלק הרך של האוזן, הנקרא אליה, ששם אין הנקב מום.
ועוד, מי אמר שחבלה זה דוקא שעושה מום? מי קשר ביניהם?

Re: מדוע מותר לעשות חורים באוזניים לעגילים

על ידי אורח » ו' יולי 12, 2019 4:04 am

מועתק מאתר http://halacha.co/%D7%A2%D7%92%D7%99%D7 ... %96%D7%9F/
שאלה:

יש לי 2 בנות קטנות, האם כדאי שאעשה להן עגיל עכשיו בגיל שנתיים שלוש, או לחכות לגיל מאוחר יותר, או שהן יעשו בעצמן כשיגדלו?

תשובה:

מבחינה הלכתית מותר לאישה לעשות נקב באוזניה לצורך ענידת עגילים, וגם להורים מותר לעשות כן לבתם הקטנה למרות שהדבר כרוך בצער עבורה ולא קיבלו את הסכמתה, כי בטח העונג המתמשך שיהיה לה מכך בעתיד גובר ומכריע את הצער הרגעי[1].

מקורות:

[1] שלחן מנחם ח"ז סי' לט (מלקוטי שיחות ח"כ עמ' 568): "על דבר לעשות נקב באזנים בשביל נזם אוזן כו', בטח העונג הממושך מקישוט הנ"ל גדול שלא בערך לגבי הצער דהגוף ברגע הנקיבה, ולכן מותר הוא אף 1) בגדולה; 2) שיש מתקשטות בהנ"ל מבלי עשיית נקב (כיון שאינו רגיל כל כך, ועוד ועיקר – שאז יש צער קצת בכל פעם מלחיצת האוזן)".

Re: מדוע מותר לעשות חורים באוזניים לעגילים

על ידי אורח » ד' יולי 03, 2019 12:34 am

אורח כתב:

ושאר גדולי ישראל
אברהם אבינו שלח לרבקה אמנו נזם

Re: מדוע מותר לעשות חורים באוזניים לעגילים

על ידי איינער מענטש » א' יוני 30, 2019 7:36 pm

זה עונה רק על השאלה אודות הרב וואזנר, השאר לא היו הונגרים...

Re: מדוע מותר לעשות חורים באוזניים לעגילים

על ידי אורח » א' יוני 30, 2019 1:37 pm

אצל ההונגרים מקובל בצורה כמעט מוחלטת

Re: מדוע מותר לעשות חורים באוזניים לעגילים

על ידי אורח » ה' יוני 27, 2019 1:10 pm

אורח כתב:
עוסק בתורה כתב:
סיפר ר' אהרן ליכטנשטיין – ראש ישיבת הר עציון: היה לי דיון עם בתי, שרצתה לעשות באזניה חורים לעגילים, האם דבר זה מותר? לי היו פקפוקים על כך, והסכמנו שנלך אל הגרש"ז אוירבך לשאלו, וכפי מה שיפסוק כך תעשה. ר' שלמה זלמן לא הבין מה אני רוצה, ואמר לי: "מה בכלל השאלה שלך? אצלנו היו מלים את הבנים, ועושים חורים באזנים לבנות"! (ועלהו לא יבול ב קעב. ומובא בהתורה המשמחת עמ' 298)
מישהו באמת יודע אם אצל מרן הגרש"ז היה נהוג לנקב את אוזני הבנות מיד כשנולדו או שעשו עגילים רק אחרי שגדלו ועשו מרצונן, ואיך אצל גדולים אחרים?
אף אחד לא מכיר מקרוב את משפחתו של מרן הגרש"ז ושאר גדולי ישראל ופוסקי הדור, איך היה נהוג אצל הרב עובדיה, הרב אלישיב, הרב וואזנר, הרב קניבסקי הרב קרליץ ועוד?

Re: מדוע מותר לעשות חורים באוזניים לעגילים

על ידי אורח » ג' יוני 25, 2019 1:10 pm

עוסק בתורה כתב:
סיפר ר' אהרן ליכטנשטיין – ראש ישיבת הר עציון: היה לי דיון עם בתי, שרצתה לעשות באזניה חורים לעגילים, האם דבר זה מותר? לי היו פקפוקים על כך, והסכמנו שנלך אל הגרש"ז אוירבך לשאלו, וכפי מה שיפסוק כך תעשה. ר' שלמה זלמן לא הבין מה אני רוצה, ואמר לי: "מה בכלל השאלה שלך? אצלנו היו מלים את הבנים, ועושים חורים באזנים לבנות"! (ועלהו לא יבול ב קעב. ומובא בהתורה המשמחת עמ' 298)
מישהו באמת יודע אם אצל מרן הגרש"ז היה נהוג לנקב את אוזני הבנות מיד כשנולדו או שעשו עגילים רק אחרי שגדלו ועשו מרצונן, ואיך אצל גדולים אחרים?

Re: מדוע מותר לעשות חורים באוזניים לעגילים

על ידי אורח » ג' יוני 25, 2019 8:41 am

אורח כתב:
אורח כתב:
עוסק בתורה כתב: מהיכ"ת שזה 'חבלה' בכלל.
עבד עברי כהן אינו נרצע מפני שנעשה בעל מום
רק מכרשינה זה מום, חורים שעושים לעגילים זה בקושי מחט.
בעבד עברי זה או בגלל שיכול להתרחב או בגלל שמצוותו במרצע הגדול למרות שמספיק גם לעבד עברי חור של עגיל.
אם חוששים בעבד עברי שאין שום סיבה שיתרחב כי הוא לא מכניס שם עגיל וקיי"ל במשנה בשבת שאם לא מכניסים עגיל, החור נסתם, שהרי לכן הבנות קטנות יוצאות בקיסמין שבאוזניהן, למה לא נחשוש בחור של עגיל שהעגיל מכביד על החור ומרחיב אותו, ומעשים שבכל יום שהחור באוזן מתרחב.

Re: מדוע מותר לעשות חורים באוזניים לעגילים

על ידי אורח » ב' יוני 24, 2019 5:35 pm

אורח כתב: אגב, בתינוקת יש שאלה נוספת אם ההורים יכולים לחבול בלי רצונה, בגלל שכשהאם גדלה היא רצתה עגילים [הרי לא כל בת רוצה עגילים, ומי אמר שאותה תינוקת תרצה כשתגדל] וגם בזה התיר הגרש"ז, שוב, בלי להסביר למה.
האמא יודעת מה יפה לבתה, ואם שאר הבנות במשפחה עם עגילים, גם היא יום אחד תנקב את אוזניה, אז חבל על הכאבים.

Re: מדוע מותר לעשות חורים באוזניים לעגילים

על ידי אורח » ב' יוני 24, 2019 2:48 pm

אורח כתב:
ב' יוני 24, 2019 2:16 pm
עוסק בתורה כתב:
אורח כתב: זה https://www.prog.co.il/threads/%D7%90%D ... st-6138477 באמת ראיה מספקת? [גם אם כן, עדיין מה הסיבה?] או שזה מספק רק את הבעלי בתים ב'פרוג'... [בלי שום זלזול, רק שם זה לא פורום תורני].
משנה מפורשת אמורה לספק רק את הבע"ב???
ההסבר לכאורה פשוט כמו שכתבתי: אשה דרכה בכך ולכן זה לא מום.
אתה כותב חידוש שגבר שונה מאשה, ואם הוא מנקב את אוזנו עובר גם על איסור חבלה בעצמו מלבד לא ילבש, יש לך עוד מקור חוץ מהשאלה איך מותר לאשה?
כאן http://chabadpedia.co.il/index.php/%D7% ... 2%D7%AA%3F במס' 4 מסופר גם על גבר שענד עגיל בהוראת הרבי המהר"ש מליובאוויטש

Re: מדוע מותר לעשות חורים באוזניים לעגילים

על ידי אורח » ב' יוני 24, 2019 2:43 pm

אורח כתב: אגב, בתינוקת יש שאלה נוספת אם ההורים יכולים לחבול בלי רצונה, בגלל שכשהאם גדלה היא רצתה עגילים [הרי לא כל בת רוצה עגילים, ומי אמר שאותה תינוקת תרצה כשתגדל] וגם בזה התיר הגרש"ז, שוב, בלי להסביר למה.
כאן http://www.chabad.org.il/Questions/Prin ... egoryID=68 כתוב שלפי חב"ד יש עדיפות לעשות חורים בעודה תינוקת.

Re: מדוע מותר לעשות חורים באוזניים לעגילים

על ידי אורח » ב' יוני 24, 2019 2:39 pm

עוסק בתורה כתב: לא כתבתי שזה הוא אמר. כתבתי שזה הוא התכוון. אלא אם כן אתה סבור שהגרשז"א היה טיפש.
ח"ו לחשוד בי בזלזול בגדו"י ח"ו, אני רק אומר שיכול להיות טעמים אחרים, ואין משם שום ראיה שזה קשור לרגילות.

Re: מדוע מותר לעשות חורים באוזניים לעגילים

על ידי אורח » ב' יוני 24, 2019 2:38 pm

אגב, בתינוקת יש שאלה נוספת אם ההורים יכולים לחבול בלי רצונה, בגלל שכשהאם גדלה היא רצתה עגילים [הרי לא כל בת רוצה עגילים, ומי אמר שאותה תינוקת תרצה כשתגדל] וגם בזה התיר הגרש"ז, שוב, בלי להסביר למה.

Re: מדוע מותר לעשות חורים באוזניים לעגילים

על ידי עוסק בתורה » ב' יוני 24, 2019 2:36 pm

לא כתבתי שזה הוא אמר. כתבתי שזה הוא התכוון. אלא אם כן אתה סבור שהגרשז"א היה טיפש.

Re: מדוע מותר לעשות חורים באוזניים לעגילים

על ידי אורח » ב' יוני 24, 2019 2:35 pm

עוסק בתורה כתב: כמובן שהדוגמא היא להמחשה בלבד (הרי משל חייב להיות יותר חזק מהנמשל, אחרת מאי אהני לן). הנקודה שהוא ביקש להמחיש היא שכיון שכך רגילים לעשות לכן אין בזה איסור.
שזה קשור למה שרגילים זה הוא לא אמר, הוא רק אמר שמותר

Re: מדוע מותר לעשות חורים באוזניים לעגילים

על ידי עוסק בתורה » ב' יוני 24, 2019 2:34 pm

כמובן שהדוגמא היא להמחשה בלבד (הרי משל חייב להיות יותר חזק מהנמשל, אחרת מאי אהני לן). הנקודה שהוא ביקש להמחיש היא שכיון שכך רגילים לעשות לכן אין בזה איסור.

Re: מדוע מותר לעשות חורים באוזניים לעגילים

על ידי אורח » ב' יוני 24, 2019 2:32 pm

עוסק בתורה כתב:
סיפר ר' אהרן ליכטנשטיין – ראש ישיבת הר עציון: היה לי דיון עם בתי, שרצתה לעשות באזניה חורים לעגילים, האם דבר זה מותר? לי היו פקפוקים על כך, והסכמנו שנלך אל הגרש"ז אוירבך לשאלו, וכפי מה שיפסוק כך תעשה. ר' שלמה זלמן לא הבין מה אני רוצה, ואמר לי: "מה בכלל השאלה שלך? אצלנו היו מלים את הבנים, ועושים חורים באזנים לבנות"! (ועלהו לא יבול ב קעב. ומובא בהתורה המשמחת עמ' 298)
מה ההסבר בזה שמלים את הבנים? זה ציווי התורה.

חזרה למעלה