על ידי עוסק בתורה » ד' מאי 08, 2019 1:06 am
חכם כתב: ↑
מדברי הרמ"א (יו"ד סי' שלה ס"ד) נראה, שעיקר מצות ביקור חולים הוא כדי שיבקש עליו רחמים, ולפ"ז יש מקום לומר שכל חולי או נכות וכדו' ששייך להתרפאות מזה [בדרך הטבע!?], יש בזה מצות ביקור חולים.
אין ראיה, שהרי המצוה היא דווקא על 'חולה' (ולא בזקוקים לרחמים על ישועות אחרות), ומדברי הגריש"א למדנו שחולה הוא רק מי שנפל למשכב. ורק על חולה שכזה חלה מצות ביקור חולים שאכן ענינה הוא כדי שיבקש עליו רחמים (כמבואר בנדרים מ. א"ר שישא בריה דרב אידי), ומי שאינו בכלל הגדרה זו אף אם צריך לרחמים לכאורה לא גרע ממי שצריך לרחמים על פרנסה וכיו"ב אבל עדיין אין בו מצות ביקור חולים.
[quote=חכם post_id=3308 user_id=112]
מדברי הרמ"א (יו"ד סי' שלה ס"ד) נראה, שעיקר מצות ביקור חולים הוא כדי שיבקש עליו רחמים, ולפ"ז יש מקום לומר שכל חולי או נכות וכדו' ששייך להתרפאות מזה [בדרך הטבע!?], יש בזה מצות ביקור חולים.
[/quote]
אין ראיה, שהרי המצוה היא דווקא על 'חולה' (ולא בזקוקים לרחמים על ישועות אחרות), ומדברי הגריש"א למדנו שחולה הוא רק מי שנפל למשכב. ורק על חולה שכזה חלה מצות ביקור חולים שאכן ענינה הוא כדי שיבקש עליו רחמים (כמבואר בנדרים מ. א"ר שישא בריה דרב אידי), ומי שאינו בכלל הגדרה זו אף אם צריך לרחמים לכאורה לא גרע ממי שצריך לרחמים על פרנסה וכיו"ב אבל עדיין אין בו מצות ביקור חולים.