על ידי כּוֹתָר » ג' אפריל 09, 2019 8:41 pm
אחד מעיר כתב: ↑
אליקים כתב: ↑
הפשטות בפוסקי זמננו היא שתבנית אלומיניום אין להשתמש בה פעם שניה ללא טבילה.
מה הגדר בזה?
למשל, כשעושים עוגה בכמה שכבות וצריך למדוד כל שכבה בגודל התבנית. כל שכבה נחשבת שימוש בפני עצמו?
מה ההגיון בזה? הרי מה שמתירים להשתמש בו באופן חד פעמי הוא משום שנוקטים שאין זה כלי. ואם זה נהפך לכל ע"י החלטתו להשתמש בו יותר מפעם אחד, הרי נעשה כלי ביד ישראל ולא צריך טבילה.
על ידי החלטה להשתמש זה לא נהפך לכלי, הכלי קיים בשלימותו מעת שהיה בבעלות הגוי.
אלא זה דין בשימוש של הכלי,
כמו בקבוק זכוכית שיוצר בבעלות של גויים,
המפעל ששם בו יין לא צריך לטבול את הכלי, כיון שלא משתמשים בו לאכילה, אלא רק לשיווק היין, ואפילו שמגישים אותו בסעודה ומשתמשים בו מפעם אחר פעם עד גמר שתיית היין, זה עדיין לא "שימוש של כלי".
אבל כשהכלי התרוקן ורוצה למלאותו במשקה חדש, הכלי מתחייב בטבילה, כי עכשיו מתחיל להשתמש בו ככלי.
כן הדבר גם בכלי חד פעמי, להתמש ולזרוק עוד לא נקרא שימוש בכלי, רק כשמחליטים להשתמש בו באופן קבוע.
[quote="אחד מעיר" post_id=2238 user_id=133]
[quote=אליקים post_id=2194 user_id=58]
הפשטות בפוסקי זמננו היא שתבנית אלומיניום אין להשתמש בה פעם שניה ללא טבילה.
מה הגדר בזה?
למשל, כשעושים עוגה בכמה שכבות וצריך למדוד כל שכבה בגודל התבנית. כל שכבה נחשבת שימוש בפני עצמו?
[/quote]
מה ההגיון בזה? הרי מה שמתירים להשתמש בו באופן חד פעמי הוא משום שנוקטים שאין זה כלי. ואם זה נהפך לכל ע"י החלטתו להשתמש בו יותר מפעם אחד, הרי נעשה כלי ביד ישראל ולא צריך טבילה.
[/quote]
על ידי החלטה להשתמש זה לא נהפך לכלי, הכלי קיים בשלימותו מעת שהיה בבעלות הגוי.
אלא זה דין בשימוש של הכלי,
כמו בקבוק זכוכית שיוצר בבעלות של גויים,
המפעל ששם בו יין לא צריך לטבול את הכלי, כיון שלא משתמשים בו לאכילה, אלא רק לשיווק היין, ואפילו שמגישים אותו בסעודה ומשתמשים בו מפעם אחר פעם עד גמר שתיית היין, זה עדיין לא "שימוש של כלי".
אבל כשהכלי התרוקן ורוצה למלאותו במשקה חדש, הכלי מתחייב בטבילה, כי עכשיו מתחיל להשתמש בו ככלי.
כן הדבר גם בכלי חד פעמי, להתמש ולזרוק עוד לא נקרא שימוש בכלי, רק כשמחליטים להשתמש בו באופן קבוע.