על ידי כּוֹתָר » ב' אוקטובר 07, 2019 5:57 pm
הטור או"ח סימן תרכד
מביא ההלכה שצריך לברכת מאורי האש דווקא נר ששבת, ומפרש הטעם מדוע מברכים על האור:
"שדבר חידוש הוא שלא נהנו ממנו היום". (וכן ביאר רש"י בגמרא פסחים נד. דההיא ברכה משום דדבר חידוש הוא לו שלא נהנה מן האור היום).
והביאור: שבכל יום טוב מותר להדליק אש, ורק בשבת וביוהכ"פ אסור. ולכן מברכים במוצאי יוהכ"פ. (במוצ"ש יש טעם אחר שהאור נברא במוצ"ש)
לא הבנתי מה בכך שביום הכיפור היה אסור להנות ממנו, הלא יש עוד יש 39 מלאכות, ו- 5 עינויים שאסורים ביוהכ"פ, ולמה עליהם לא תיקנו ברכה ?
שיברכו על האוכל והשתיה וכו'.
הטור או"ח סימן תרכד
מביא ההלכה שצריך לברכת מאורי האש דווקא נר ששבת, ומפרש הטעם מדוע מברכים על האור:
"שדבר חידוש הוא שלא נהנו ממנו היום". (וכן ביאר רש"י בגמרא פסחים נד. דההיא ברכה משום דדבר חידוש הוא לו שלא נהנה מן האור היום).
והביאור: שבכל יום טוב מותר להדליק אש, ורק בשבת וביוהכ"פ אסור. ולכן מברכים במוצאי יוהכ"פ. (במוצ"ש יש טעם אחר שהאור נברא במוצ"ש)
לא הבנתי מה בכך שביום הכיפור היה אסור להנות ממנו, הלא יש עוד יש 39 מלאכות, ו- 5 עינויים שאסורים ביוהכ"פ, ולמה עליהם לא תיקנו ברכה ?
שיברכו על האוכל והשתיה וכו'.