על ידי שניאור » ד' פברואר 19, 2020 12:52 pm
אליקים כתב: ↑
אוהד זוטשקא אמסנא כתב: ↑
לכאורה איך מותר להשתכר הא כתיב לא תשכרו ? (לא תשקרו ובת קוף כבת כף) אלא עשה דחייב איניש דוחה לאו דלא תשכרו. ועשה דוחה לא תעשה נלמד מכלאים בציצית וזהו שאנו אומרים שושנת יעקב צהלה ושמחה (ויכלו להשתכר) בראותם יחד תכלת מרדכי והסיקו דעשה דוחה ל"ת
כבר שמעתי מי שהקשה סתירה בין שני מקראות מפורשים, כתוב אחד אומר "לתור את הארץ באנו", וכתוב שני אומר "ולא תתורו". יבוא @אוהד זוטשקא אמסנא ויביא את הכתוב השלישי המכריע ביניהם...
עכשיו חשבתי לתרץ כי כידוע פרשת ציצית כתובה בתורה בסוף פרשת שלח, היינו אחרי פרשת המרגלים, ומתחילה היה זה דבר של רשות אם תרצה תתור ואם לא לא, כמו שאמר הקב"ה למשה שלח לך לדעתך, אבל אחר שיצא ממנו החורבן של מעשה המרגלים ציווה ולא תתורו...
אלא שאינני יודע אם מותר לומר שטיקל כזה גם בפורים.
[quote=אליקים post_id=2649 user_id=58]
[quote="אוהד זוטשקא אמסנא" post_id=2605 user_id=171]
לכאורה איך מותר להשתכר הא כתיב לא תשכרו ? (לא תשקרו ובת קוף כבת כף) אלא עשה דחייב איניש דוחה לאו דלא תשכרו. ועשה דוחה לא תעשה נלמד מכלאים בציצית וזהו שאנו אומרים שושנת יעקב צהלה ושמחה (ויכלו להשתכר) בראותם יחד תכלת מרדכי והסיקו דעשה דוחה ל"ת
[/quote]
כבר שמעתי מי שהקשה סתירה בין שני מקראות מפורשים, כתוב אחד אומר "לתור את הארץ באנו", וכתוב שני אומר "ולא תתורו". יבוא @אוהד זוטשקא אמסנא ויביא את הכתוב השלישי המכריע ביניהם...
[/quote]
עכשיו חשבתי לתרץ כי כידוע פרשת ציצית כתובה בתורה בסוף פרשת שלח, היינו אחרי פרשת המרגלים, ומתחילה היה זה דבר של רשות אם תרצה תתור ואם לא לא, כמו שאמר הקב"ה למשה שלח לך לדעתך, אבל אחר שיצא ממנו החורבן של מעשה המרגלים ציווה ולא תתורו...
אלא שאינני יודע אם מותר לומר שטיקל כזה גם בפורים.