על ידי אורח » א' מרץ 21, 2021 11:11 am
מישהו כתב:
מה שאין כן היום, האשה מכבסת בלחיצת כפתור וכו', ואם היא לא תצא לפרנס, אז היא סתם תקרא עיתונים ותעסוק בענייני סרק כמו מלך בארמונו הנח במיטה מול החלון...
אשה שלא תצא לפרנס תקרא עיתונים ותעסוק בענייני סרק? אתמהה.
אולי היא תהיה עקרת הבית, תעניק חום לילדיה, ובכלל תגדל קצת יותר ילדים (...), תנהל בית יהודי חמים אותנטי.
כמדומני שאת העיתונים וענייני הסרק קוראים דווקא אלו נשות קריירה שיוצאות לפרנס, וכלך לך לראות במה עוסקים עיתוני הנשים, ובכמה ענייני קריירה וסרק, ותבין בעצמך מי חוג הקוראות שלהם.
ומעבר לכך שהפכו את הצורה המקורית של פרנסת הבית (וכפי שמישהו ציין פה מהזוהר הקדוש. ואגב, הגרצ"מ זילברברג מציין תמיד שמצב זה שהנשים מפרנסות, זו בחינה של גלות מצרים שהנשים עשו עבודות אנשים והאנשים עשו עבודות נשים, וזה אחד מקשיי הגלות האחרונים, וכנראה שזה חלק מההכנה לגאולה...) - אין צריך לספר כמה מכשולות כבר יצאו מכך. וכלום בתמימים ונאיביים קא עסקינן?! וכל אחד יודע מביתו וקרובותיו ושכנותיו.
זה מוזר שבחוגים מסויימים, צורת הבית היהודי האותנטי - זה כבר מה שמופרך... כמובן שאי אפשר לבוא בטענות על צורת הבית החדשה, שבוודאי מונהגת על פי חכמי ישראל, אבל ככל הידוע לי (ואולי אין ידוע לי מספיק), גם חכמי ישראל שהנהיגו את צורת הבית החדש לא ראו בכך ענין של אידיאל אלא משהו שהנסיבות בדורנו גרמו לכך.
ובכל אופן, הריני מגלה לכם שעוד ישנן פלנטות אחרות בעולם הזה, שבהן רוב הנשים עקרות בית, והן קוראות פחות עיתונים ועסוקים פחות בענייני סרק מהרבה נשים שעובדות. אני לא בא לכתוב כאן שמות וסקטורים, כי זה באמת לא משנה, וממילא כל אחד הולך להמשיך כמנהגו. אך ייתכן שלפחות זאת יבין המבין, שאין צריך להפוך כל בעיה לשיטה.
איך היה אומר הגר"ס ארלנגר: לא צריך להפוך קשיים לאידיאולוגיות.
מישהו כתב:
מה שאין כן היום, האשה מכבסת בלחיצת כפתור וכו', ואם היא לא תצא לפרנס, אז היא סתם תקרא עיתונים ותעסוק בענייני סרק כמו מלך בארמונו הנח במיטה מול החלון...
אשה שלא תצא לפרנס תקרא עיתונים ותעסוק בענייני סרק? אתמהה.
אולי היא תהיה עקרת הבית, תעניק חום לילדיה, ובכלל תגדל קצת יותר ילדים (...), תנהל בית יהודי חמים אותנטי.
כמדומני שאת העיתונים וענייני הסרק קוראים דווקא אלו נשות קריירה שיוצאות לפרנס, וכלך לך לראות במה עוסקים עיתוני הנשים, ובכמה ענייני קריירה וסרק, ותבין בעצמך מי חוג הקוראות שלהם.
ומעבר לכך שהפכו את הצורה המקורית של פרנסת הבית (וכפי שמישהו ציין פה מהזוהר הקדוש. ואגב, הגרצ"מ זילברברג מציין תמיד שמצב זה שהנשים מפרנסות, זו בחינה של גלות מצרים שהנשים עשו עבודות אנשים והאנשים עשו עבודות נשים, וזה אחד מקשיי הגלות האחרונים, וכנראה שזה חלק מההכנה לגאולה...) - אין צריך לספר כמה מכשולות כבר יצאו מכך. וכלום בתמימים ונאיביים קא עסקינן?! וכל אחד יודע מביתו וקרובותיו ושכנותיו.
זה מוזר שבחוגים מסויימים, צורת הבית היהודי האותנטי - זה כבר מה שמופרך... כמובן שאי אפשר לבוא בטענות על צורת הבית החדשה, שבוודאי מונהגת על פי חכמי ישראל, אבל ככל הידוע לי (ואולי אין ידוע לי מספיק), גם חכמי ישראל שהנהיגו את צורת הבית החדש לא ראו בכך ענין של אידיאל אלא משהו שהנסיבות בדורנו גרמו לכך.
ובכל אופן, הריני מגלה לכם שעוד ישנן פלנטות אחרות בעולם הזה, שבהן רוב הנשים עקרות בית, והן קוראות פחות עיתונים ועסוקים פחות בענייני סרק מהרבה נשים שעובדות. אני לא בא לכתוב כאן שמות וסקטורים, כי זה באמת לא משנה, וממילא כל אחד הולך להמשיך כמנהגו. אך ייתכן שלפחות זאת יבין המבין, שאין צריך להפוך כל בעיה לשיטה.
איך היה אומר הגר"ס ארלנגר: לא צריך להפוך קשיים לאידיאולוגיות.