על ידי ענף עץ אבות » ו' מאי 01, 2020 4:19 pm
היסוד הזה נוגע לכל תחום בחיים, גם ביחס למנהלי פורום...
לפי ההכרות הקצרה שלי, אני רואה שהמנהל(ים) כאן מאוד קשבים לצרכים של הכותבים,
וזוהי מעלה עצומה שרק בשבילה ראוי להעמיד את המערכת הזו על נס.
בדרך כלל יש משיכה טבעית שהאדם דורש את השליטה וההנהלה לעצמו ע"פ מחשבותיו ותבונותיו,
קשה להיות מנהל שמיישר קו עם כל מבקש וחושב מחשבות.
[כמובן לא תמיד זה אפשרי, צריך לדעת איך ומתי להתגמש, ויש מקומות שצריך להשים את הרסן בכדי לשמור על הטעם הטוב].
אך בגדול לשמוע תמיד ולקבל מהאחרים, זה יסוד לכל הצלחה שהיא. הלואי עלי.
יש בזכרוני סיפור על הגר"מ פיינשטיין זצ"ל, שבאו לפניו שיתן הסכמה לספר שלם שחובר כדי להסביר את חומרת האיסור של גילוח הזקן
[ספר ידוע בשם "הדרת פנים זקן" - עב כרס]. אמנם הגרמ"פ זצ"ל סירב לתת לו הסכמה [באופן יוצא דופן! ע' אג"מ כרך ח' עמ' 28].
באומרו שאין זו הדרך לצטט רק דעה מסויימת שאותה בחר המחבר כהכרעת ההלכה. הרי כידוע יש דעות נוספות בקרב הפוסקים,
והכיצד ניתן להשמיט אותם כאילו לא היו ולא נבראו? כך זכור לי אולי אני טועה. עכ"פ המחשבה הזו חשובה מאוד ונוגעת מאוד למעשה
בנוגע לספרים רבים וחדשים שמקרוב באו, כל אחד מאתנו מבחין מיד באופיו של הספר, האם יש לו נכונות לברר את כל הצדדים,
או שמא יש לו נטיית קו להוביל את הקורא למקומות שברצונו להוביל, ופשוט חבל על הכסף שמושקע, את מי זה מעניין לפתוח ספר שכזה?
היסוד הזה נוגע לכל תחום בחיים, גם ביחס למנהלי פורום...
לפי ההכרות הקצרה שלי, אני רואה שהמנהל(ים) כאן מאוד קשבים לצרכים של הכותבים,
וזוהי מעלה עצומה שרק בשבילה ראוי להעמיד את המערכת הזו על נס.
בדרך כלל יש משיכה טבעית שהאדם דורש את השליטה וההנהלה לעצמו ע"פ מחשבותיו ותבונותיו,
קשה להיות מנהל שמיישר קו עם כל מבקש וחושב מחשבות.
[כמובן לא תמיד זה אפשרי, צריך לדעת איך ומתי להתגמש, ויש מקומות שצריך להשים את הרסן בכדי לשמור על הטעם הטוב].
אך בגדול לשמוע תמיד ולקבל מהאחרים, זה יסוד לכל הצלחה שהיא. הלואי עלי.
יש בזכרוני סיפור על הגר"מ פיינשטיין זצ"ל, שבאו לפניו שיתן הסכמה לספר שלם שחובר כדי להסביר את חומרת האיסור של גילוח הזקן
[ספר ידוע בשם "הדרת פנים זקן" - עב כרס]. אמנם הגרמ"פ זצ"ל סירב לתת לו הסכמה [באופן יוצא דופן! ע' אג"מ כרך ח' עמ' 28].
באומרו שאין זו הדרך לצטט רק דעה מסויימת שאותה בחר המחבר כהכרעת ההלכה. הרי כידוע יש דעות נוספות בקרב הפוסקים,
והכיצד ניתן להשמיט אותם כאילו לא היו ולא נבראו? כך זכור לי אולי אני טועה. עכ"פ המחשבה הזו חשובה מאוד ונוגעת מאוד למעשה
בנוגע לספרים רבים וחדשים שמקרוב באו, כל אחד מאתנו מבחין מיד באופיו של הספר, האם יש לו נכונות לברר את כל הצדדים,
או שמא יש לו נטיית קו להוביל את הקורא למקומות שברצונו להוביל, ופשוט חבל על הכסף שמושקע, את מי זה מעניין לפתוח ספר שכזה?